Γριφώδης παραμένει η υπόθεση της αεροπορικής τραγωδίας στην Ουάσινγκτον, με τα αναπάντητα ερωτήματα να είναι πολλά, τη σεναριολογία πλούσια και τα ακριβή αίτια του δυστυχήματoς, με τους 67 νεκρούς, ακόμη αδιευκρίνιστα. Μέσα σε αυτόν κυκεώνα δημοσιευμάτων και πληροφοριών, μία αποκαλυπτική έκθεση των New York Times έρχεται να ρίξει περισσότερο φως στην υπόθεση. 

Τι προκάλεσε άραγε τη θανατηφόρα σύγκρουση στον αέρα το βράδυ της Τετάρτης μεταξύ ενός επιβατικού αεροσκάφους της American Airlines κι ενός ελικοπτέρου Black Hawk του αμερικανικού στρατού κοντά στο Εθνικό Αεροδρόμιο Ronald Reagan; Η περιπλοκότητα του αεροδρομίου; Ο ελλιπής συντονισμός; Η ενδεχόμενη απειρία του χειριστή του ελικοπτέρου; Τι απ' όλα αυτά κρύβεται πίσω από την τραγωδία; 


Αεροπορική τραγωδία στην Ουάσινγκτον: Τα λάθη του χειριστή του ελικοπτέρου

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το ελικόπτερο Sikorsky UH-60 Black Hawk βρισκόταν ψηλότερα από το αναμενόμενο τη στιγμή της συντριβής.

«Είναι πολλά για τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που πρέπει να δεχτούν, αλλά σε αυτή την περίπτωση φαίνεται ότι γνώριζαν πολύ καλά ότι υπήρχε ένα ελικόπτερο και ένα αεροσκάφος και ότι τα πράγματα δεν ήταν εκεί που έπρεπε να είναι», είπε ειδικός αναλυτής στο δίκτυο Sky News.

«Η στελέχωση του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Εθνικό Αεροδρόμιο Reagan Washington δεν ήταν φυσιολογική για την κίνηση στον εναέριο χώρο και για την ώρα της ημέρας», πρόσθεσε.

New York Times: Το ελικόπτερο πέταξε εκτός εγκεκριμένης διαδρομής 

Φως στα αίτια της τραγωδίας έρχεται να ρίξει νέο δημοσίευμα των New York Times γράφοντας τα εξής:

- Το ελικόπτερο πέταξε εκτός εγκεκριμένης διαδρομής.
- Οι πιλότοι της American Airlines πιθανότατα δεν είδαν το ελικόπτερο κοντά τους, καθώς έκαναν στροφή προς τον διάδρομο προσγείωσης.
 - Ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας, ο οποίος έκανε ταυτόχρονα δύο δουλειές, δεν μπόρεσε να κρατήσει το ελικόπτερο και το αεροπλάνο χωριστά.


Η υποστελέχωση στο αεροδρόμιο

Η έκθεση αναφέρει ότι ένας υπάλληλος συνήθως ασχολείται με τα καθήκοντα τόσο των ελικοπτέρων όσο και των αεροπλάνων μετά τις 21:30, όταν η κίνηση στο αεροδρόμιο αρχίζει να μειώνεται.

Ωστόσο, ο επόπτης συνδύασε αυτά τα καθήκοντα πριν από τις 21:30, επιτρέποντας έτσι σε ελεγκτή να φύγει. Η συντριβή σημειώθηκε λίγο πριν από τις 21:00.

Οι NYT -επικαλούμενοι ειδικές πηγές- αναφέρουν επίσης ότι το ελικόπτερο έπρεπε να πετάξει πιο κοντά στην όχθη του ποταμού και πιο χαμηλά στο έδαφος καθώς διέσχιζε τον πολυσύχναστο εναέριο χώρο του Reagan National.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πιλότος ζήτησε άδεια ώστε να χρησιμοποιήσει μια συγκεκριμένη, προκαθορισμένη διαδρομή -γνωστή ως Route 4 στο Reagan National- που επιτρέπει στα ελικόπτερα να πετούν σε χαμηλό ύψος κατά μήκος της όχθης στην ανατολική πλευρά του ποταμού, γεγονός που θα το κρατούσε μακριά από το αεροπλάνο.

Η ομάδα του ελικοπτέρου επιβεβαίωσε ότι μπορούσε να δει ένα τζετ και ο ελεγκτής είπε στο ελικόπτερο να ακολουθήσει τη διαδρομή και να πετάξει πίσω από το αεροπλάνο, όμως το ελικόπτερο δεν ακολούθησε την προβλεπόμενη διαδρομή, σύμφωνα με την έκθεση.