Αλλάζει το Facebook - Υποβαθμίζονται οι αναρτήσεις από επιχειρήσεις
Η παρουσίαση ειδήσεων στην κεντρική σελίδα θα έχει περισσότερες αναρτήσεις από φίλους του χρήστη και λιγότερες ειδήσεις.
Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που φιλτράρεται από τους πολύπλοκους αλγόριθμούς του η παρουσίαση των ειδήσεων (news feed) ετοιμάζει το Facebook.
Συγκεκριμένα, σύντομα θα δώσουν περισσότερη έμφαση στις ιδιωτικές αναρτήσεις από τους φίλους και την οικογένεια του χρήστη, υποβαθμίζοντας τις δημόσιες από τις επιχειρήσεις και τα μέσα ενημέρωσης.
Αυτό αναμένεται να περιορίσει τη δημοφιλία των ειδήσεων, των βίντεο και των φωτογραφιών από εταιρείες και μέσα ενημέρωσης, ενώ ίσως μειώσουν και τη διασπορά των ψευδών ειδήσεων (fake news) και της παραπληροφόρησης - κάτι για το οποίο το Facebook δέχεται όλο και πιο έντονη κριτική.
Ο ιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ δήλωσε ότι θα προτιμηθεί πλέον το περιεχόμενο που παράγεται από φίλους και τροφοδοτεί τις συζητήσεις ανάμεσα στο οικογενειακό και στο φιλικό περιβάλλον.
Πρακτικά, αυτό π.χ. σημαίνει ότι σύντομα οι χρήστες θα είναι πιθανότερο να δουν στο news feed κάτι προσωπικό που ανάρτησε ένας φίλος παρά ένα viral βίντεο. Όπως παραδέχθηκε ο Ζάκερμπεργκ, αυτό επίσης σημαίνει ότι οι κάθε είδους εταιρείες και οργανισμοί θα δουν το δικό τους περιεχόμενο να μειώνεται σε δημοφιλία.
«Έχουμε δεχτεί αντιδράσεις από την κοινότητά μας ότι το δημόσιο περιεχόμενο -οι αναρτήσεις από εταιρείες, επώνυμες εμπορικές μάρκες και μέσα ενημέρωσης- εξοβελίζουν τις προσωπικές στιγμές μας, οι οποίες μας οδηγούν να συνδεόμαστε περισσότερο μεταξύ μας», ανέφερε ο Ζάκερμπεργκ, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Reuters.
«Με αυτές τις αλλαγές περιμένω ότι θα μειωθεί ο χρόνος που οι άνθρωποι περνάνε στο Facebook, αλλά επίσης θα γίνει πιο πολύτιμος», συμπλήρωσε ο Αμερικανός επιχειρηματίας, που επισήμανε πως θα υπάρξουν και άλλες δραστικές αλλαγές στη λειτουργία της ιστοσελίδας, τους επόμενους μήνες.
Υπάρχουν ωστόσο κι αυτοί που διαφωνούν με την νέα τακτική της εταιρείας.
«Οι αλλαγές αυτές θα επηρεάσουν σημαντικά τους εκδοτικούς οργανισμούς, καθώς θα βλέπουμε πλέον πολύ λιγότερες ειδήσεις τους να ξεπηδούν στο news feed μας», δήλωσε η Λάουρα Χάζαρντ Όουεν του Εργαστηρίου Δημοσιογραφίας Νίμαν του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, ενώ ο Γκάμπριελ Καν από τη Σχολή Επικοινωνίας και Δημοσιογραφίας Άνενμπεργκ του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας δήλωσε ότι η ανακοίνωση του Ζάκερμπεργκ «αποτελεί ξεκάθαρη παραδοχή πως το Facebook διαθέτει σημαντική δύναμη επηρεασμού της υγείας της κοινωνίας».