Ένα ιδιαίτερο τρόπο βρήκαν οι Γερμανοί για να μποϊκοτάρουν τον Έλον Μασκ, μετά την εμπλοκή του στην πολιτική και τη στήριξή του στην ακροδεξιά AfD.

Οι κάτοχοι των ηλεκτροκίνητων οχημάτων του μεγιστάνα της πλατφόρμας "Χ", της Tesla και της SpaceX το κάνουν τοποθετώντας ένα αυτοκόλλητο στα Tesla αυτοκίνητά, στο οποίο αναφέρεται: «To αγόρασα πριν ο Έλον Μασκ χάσει τα λογικά του».

Με αυτόν τον τρόπο σπεύδουν να πάρουν αποστάσεις από τις εξοργιστικές γι' αυτούς δηλώσεις του Έλον Μασκ.



"To αγόρασα πριν ο Έλον Μασκ χάσει τα λογικά του": Το αυτοκόλλητο που έγινε ανάρπαστο - Το κολλάνε οι Γερμανοί στα Tesla τους

Όπως γράφει η Deutsche Welle σε δημοσίευμά της, το άλλοτε συνώνυμο της ηλεκτροκίνησης και αγαπημένη εταιρεία των οικολογικά ευσυνείδητων, η Tesla προκαλεί πια ντροπή σε οδηγούς και οι πωλήσεις του Μασκ στη Γερμανία μειώνονται.


Ένας από τους δημιουργούς του περίφημου αυτοκόλλητου που θα δει κανείς σε όλο και περισσότερα αυτοκίνητα της Tesla, αναφέρει ότι, όσο ο Μασκ προχωρά σε προκλητικές δηλώσεις και κινήσεις που προωθούν τις ακροδεξιές απόψεις, τόσο θα πουλάει περισσότερα από τα εμπνευσμένα στίκερ που γράφουν: «To αγόρασα πριν ο Έλον χάσει τα λογικά του».





Πώς προέκυψε η ιδέα

Αρκετοί είναι οι οδηγοί της Tesla, που  ντρέπονται για τις ακροδεξιές τοποθετήσεις του Μασκ. Με το να κολλήσουν ένα τέτοιο αυτοκόλλητο στο αυτοκίνητό τους, δηλώνουν δημόσια: «Μπορεί να οδηγώ Tesla, αλλά δεν είμαι οπαδός του Μασκ».


Υπενθυμίζεται ότι μετά την παρέμβαση του δισεκατομμυριούχου Μασκ στο γερμανικό πολιτικό γίγνεσθαι, η ΑfD εκτινάχθηκε για πρώτη φορά σε εθνική δημοσκόπηση πάνω από το 20%.

Ειδικοί χαρακτηρίζουν τις παρεμβάσεις αυτές ως «Tech Coup» (τεχνοπραξικόπημα) και κατηγορούν τον Μασκ ότι υπονομεύει τη δημοκρατία, κάτι που φυσικά δεν αρέσει σε πολλούς πελάτες του.

Όπως εξηγεί στη DW, ο Στέφαν Βέγκνερ από το διαφημιστικό πρακτορείο Scholz&Friends: «Όσοι αγόρασαν ένα Tesla λόγω μιας οικολογικής πεποίθησης, τώρα αισθάνονται σίγουρα κάτι σαν "Tesla-shame" (ντροπή για την Tesla) και μπορεί να μην τολμούν καν να βγουν από το γκαράζ με το όχημά τους». Και συμπληρώνει: «Και σίγουρα θα επιλέξουν ένα διαφορετικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο την επόμενη φορά».




Πέφτουν οι πωλήσεις στην Γερμανία - Τι γίνεται με την Ελλάδα

Και μπορεί η εταιρεία του Μασκ να έχει ήδη χάσει πελάτες στη Γερμανία, ωστόσο κάτι τέτοιο δε συμβαίνει στην Ελλάδα.

Όπως φαίνεται από τα στοιχεία των πωλήσεων στη Γερμανία, οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων Tesla έχουν σχεδόν μειωθεί στο μισό, με 37.000 νέα οχήματα το 2024 σε σύγκριση με 63.000 το 2023.

Το μερίδιο αγοράς στην κατηγορία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία έχει συρρικνωθεί από 12,1 σε 9,9%, ενώ η BMW κατάφερε να εκτοπίσει τους Αμερικανούς από τη δεύτερη θέση στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων EV.

Αντίθετα, στην Ελλάδα ο αμερικανικός παραγωγός κατέγραψε αύξηση κατά 8%.

Παρολ' αυτά, οι ταξινομήσεις φτάνουν το 2024 στον συγκριτικά μικρό αριθμό των 1.987 οχημάτων, όπως επισημαίνει το δημοσίευμα της ελληνόφωνης έκδοσης της εφημερίδας.



«Οπτική έκφραση της ντροπής για τα Tesla»

Ο ειδικός στη διαφήμιση Στέφαν Βέγκνερ αποκαλεί το αυτοκόλλητο «οπτική έκφραση της ντροπής για τα Tesla». 

Ο Έλον Μασκ καλεί τον κόσμο να ψηφίσει την AfD και το προεκλογικό μανιφέστο του κόμματος λέει λίγο πολύ: Καταργήστε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Όπως εξηγεί, ο Βέγκνερ: «Αυτές οι αντιφάσεις είναι φυσικά περίεργες. Για μια συγκεκριμένη ομάδα αγοραστών που τώρα απομακρύνεται από την Tesla, όπως ακριβώς απομακρύνθηκαν από την πλατφόρμα X, αυτό είναι σίγουρα ένας καθοριστικός παράγοντας και στην πραγματικότητα μια συνειδητή καταναλωτική απόφαση».

Ωστόσο, σίγουρα δεν πρέπει να υπερεκτιμηθεί αυτή η στάση, με τον Γερμανό διαφημιστή να τονίζει: «Στο τέλος, οι περισσότεροι καταναλωτές δεν καταναλώνουν πολιτικά, αλλά αποφασίζουν με βάση το κόστος, την ποιότητα και τη διαθεσιμότητα και, κατά την άποψή μου, αυτό είναι πιο σημαντικό από τα πολιτικά κίνητρα».