Το πρώτο «έξυπνο» σούπερ μάρκετ της Amazon ανοίγει τις πύλες του
Το κατάστημα ανοίγει σήμερα στο Σιάτλ και δεν θα έχει ταμεία.
Όσοι ψωνίζουν από την Amazon θα έχουν την ευκαιρία να ψωνίζουν από κατάστημα πλέον, στο οποίο δεν θα χρειαστεί καν να περιμένουν στην ουρά για να πληρώσουν. Η εταιρεία ανοίγει σήμερα το πρώτο της «έξυπνο» σούπερ μάρκετ για αγορές, όπου ο πελάτης θα ψωνίζει ό,τι θέλει και μετά θα βγαίνει από το κατάστημα χωρίς να περιμένει στα ταμεία, καθώς δεν θα υπάρχουν!
Το κατάστημα ανοίγει τις πύλες του σήμερα στο Σιάτλ και θα ακολουθήσουν και άλλα, όπου οι κάμερες θα καταγράφουν κάθε κίνηση του πελάτη όσο ψωνίζει και η χρέωσή του θα γίνεται αυτόματα στο ηλεκτρονικό «πορτοφόλι» και στην ηλεκτρονική πιστωτική κάρτα του κινητού τηλεφώνου του, όπως θα βγαίνει από το κατάστημα.
Επί έναν χρόνο γίνονταν δοκιμές για να διαπιστωθεί κατά το πόσο το σύστημα αυτό θα λειτουργεί χωρίς προβλήματα και πλέον η εταιρεία είναι έτοιμη από σήμερα να το βάλει σε λειτουργία.
Το πείραμα της Amazon, της μεγαλύτερης διεθνώς εταιρείας λιανικού εμπορίου, αναμένεται να έχει μελλοντικά σοβαρό αντίκτυπο στο λιανικό εμπόριο σε όλο τον κόσμο. Μετά τις ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω διαδικτύου, έρχεται η ώρα και τα φυσικά ψώνια να διευκολυνθούν μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας.
Οι «έξυπνες» κάμερες με υπολογιστική όραση και οι ηλεκτρονικοί αισθητήρες με τεχνητή νοημοσύνη καταγράφουν κάθε βήμα του πελάτη από τη στιγμή που μπαίνει στο κατάστημα ως τη στιγμή που βγαίνει.
Το «έξυπνο» κατάστημα είναι ένα μικρό σούπερ-μάρκετ που έχει έκταση 167 τετραγωνικών μέτρων και μαθαίνει αμέσως τι σηκώνει από το ράφι ο πελάτης για να το βάλει στο καλάθι του, τι βάζει πίσω γιατί άλλαξε γνώμη, ακόμη και πόσο ζυγίζουν τα είδη, χάρη σε ειδικές αυτόματες ζυγαριές πάνω στα ράφια.
Για να γίνει η χρέωση κατά την έξοδο, ο πελάτης πρέπει, προτού αρχίσει τα ψώνια του, να έχει «κατεβάσει» στο κινητό τηλέφωνό του την ειδική εφαρμογή της Amazon Go.
Η Amazon δεν έχει αποκαλύψει ακόμη αν και πότε θα ανοίξει νέα καταστήματα Go και σε ποιες τοποθεσίες. Διευκρίνισε πάντως ότι προς το παρόν δεν σκοπεύει να εφαρμόσει τη νέα αυτοματοποιημένη τεχνολογία στα μεγαλύτερα και πιο πολύπλοκα καταστήματα της αλυσίδας σούπερ-μάρκετ Whole Foods, την οποία εξαγόρασε αντί 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2017.