Mέσα στον αναβρασμό των τελευταίων ωρών για τα αίτια του δυστυχήματος, της συντριβής ελικοπτέρου στη Νέα Υόρκη, με τις θεωρίες για την τραγωδία να διαδέχονται η μία την άλλη, τα βλέμματα στρέφονται στη ζωή και το έργο του CEO της Siemens Ισπανίας, Αγκουστίν Εσκομπάρ, που μαζί με τη σύζυγο και τα τρία παιδιά τους επέβαιναν στο εναέριο μέσο και βρήκαν τραγικό τέλος. Η απώλεια του Αγκουστίν Εσκομπάρ εκτός από ευρέως γνωστή σε όλο τον κόσμο, που παρακολουθεί με κομμένη την ανάσα τις τελευταίες εξελίξεις, έχει ανοίξει ευρύ πεδίο συζήτησης καθώς στον τομέα των μεταφορών ο διευθύνων σύμβουλος είχε κατακτήσει τον τίτλο του οραματιστή με καινοτόμες ιδέες για το μέλλον, όπως γράφουν τα διεθνή ΜΜΕ.

Ο 55χρονος Εσκομπάρ, που μαζί με τη σύζυγό του και τα τρία τους παιδιά, ηλικίας 4, 5 και 11 ετών, ταξίδεψαν από τη Βαρκελώνη, όπου διέμεναν, μέχρι τη Νέα Υόρκη προκειμένου να γιορτάσουν τα γενέθλια ενός εκ των παιδιών, υπήρξε γνωστός στην παγκόσμια κοινότητας ως στέλεχος που, από το 2022, διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος της Siemens Ισπανίας και Διευθύνων Σύμβουλος Σιδηροδρομικών Υποδομών διεθνώς στη Siemens Mobility, τομέας που ηγείται σημαντικών πρωτοβουλιών στον τομέα των σιδηροδρόμων και της τεχνολογίας μεταφορών σε όλο τον κόσμο.





Αγκουστίν Εσκομπάρ: Η ζωή και και το έργο του CEO της Siemens Ισπανίας

Η εμπειρία του Εσκομπάρ στον τομέα των μεταφορών μετρούσε πάνω από δύο δεκαετίας ενώ είχε εργαστεί σε ΗΠΑ, Γερμανία, Νότια Αμερική και Ισπανία. Περιγράφοντας τον, φίλος του είπε στη New York Post πως «ασχέτως του πόσο δύσκολα ήταν τα πράγματα, πάντα έμενε ήρεμος. Και ποτέ δεν ξεχνούσε το σημαντικότερο πράγμα, την οικογένειά του».



Ο Εσκομπάρ σπούδασε Βιομηχανικός Ηλεκτρολόγος στο Universidad Pontificia Comillas. Το 2002 ολοκλήρωσε το MBA από το Universidad de Alcala. Το 2005, έκανε επίσης ένα Executive MBA στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το IE Business School, σύμφωνα με τον λογαριασμό του στο LinkedIn.

Ο Αγουστίν Εσκομπάρ Escobar εργάστηκε στη Siemens για περισσότερα από 27 χρόνια. Άρχισε να εργάζεται στην εταιρεία το 1998 ως Επικεφαλής Πωλήσεων και Διαχείρισης Έργων για Συστήματα Αυτοματισμού Ισχύος στην Ισπανία.

Ύστερα από χρόνια, ανέλαβε μεγαλύτερους ρόλους και ηγήθηκε πολλών επιχειρηματικών μονάδων, κερδίζοντας πολλά βραβεία Siemens Country στην πορεία. Εργάστηκε επίσης σε έργα υποδομής ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη τη Νοτιοδυτική Ευρώπη.

Το 2010, μετακόμισε στη Νέα Υόρκη για να ασχοληθεί με την ανάπτυξη διεθνών επιχειρήσεων στη Βόρεια Αμερική και στη συνέχεια εργάστηκε στην Μπογκοτά της Κολομβίας, όπου διοικούσε πάνω από 1.300 υπαλλήλους και τρία εργοστάσια.



Το 2016, το τμήμα του ονομάστηκε η επιχείρηση με τις καλύτερες επιδόσεις της Siemens παγκοσμίως.

Ο Εσκομπάρ επέστρεψε στην Ισπανία το 2018 για να γίνει Διευθύνων Σύμβουλος της Siemens Rail Automation SAU και της Siemens Mobility SLU, όπου ηγήθηκε μεγάλων σιδηροδρομικών έργων με περισσότερους από 1.000 υπαλλήλους. Από το 2019 έως το 2024, ήταν επίσης Διευθύνων Σύμβουλος της Siemens Mobility για την περιοχή της Νοτιοδυτικής Ευρώπης, καλύπτοντας Ισπανία, Γαλλία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ολλανδία, Βέλγιο, Ελλάδα και μέρη της Αφρικής, με μία ομάδα άνω των 3.000 ατόμων.

Νέα Υόρκη: Έτσι σκοτώθηκε ο CEO της Siemens Ισπανίας

Δευτερόλεπτα πριν από τη συντριβή ο πιλότος του ελικοπτέρου ανέφερε στον ασύρματο ότι έμεινε από καύσιμα. Ωστόσο, ένα βίντεο που δείχνει και κάτι άλλο να πέφτει στο νερό, εκτός από το ελικόπτερο, δίνει νέα στοιχεία για τα αίτια της τραγωδίας στη Νέα Υόρκη. Συγκεκριμένα, το συγκλονιστικά πλάνα δείχνουν τις λεπίδες του ρότορα να πέφτουν κατακόρυφα στο νερό του ποταμού στη Νέα Υόρκη, γεγονός που οδηγεί τους ειδικούς της αεροπορίας να πιστεύουν, όπως αναφέρει η Daily Mail, ότι η συντριβή πιθανότατα συνέβη επειδή ο βασικός ρότορας αποκολλήθηκε από το ελικόπτερο κι έκοψε την ουρά.

Δείτε το νέο βίντεο από την πτώση του ελικοπτέρου στη Νέα Υόρκη

«Από τα πλάνα φαίνεται ότι ο βασικός ρότορας χτύπησε το σώμα του ελικοπτέρου, κόβοντας την ουρά του, γεγονός που δημιούργησε ένα μη αναστρέψιμο γεγονός», δήλωσε στην DailyMail ο πρώην στρατιωτικός αεροπόρος και δικηγόρος Jim Brauchle της Motley Rice LLC. «Οι δύο κύριες αιτίες αυτού του φαινομένου είναι η μηχανική βλάβη ή οι υπερβολικοί ελιγμοί. Ωστόσο, χρειάζεται μια πλήρης έρευνα για να καταλάβουμε γιατί συνέβη αυτή η τραγωδία», σημείωσε.

Ένας άλλος εμπειρογνώμονας ανέφερε στο Fox 5 ότι σε περίπτωση που οι λεπίδες του ρότορα κόπηκαν από την ουρά του αεροσκάφους, το ελικόπτερο ήταν καταδικασμένο. «Δεν υπάρχει πιθανότητα αυτό το αεροσκάφος να έχει κάνει ποτέ κανονική προσγείωση. Επρόκειτο να συντριβεί», είπε ο Τριστάνι, προσθέτοντας ότι εν προκειμένω, όπως φαίνεται να έγιναν τα πράγματα, το ελικόπτερο ήταν σαν ένα τούβλο που πέφτει.

Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d93nb1qw8yk1)

Ο ιδιοκτήτης της New York Helicopter στην οποία ανήκε το ελικόπτερο, Μάικλ Ροθ, είπε ότι στο αεροσκάφος είχαν τελειώσει τα καύσιμα προτού συντριβεί. «Τηλεφώνησε [ο πιλότος] ότι προσγειωνόταν και ότι χρειαζόταν καύσιμα και θα χρειαζόταν περίπου τρία λεπτά για να φτάσει», είπε ο Ροθ στην Telegraph. Ο Ροθ είπε ότι ήταν συντετριμμένος από τη συντριβή και συμφώνησε με άλλους ειδικούς ότι το βίντεο φαίνεται να δείχνει ότι τα κύρια πτερύγια του ρότορα έχουν σπάσει. «Το μόνο πράγμα που ξέρω βλέποντας το βίντεο της πτώσης του ελικοπτέρου είναι ότι τα κύρια πτερύγια του ρότορα δεν ήταν στο ελικόπτερο», είπε στη New York Post.

«Και δεν έχω δει κάτι τέτοιο στα 30 χρόνια που είμαι στα ελικόπτερα. Το μόνο πράγμα που μπορώ να υποθέσω – δεν έχω ιδέα – είναι ότι είτε είχε χτυπήσει πουλί είτε ότι τα πτερύγια του κύριου ρότορα παρουσίασαν πρόβλημα. Δεν έχω ιδέα. Δεν ξέρω», συμπλήρωσε.