Φάρσα η είδηση για τον εντοπισμό του χαμένου πίνακα του Πικάσο
Τέσσερις Ρουμάνοι φυλακίστηκαν για τη ληστεία αυτή αλλά τα έργα που εκλάπησαν δεν βρέθηκαν ποτέ.
Θύμα φάρσας δύο Βέλγων σκηνοθετών παραδέχθηκε χθες ότι έπεσε μια Ολλανδή συγγραφέας, η οποία πίστεψε ότι βρήκε στη Ρουμανία έναν πίνακα του Πικάσο, ο οποίος είχε κλαπεί το 2012 από Μουσείο της Ολλανδίας, όπως μετέδωσε το ολλανδικό δημόσιο δίκτυο NOS.
Ο πίνακας «Κεφάλι Αρλεκίνου» του Πικάσο βρισκόταν μεταξύ επτά έργων τέχνης που είχαν κλαπεί πριν από περισσότερα από έξι χρόνια από το Μουσείο Kunsthal του Ρότερνταμ, σε μια από τις μεγαλύτερες ληστείες που έχουν γίνει ποτέ στον κόσμο της τέχνης -τη «ληστεία του αιώνα» όπως είχε χαρακτηριστεί από τα ολλανδικά μέσα ενημέρωσης.
Τέσσερις Ρουμάνοι φυλακίστηκαν για τη ληστεία αυτή, αλλά τα έργα που εκλάπησαν δεν βρέθηκαν ποτέ.
Η Μίρα Φετίκου, Ολλανδή συγγραφέας ρουμανικής καταγωγής, που έχει γράψει βιβλίο για την ληστεία αυτή, ήλπιζε ότι βρήκε τον Πικάσο που είχε κλαπεί, όταν έλαβε ένα ανώνυμο μήνυμα πριν από περίπου δέκα ημέρες, το οποίο έλεγε ότι ο πίνακας βρισκόταν θαμμένος σε ένα δάσος στην ανατολική Ρουμανία, όπου και η ίδια μετέβη το Σάββατο.
Η Φετίκου επικοινώνησε με τις ρουμανικές αρχές και χθες, οι εισαγγελείς της υπηρεσίας κατά του οργανωμένου εγκλήματος ανακοίνωσαν ότι βρέθηκε ο πίνακας και ότι «ερευνούν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ένας πίνακας με την υπογραφή του Πικάσο, αξίας περίπου 800.000 ευρώ, βρέθηκε το απόγευμα του Σαββάτου στην πόλη Τούλτσεα», προσθέτοντας ότι εξετάζεται η γνησιότητά του.
Ωστόσο, το βράδυ της ίδιας ημέρας, η συγγραφέας εξήγησε μιλώντας στην ολλανδική τηλεόραση ότι έπεσε θύμα ενός καλλιτεχνικού σχεδίου δύο Βέλγων σκηνοθετών από την Αμβέρσα.
Σύμφωνα με το NOS, η συγγραφέας δήλωσε ότι έλαβε ένα e-mail από αυτό το καλλιτεχνικό δίδυμο, στο οποίο της εξηγούσαν ότι το μυστηριώδες μήνυμα που είχε λάβει εντασσόταν στο πλαίσιο ενός καλλιτεχνικού τους σχεδίου, που ήταν αφιερωμένο στον Ολλανδό ζωγράφο Γκέερτ Γιαν Γιάνσεν, οι πλαστοί πίνακες του οποίου, με την υπογραφή μεγάλων καλλιτεχνών, είχαν γεμίσει τις συλλογές της Ευρώπης και είχαν φτάσει και πέραν αυτής, τη δεκαετία του ’90.
Οι δύο καλλιτέχνες δήλωσαν ότι έκαναν τη φάρσα αυτή στο πλαίσιο καλλιτεχνικού τους σχεδίου, με θέμα την αξία της αλήθειας.