Iαπωνική ασφαλιστική αντικαθιστά εργαζομένους με τεχνητή νοημοσύνη
Σχεδόν οι μισές δουλειές στην Ιαπωνία θα μπορούσαν να γίνονται από ρομπότ μέχρι το 2035
Πάνω από 30 εργαζόμενοι στην ιαπωνική ασφαλιστική Fukoku Mutual Life Insurance χάνουν τις δουλειές τους και αντικαθίστανται από ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, το οποίo θα υπολογίζει πληρωμές σε ασφαλισμένους.
Όπως αναφέρει ο Guardian, η εταιρεία εκτιμά πως το σύστημα θα έχει αποτέλεσμα την αύξηση της παραγωγικότητας κατά 30% και θα υπάρξει επιστροφή επί της επένδυσης μέσα σε διάστημα μικρότερο των δύο ετών. Η εταιρεία εκτιμά πως θα εξοικονομεί 140 εκατ. γιεν ετησίως μετά την εγκατάσταση του συστήματος, αξίας 200 εκατ. γιεν, μέσα σε αυτόν τον μήνα, με τη συντήρησή του να κοστίζει περίπου 15 εκατ. γιεν ετησίως- ωστόσο αυτά δεν αναμένεται να αποτελέσουν μεγάλη παρηγοριά για τους 34 εργαζομένους που θα έχουν χάσει τις δουλειές τους ως τα τέλη του Μαρτίου.
Το σύστημα βασίζεται στο Watson Explorer της IBM, το οποίο, σύμφωνα με την εταιρεία, διαθέτει «γνωστική (cognitive) τεχνολογία που μπορεί να σκέφτεται σαν άνθρωπος», επιτρέποντάς του να «αναλύει και να ερμηνεύει όλα σας τα δεδομένα, περιλαμβανομένου μη δομημένου κειμένου, εικόνων, ήχου και βίντεο».
Η συγκεκριμένη τεχνολογία θα είναι σε θέση να διαβάζει δεκάδες χιλιάδες ιατρικά έγγραφα και να λαμβάνει υπόψιν τη διάρκεια διαμονής στα νοσοκομεία, τα ιατρικά ιστορικά και χειρουργικές επεμβάσεις πριν υπολογίσει τις πληρωμές, σύμφωνα με τη Mainichi Shimbun. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζεται στο δημοσίευμα, αν και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο υπολογισμού των πληρωμών, θα χρειαστεί πρώτα έγκριση από μέλος του προσωπικού πριν προχωρήσουν.
Σύμφωνα με έρευνα του Nomura Research Institute το 2015, σχεδόν οι μισές δουλειές στην Ιαπωνία– η οποία πλήττεται από μείωση και γήρανση του πληθυσμού- θα μπορούσαν να γίνονται από ρομπότ μέχρι το 2035. Η Dai-Ichi Life Insurance χρησιμοποιεί ήδη ένα σύστημα βασισμένο στον Watson για να αξιολογεί τις πληρωμές, αν και δεν έχει προβεί σε απολύσεις, και αντίστοιχο ενδιαφέρον έχει δείξει και η Japan Post Insurance. Επίσης, τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται σύντομα να χρησιμοποιηθεί και στο υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας.