«Οι προτάσεις της Κομισιόν για τον τουρισμό μα ικανοποιούν επί της αρχής», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή ''Secret'' με τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο, ο πρόεδρος του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης.

Μεταξύ άλλων ο κ. Φραγκάκης τόνισε ότι «στη συζήτηση Ελλάδα πήγε από μια θέση ισχυρή καθώς κατάφερε μέσα στην πανδημία να δείξει μια καλή εικόνα».

Παράλληλα σημείωσε ότι η ελληνική κυβέρνηση θα ανακοινώσει τις επόμενες ημέρες τα εθνικά υγειονομικά πρωτόκολλα για τον τουρισμό αλλά και ένα πακέτο στήριξης της εργασίας και της ρευστότητας του κλάδου.

Ο πρόεδρος του ΕΟΤ επισήμανε πως «μέλημα είναι τα μέτρα να προστατεύουν τους εργαζόμενους και τους πελάτες και τα πρωτοκόλλα να μπορούν να εφαρμόζονται από τις επιχειρήσεις».

Την ίδια στιμή ανέφερε πως η κυβέρνηση βρίσκεται σε διμερείς συζητήσεις με χώρες όπως το Ισραήλ – που είχαν λίγα κρούσματα και θανάτους από κοροναϊό.

«Στόχος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν έως και τον Νοέμβριο αρκεί να μην υπάρξει δεύτερο κύμα της πανδημίας», τόνισε ο ίδιος.

Διαβάστε ολόκληρη την συνέντευξη του προέδρου ΕΟΤ στα Παραπολιτικά 90,1: 

Ερωτηθείς αν είναι ικανοποιημένος από τις αποφάσεις της Κομισιόν για τον τουρισμό και τις μεταφορές


«Μας ικανοποιεί επί της αρχής αυτή η κίνηση της Κομισιόν. Ήταν κάτι το οποίο το επιδιώξαμε και σαν κυβέρνηση συνολικά και δεν ήταν αυτονόητο καθόλου διότι η συζήτηση της προηγούμενες εβδομάδες κινούνταν σε διάφορα επίπεδα οπότε θα έπρεπε οπωσδήποτε εμείς να δείξουμε το δρόμο, προς τα πού πρέπει να πάει. Οι πρώτες γραμμές οι οποίες βγήκαν όντως είναι σε μια πολύ θετική κατεύθυνση τόσο για τα ταξιδιωτικά πρωτόκολλα, για τα εργαλεία ιχνηλάτησης, για τα χρηματοδοτικά εργαλεία κλπ».

«Σε αυτή τη συζήτηση η Ελλάδα πήγε από μια ισχυρή θέση, αφενός μεν ότι κατάφερε μέσα στην πανδημία να δείξει μια πολύ καλή εικόνα και αυτο είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό χαρτί για εμάς και το δεύτερο πολύ σημαντικό είναι ότι η Ελλάδα είναι μια από τις ισχυρότερες τουριστικές βιομηχανίες της Ευρώπης άρα ο λόγος της μετράει περισσότερο και αυτό φάνηκε και χθες στην απόφαση της Κομισιόν», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Το πρώτο πράγμα που κάνει η ελληνική κυβέρνηση και τις επόμενες μέρες θα τα ανακοινώσει επίσημα είναι τα πρωτόκολλα τα εθνικά, τα υγειονομικά πρωτόκολλα όσον αφορά τον τουρισμό. Επίσης ένα άλλο κομμάτι αφορά τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων και των εργαζόμενων του τουρισμού το οποίο έχει να κάνει με τη στήριξη του κλάδου γενικώς. Άρα το βασικό μας μέλημα είναι αυτά τα μέτρα να είναι υγειονομικά αποτελεσματικά, να προστατεύσουν δηλαδή και τους ταξιδιώτες και τους πολίτες και τους εργαζόμενους στον τουρισμό και ταυτόχρονα να είναι εφαρμόσιμα. Διότι δεν έχει νόημα να μπουν ατελείωτες απαγορεύσεις που δεν θα μπορούν να εφαρμοστούν άρα δεν θα μπορούν και οι επιχειρήσεις να ανταποκριθούν, χρειάζεται μια ισορροπία», συμπλήρωσε.

«Η Ελλάδα έχει ήδη ξεκινήσει διμερείς συζητήσεις με άλλα κράτη έτσι ώστε να γίνει μια επί της αρχής συμφωνία για τα υγειονομικά πρωτόκολλα όπου και τα δύο μέρη να έχουν ήρεμο το κεφάλι τους. Έχουμε ήδη ξεκινήσει συζητήσεις, με χώρες όπως είναι το Ισραήλ για παράδειγμα και αναμένουμε αρκετά καλό αριθμό επισκεπτών το επόμενο διάστημα. Αυτό είναι το πρώτο κομμάτι, το δεύτερο κομμάτι είναι να δούμε και εμείς ως χώρα τι δικλείδες ασφαλείας θέλουμε να βάλουμε όσον αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό και νομίζω ότι ο συνδυασμός τους θα είναι εξαιρετικά θετικός για το πώς θα κινηθεί η σεζόν. Δεν είναι εύκολη άσκηση, είναι δύσκολό, και στην εφαρμογή του θα είναι δύσκολο και στην κατάρτιση του αλλά επειδή ο πρωθυπουργός έχει βάλει έναν πήχη τον Ιούλιο, στο καλύτερο σενάριο, να ξεκινήσει μια βασική σεζόν για τη χώρα εμείς προετοιμαζόμαστε για αυτό και στον ΕΟΤ και στο υπουργείο Τουρισμού και σε όλα αυτα συναρμόδια υπουργεία», συνέχισε.

Για την ενίσχυση των επιχειρήσεων και των εργαζομένων

«Από την πρώτη μέρα που ξέσπασε η πανδημία η κυβέρνηση ανακοίνωσε ένα πολύ γενναίο και πολύ σημαντικό πακέτο στήριξης των επιχειρήσεων και εργαζομένων όλων των κλάδων αντίστοιχα αυτή την περίοδο, σε λίγες μέρες, μαζί με τα υγειονομικά πρωτόκολλα θα ανακοινώσει ένα πακέτο στήριξης εργασίας, ρευστότητας των επιχειρήσεων και γενικότερα αυτό το οποίο χρειάζεται σήμερα η τουριστική μας βιομηχανία προκειμένου να πάρει μια ανάσα και να αισθανθεί λίγο πιο ασφαλής ότι μπορεί να ανοίξει και να δουλέψει». 

Για την τουριστική σεζόν

«Πέρυσι τον Μάιο υπήρχε η αίσθηση ότι η τουριστική σεζόν δεν θα ήταν καλή και θα είχαμε μείωση, αυτό όμως τελικά δεν συνέβη. Είχαμε αύξηση και των εσόδων και των αφίξεων άρα δεν θα διακινδυνεύσω πρόβλεψη για αυτή τη χρονιά που έχει τόσες περιπλοκές και τόσες διαφορετικότητες διότι το πώς θα πάει το ποσοστό της μείωσης θα μπορέσουμε να το δούμε το επόμενο διάστημα όταν θα ξέρουμε πως θα πετάξουν οι αεροπορικές, οι tour operator τι θα κάνουν, πως θα ανταποκριθεί ο κόσμος του εξωτερικού αν θα ταξιδέψει... Ο στόχος μας είναι να έχουμε σεζόν, να έχουμε μια σεζόν όσο το δυνατόν καλύτερη γίνεται, να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα και να προετοιμαστούμε και για το 2021. Γιατί το 2020 θα είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά, το 2021 ενδεχομένως να είναι μια χρονιά που θα ρεφάρει όλη τη χασούρα του ’20. Εμείς για αυτό προετοιμαζόμαστε και στον ΕΟΤ κάνουμε μια πολύ στοχευμένη δουλειά και μια καμπάνια προβολής στο εξωτερικό για αυτό το καλοκαίρι και να προετοιμάσουμε και το branding της χώρας και για του χρόνου».

«Επιδίωξή μας διαχρονική είναι η επιμήκυνση της σεζόν. Προφανώς φέτος ένα παραπάνω, θα το θέλαμε να γίνει ειδικά για τις τουριστικές περιοχές που είναι εποχικές. Πιστεύω ότι θα μπορούσαμε να το καταφέρουμε για φέτος, υπάρχει μια βασική ζήτηση για αυτό το θέμα να πάμε τον Οκτώβριο κι τον Νοέμβριο ενδεχομένως αρκεί να μην έχουμε επανέξαρση της πανδημίας το Φθινόπωρο. Αν υπάρχει ηρεμία στο επιδημιολογικό κομμάτι μπορούμε να τα καταφέρουμε και να έχουμε και μια βασική επιμήκυνση της σεζόν φέτος που θα είναι και παρακαταθήκη για το 2021», σημείωσε.

Για τον εσωτερικό τουρισμό

«Το είχαμε σαν στόχο και πριν την κρίση του κορονοϊού να ενισχύσουμε τον εσωτερικό τουρισμό ο οποίος είναι ξεχασμένος τα τελευταία δέκα χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης που έπληξε τη χώρα. Τώρα καθίσταται ανάγκη να τονώσουμε τον εσωτερικό τουρισμό χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα σώσει την παρτίδα μόνο ο εσωτερικός τουρισμός. Έχουμε ήδη ξεκινήσει μια συζήτηση και για μια καμπάνια αλλά και για κίνητρα τύπου «κοινωνικού τουρισμού» οπότε νομίζω ότι μπορούμε να το επαναλάβουμε με διαφορετικούς όρους και με διαφορετική στόχευση αυτή τη φορά, και να τονωθούν περιοχές οι οποίες δεν έχουν πολλά να περιμένουν από τον εξωτερικό τουρισμό. Ίσως αυτός να είναι ο βασικός μας στόχος φέτος, περιοχές που θα έχουν πολύ μικρή επισκεψιμότητα από τους ξένους να έχουν από τους Έλληνες».