Πρόκειται για μέρος ενός κινήματος και όχι για ένα τυχαίο γεγονός ή το αποτέλεσμα απρόσεκτης τοποθέτησης, όπως εξηγεί η Frankfurter Rundschau. Σε άρθρο της παραθέτει μία ανάρτηση στο Reddit που δείχνει δύο φωτογραφίες. Στη μία εμφανίζονται κονσέρβες φασολιών Heinz ανάποδα, στην άλλη κύπελλα τυριού Philadelphia ανάποδα.
Σούπερ μάρκετ: Το κρυφό μήνυμα πίσω από τα... αναποδογυρισμένα προϊόντα
Ο τίτλος της ανάρτησης είναι: «Οι άνθρωποι στην πόλη μου κατάλαβαν το μήνυμα», και στο κείμενο αναφέρονται τα εξής: «Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν σήμερα σε ένα γερμανικό σούπερ μάρκετ. Είδα επίσης μερικές μπάρες Twix ανάποδα. Τα Pringles ήταν ακόμα στη σωστή θέση».
Το κίνημα «Buy from EU»
Η δημοσίευση έγινε σε ομάδα του Reddit με το όνομα «Buy from EU» η οποία αυτοπροσδιορίζεται ως «κοινότητα αφιερωμένη στην υποστήριξη αγαθών και υπηρεσιών που παράγονται στην Ευρώπη»και έχει ήδη περισσότερα από 180.000 μέλη.
Από το «Buy from EU», σύμφωνα με άλλη ιστοσελίδα, το Capital, προέκυψε ο χρηματοδοτούμενος από δωρεές διαδικτυακός κατάλογος Go European, που παραθέτει ευρωπαϊκές εναλλακτικές λύσεις για αμερικανικά προϊόντα. Η ιδρύτρια Laura Catz, μια διευθύντρια μάρκετινγκ από τη Ρουμανία, εξηγεί: «Θέλουμε να επιστήσουμε την προσοχή των ανθρώπων στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις». Ωστόσο, δεν θέλει να εκληφθεί η έκκληση για αγορά ευρωπαϊκών προϊόντων ως πολιτική δήλωση, με την Catz να αναφέρει: «Δεν κάνουμε μποϊκοτάζ».
Οι πολιτικές διαστάσεις είναι εμφανείς, όπως τονίζει η Frankfurter Rundschau, καθώς πολλοί υποστηρικτές πιθανόν να επιδοκιμάζουν το κίνημα και ως διαμαρτυρία κατά του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και της εμπορικής του πολιτικής με τους τιμωρητικούς δασμούς, αλλά και ενάντια στις πολιτικές του ενέργειες στην παγκόσμια σκηνή.
Ανάμεικτες αντιδράσεις
Η ιδέα να αναποδογυρίζονται προϊόντα Αμερικανών κατασκευαστών στο σούπερ μάρκετ είναι τελικά μάλλον μια δευτερεύουσα πτυχή, αναφέρει το άρθρο εξηγώντας ότι προέρχεται από τον Καναδά, και στη συνέχεια έφτασε και στη Γερμανία.
Αρκετοί είναι εκείνοι, που επικρίνουν την κίνηση αυτή, τονίζοντας ότι θα επιφέρει μόνο επιπλέον δουλειά για τους υπαλλήλους στα ράφια, ενώ άλλοι αναρωτιούνται «τι μπορούν να κάνουν οι αμερικανικές εταιρείες για την ηλιθιότητα του προέδρου τους;». Η πιο επικριτική φωνή λέει: «Ο γιος μου εργάζεται ως υπάλληλος ραφιών στο τοπικό σούπερ μάρκετ. Καταλαβαίνει μεν τη σημασία του κινήματος, αλλά είναι λίγο ενοχλημένος επειδή το σούπερ μάρκετ απαιτεί από αυτόν να τα επαναφέρει όλα στη σωστή θέση».
Από την άλλη πλευρά, αρκετοί ψάχνουν τρόπους για να ξεκινήσει η κίνηση αυτή και στις χώρες τους. Παρολ' αυτά, σύμφωνα με το δημοσίευμα, από τα τέλη Φεβρουαρίου, ένας ερευνητής που καλούσε τον κόσμο να αγοράζει ευρωπαϊκά προϊόντα για να ενισχύσει την Ευρώπη τράβηξε την προσοχή. Η λίστα του με αμερικανικά προϊόντα και ευρωπαϊκές εναλλακτικές λύσεις προβλήθηκε περισσότερες από 1,5 εκατομμύρια φορές στην πλατφόρμα "X'. Όπως και να'χει, στο τέλος, εναπόκειται στους καταναλωτές στο σούπερ μάρκετ να αποφασίσουν τι θα αγοράσουν.
Let's make Europe stronger by buying European!
Here's a very Nordic-centric list of alternatives, but I also want to hear your favorite substitutes for American products. pic.twitter.com/VVisZwFKW5