
Gen Z: Ένας στους δύο σκέφτεται να αλλάξει δουλειά - Ποιοι οι λόγοι
Αποκαλυπτική έρευνα
Περισσότεροι από τους μισούς (54%) έχουν ήδη μια φορά αλλάξει εργοδότη και δεν είναι αρνητικοί σε περισσότερες αλλαγές στο μέλλον
Να αλλάξει δουλειά σκέφτεται ένας στους δύο εργαζομένους που ανήκουν στο ηλικιακό γκρουπ της Γενιάς Ζ στη Γερμανία. Μάλιστα, σύμφωνα με νέα έρευνα οι νέοι του συγκεκριμένου ηλικιακού γκρουπ σκέφτονται να το κάνουν άμεσα, μέσα στο χρόνο.
Το αποτέλεσμα της έρευνας του ινστιτούτου δημοσκοπήσεων Forsa, για λογαριασμό του δικτύου επαγγελματικής δικτύωσης Xing, δημοσίευει η Deutsche Welle. Σύμφωνα με την έρευνα οι προσδοκίες των εργαζομένων από τους εργοδότες τους και οι λόγοι για την αναζήτηση νέας δουλειάς διαφέρουν σημαντικά από γενιά σε γενιά.
Αναλυτικά, η προθυμία αλλαγής εργοδότη είναι ιδιαίτερα έντονη μεταξύ των νεότερων εργαζομένων. Παρά το γεγονός ότι πολλοί εργαζόμενοι από Γενιά Ζ (όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012) δεν διαθέτουν επαγγελματική εμπειρία και η σταδιοδρομία τους είναι σύντομη, περισσότεροι από τους μισούς (54%) έχουν ήδη μια φορά αλλάξει εργοδότη και δεν είναι αρνητικοί σε περισσότερες αλλαγές στο μέλλον. Σχεδόν οι μισοί από αυτούς (48%) μπορούν να φανταστούν ότι θα αλλάξουν εργοδότη το 2025, με το 11% να έχει ήδη βάλει μπρος μια αλλαγή.
Το 11% των Boomer παραμένουν πιστοί στον εργοδότη
Παράλληλα, τα ποσοστά των λεγόμενων Millennial (όσων γεννήθηκαν δηλαδή μεταξύ 1981 και 1996) είναι παρόμοια με εκείνα της Γενιάς Ζ, ενώ μόνο ένας στους τρεις εργαζόμενους της Γενιάς Χ (όσων γεννήθηκαν μεταξύ 1965 και 1980) δηλώνουν πρόθυμοι να αλλάξουν θέση εργασίας.
Μεταξύ των Boomer (1956-1964), το ποσοστό είναι 15%. Σχεδόν ένας στους δέκα από του Βοοmer (11%) έχει περάσει ολόκληρη την επαγγελματική του ζωή στην ίδια εταιρεία.
«Στο ξεκίνημα μιας καριέρας, τα μισθολογικά άλματα στην αλλαγή εργοδότη ενδέχεται να είναι σημαντικά, γι' αυτό και οι νεότεροι έχουν ισχυρό κίνητρο να αλλάξουν δουλειά», λέει ο Γιούλιαν Σταλ, ειδικός της Xing για θέματα εργασίας.
Κόκκινη γραμμή οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου
Οι λόγοι αποχώρησης από μια εταιρεία διαφέρουν σημαντικά από γενιά σε γενιά. Ενώ οι μεγαλύτεροι σε ηλικία δηλώνουν ότι θέλουν να εγκαταλείψουν τον εργοδότη τους κυρίως λόγω δυσαρέσκειας με τον προϊστάμενο, για νεότερους εργαζόμενους ο κύριος λόγος είναι οι αποδοχές.
Το 45% των ερωτηθέντων από τη Γενιά Ζ ανέφεραν έναν υπερβολικά χαμηλό μισθό ως καθοριστικό παράγοντα για την αλλαγή εργασίας. «Το αφήγημα ότι οι νεότεροι άνθρωποι αναζητούν πρωτίστως μια δουλειά που δίνει νόημα στη ζωή τους δεν ταιριάζει με τα δεδομένα της έρευνάς μας, είναι κλισέ», τονίζει ο Γιούλιαν Σταλ.