Σάλο έχει προκαλέσει στη Γαλλία η πρωτοβουλία μιας εταιρείας ρούχων να «ντύσει» με ισλαμική μαντήλα τον Πύργο του Άιφελ.

Τη Δευτέρα 10 Μαρτίου, η μάρκα ρούχων Merrachi μοιράστηκε ένα βίντεο στο TikTok που προκάλεσε σορεία αντιδράσεων, χαρακτηριζόμενη ακόμα και ως προκλητική και προβοκατόρικη ενέργεια.

Το βίντεο που κάνει τον γύρο του διαδικτύου δείχνει τον Πύργο του Άιφελ καλυμμένο με ένα ισλαμικό πέπλο, με τη βοήθεια 3D animation, για λογαριασμό διαφημιστικής καμπάνιας της μάρκας που προμήνυε το άνοιγμα φυσικού καταστήματος της εταιρείας στη Γαλλία.

Στη λεζάντα του βίντεο γράφει: «Η γαλλική κυβέρνηση μισεί να βλέπει την άφιξη της Merrachi».

Το βίντεο με τον Πύργο του Άιφελ 

@bymerrachi Remember when they banned the hijab? 👀 #merrachi #modestfashion ♬ original sound - MERRACHI
Στην περιγραφή του βίντεο, η εταιρεία προσθέτει: «Θυμάστε όταν απαγόρευσαν το χιτζάμπ;». Ένας ισχυρισμός που, όπως επισημαίνει η Figaro, είναι ψευδής. Σύμφωνα με το γαλλικό δημοσίευμα, η μπούρκα, η οποία κρύβει το πρόσωπο, απαγορεύεται στον δημόσιο χώρο, αλλά αυτό δεν ισχύει για το χιτζάμπ, το οποίο καλύπτει μόνο τα μαλλιά της γυναίκας. Ειδικότερα, τα θρησκευτικά σύμβολα όπως η ισλαμική μαντήλα απαγορεύονται μόνο στα δημόσια σχολεία, σύμφωνα με το νόμο περί επιδεικτικών θρησκευτικών συμβόλων.

«Προκλητικό» και «σκανδαλώδες»

Το βίντεο, το οποίο μέχρι χθες είχαν δει ήδη περισσότεροι από 1,8 εκατομμύρια χρήστες, σχολιάστηκε από πολλούς.


Κάτω από τη δημοσίευση της Merrachi, πολλά σχόλια διακωμωδούσαν τον συμβολισμό τέτοιων εικόνων.

«Είναι πολύ πιο όμορφος με χιτζάμπ» (σ.σ.: ο Πύργος του Άιφελ) και «το Παρίσι είναι πλέον μουσουλμανικό και είμαστε περήφανοι», έγραψαν κάποιοι χρήστες.

«Μπράβο! Γίνατε μουσουλμάνοι», σχολίασε ένας.

Βέβαια, το βίντεο επικρίθηκε ευρέως, με πολλούς χρήστες να μη δέχονται ούτε τη διακωμώδησή του, ενώ κάποιοι χαρακτήρισαν το διαφημιστικό «προκλητικό» και «προβοκατόρικο».

«Και αν το επικρίνουμε αυτό, προφανώς μας αποκαλούν φασίστες», έγραψε ένας χρήστης στο Χ.

«Είναι ένα ξεκάθαρο μήνυμα κατάκτησης και εποικισμού», έγραψε ένας άλλος. «Είναι σκανδαλώδες!» συμπλήρωσε.

«Αν αυτό δεν είναι προβοκάτσια, πείτε μου τι είναι», είπε ένας χρήστης.

«ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!», καυτηρίασε η βουλευτής της ακροδεξιάς Εθνικής Συσπείρωσης, Lisette Pollet, η οποία κατήγγειλε την «προκλητική διαφήμιση» και μίλησε για «ιδεολογική και εμπορική εκμετάλλευση που προσβάλλει τις δημοκρατικές μας αξίες και την κληρονομιά μας».



Στην ιστοσελίδα της, η εταιρεία παρουσιάζει τον εαυτό της ως μάρκα «σεμνών» ρούχων, εκμεταλλευόμενη το τρέχον Ραμαζάνι για να αναδείξει την αμπάγια, τα πέπλα και τα μακριά ισλαμικά φορέματα που πωλούνται από μερικές δεκάδες ευρώ έως πάνω από 120 ευρώ.

Η ιδρύτρια της εταιρείας, Nada Merrachi, με καταγωγή από την Ολλανδία και το Μαρόκο, παρουσιάζεται στον ιστότοπο ως μία από τις «πρωτοπόρους της σεμνής μόδας», ελπίζοντας να γίνει «επιδραστική» στη «βελτίωση» της βιομηχανίας της μόδας, προκειμένου να ενσωματώσει την «ενότητα και τη συμπερίληψη».

merrachi