Νέα Υόρκη: Αφροαμερικανός πατέρας εναντίον μασκότ Σπαρτιάτη σχολικής ομάδας - "Είναι σύμβολο λευκής ανωτερότητας"
Διαμάχη για ιστορικά σύμβολα στην εκπαίδευση
Πατέρας στη Νέα Υόρκη καταθέτει αγωγή κατά σχολείου επειδή η μασκότ Σπαρτιάτη αποτελεί, κατά τον ίδιο, σύμβολο δουλοκτησίας και λευκής υπεροχής

Ένας Αφροαμερικανός πατέρας στη Νέα Υόρκη έχει ξεκινήσει νομική διαμάχη με σχολείο στο Λονγκ Άιλαντ, καταθέτοντας αγωγή κατά της χρήσης του Σπαρτιάτη στρατιώτη ως μασκότ της σχολικής ομάδας.
Ο Γουίλιαμ Κινγκ Μος III, πατέρας δύο μαθητριών, ισχυρίζεται ότι ο Σπαρτιάτης αποτελεί σύμβολο δουλοκτησίας και λευκής υπεροχής, παραβιάζοντας τα πολιτικά δικαιώματα και τις προβλέψεις του αμερικανικού Συντάγματος.
«Ένα από τα πρώτα πράγματα που διάβασα ήταν ότι οι αρχαίοι Σπαρτιάτες είχαν σκλάβους τους αυτόχθονες που κατέκτησαν - και όχι απλώς σκλάβωναν αλλά το έκαναν με βία», τόνισε.
Ως Αφροαμερικανός, ο Μος θεωρεί «εξαιρετικά προσβλητικό το γεγονός ότι η σχολική περιφέρεια θα σκεφτόταν ακόμη και να υιοθετήσει ένα σύμβολο βίαιων υποδουλωτών». Η αγωγή που κατέθεσε στοχεύει στην αλλαγή της μασκότ του σχολείου στη Νέα Υόρκη, καθώς θεωρεί ότι προωθεί αρνητικά πρότυπα.
Η ανησυχία του Μος επικεντρώνεται στο μήνυμα που στέλνει ένα τέτοιο σύμβολο στα νεαρά κορίτσια που φοιτούν στο σχολείο, συμπεριλαμβανομένων των δύο θυγατέρων του που βρίσκονται στη δεύτερη τάξη.
Η απόφαση απαγόρευσε στα δημόσια σχολεία να χρησιμοποιούν εικόνες ή λογότυπα ιθαγενών Αμερικανών. Η επιλογή του Σπαρτιάτη ως νέα μασκότ έγινε για να αντικαταστήσει τους «Ινδιάνους» για την περιοχή, η οποία περιλαμβάνει περίπου 18.000 μαθητές.
Ωστόσο, αυτή η αλλαγή έχει πλέον προκαλέσει νέες αντιδράσεις, με τον Αφροαμερικανό πατέρα να υποστηρίζει ότι και η νέα μασκότ εγείρει σημαντικά ζητήματα ιστορικής και κοινωνικής ευαισθησίας.
Ο Γουίλιαμ Κινγκ Μος III, πατέρας δύο μαθητριών, ισχυρίζεται ότι ο Σπαρτιάτης αποτελεί σύμβολο δουλοκτησίας και λευκής υπεροχής, παραβιάζοντας τα πολιτικά δικαιώματα και τις προβλέψεις του αμερικανικού Συντάγματος.
Νέα Υόρκη: Η αντίδραση του Αφροαμερικανού γονέα για τη μασκότ Σπαρτιάτη
«Βλέπω έναν λευκό στρατιώτη που κατέκτησε ανθρώπους και τους υποδούλωσε στο πλαίσιο της λευκής ανωτερότητας», δήλωσε ο Μος στο Newsweek. Ο πατέρας εξήγησε ότι με μια απλή αναζήτηση στο Διαδίκτυο αναδεικνύονται οι προβληματικές πτυχές της ιστορίας των Σπαρτιατών.«Ένα από τα πρώτα πράγματα που διάβασα ήταν ότι οι αρχαίοι Σπαρτιάτες είχαν σκλάβους τους αυτόχθονες που κατέκτησαν - και όχι απλώς σκλάβωναν αλλά το έκαναν με βία», τόνισε.
Ως Αφροαμερικανός, ο Μος θεωρεί «εξαιρετικά προσβλητικό το γεγονός ότι η σχολική περιφέρεια θα σκεφτόταν ακόμη και να υιοθετήσει ένα σύμβολο βίαιων υποδουλωτών». Η αγωγή που κατέθεσε στοχεύει στην αλλαγή της μασκότ του σχολείου στη Νέα Υόρκη, καθώς θεωρεί ότι προωθεί αρνητικά πρότυπα.
Ζητήματα έμφυλων διακρίσεων στη σχολική μασκότ
Ο πατέρας εξέφρασε επίσης την αγανάκτησή του για το γεγονός ότι οι αρχαίοι Σπαρτιάτες απέκλειαν τις γυναίκες από τον στρατό τους. «Δεν πέρασαν ούτε 100 χρόνια από τότε που αποκλείονταν οι γυναίκες από τον στρατό και η σχολική περιφέρεια των κοριτσιών μου θέλει να βάλει ένα σύμβολο που τους λέει ότι δεν μπορούν να πάνε; Τι θα συμβεί όταν αυτό το μήνυμα φτάσει στα παιδιά;» διερωτήθηκε.Η ανησυχία του Μος επικεντρώνεται στο μήνυμα που στέλνει ένα τέτοιο σύμβολο στα νεαρά κορίτσια που φοιτούν στο σχολείο, συμπεριλαμβανομένων των δύο θυγατέρων του που βρίσκονται στη δεύτερη τάξη.
Ιστορικό αλλαγής μασκότ στα σχολεία της Νέας Υόρκης
Σύμφωνα με το Newsweek, τα σχολεία του Μπρέντγουντ στη Νέα Υόρκη αναγκάστηκαν πέρυσι να εγκαταλείψουν την προηγούμενη ονομασία τους, που ήταν «Ινδιάνοι», μετά από απόφαση της πολιτείας.Η απόφαση απαγόρευσε στα δημόσια σχολεία να χρησιμοποιούν εικόνες ή λογότυπα ιθαγενών Αμερικανών. Η επιλογή του Σπαρτιάτη ως νέα μασκότ έγινε για να αντικαταστήσει τους «Ινδιάνους» για την περιοχή, η οποία περιλαμβάνει περίπου 18.000 μαθητές.
Ωστόσο, αυτή η αλλαγή έχει πλέον προκαλέσει νέες αντιδράσεις, με τον Αφροαμερικανό πατέρα να υποστηρίζει ότι και η νέα μασκότ εγείρει σημαντικά ζητήματα ιστορικής και κοινωνικής ευαισθησίας.