Ξεκινά η πρωτοβουλία «Plastic-Free Σαντορίνη»
Το σχέδιο Θεοχάρη για την επόμενη τριετία, το SOS του δημάρχου Σαντορίνης για δραματική αύξηση πλαστικού έως το 2050, και η επένδυση 700.000 ευρώ της Lidl με φόντο την επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού
«Είμαι πολυ χαρούμενος που το άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού συμπίπτει με την έναρξη υλοποίησης της δράσης “Pastic-Free Σαντορίνη», είπε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, το μεσημέρι της Κυριακής 14 Ιουνίου, σε Συνέντευξη Τύπου για την επανεκκίνηση του κλάδου, σε συνέχεια της ομιλίας του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη που εγκαινίασε το «Ελληνικό Καλοκαίρι 2020» (Σάββατο 13 Ιουνίου).
Είναι μία καμπάνια που θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη τριετία και θα υλοποιηθεί με τη διαδικασία ΣΔΙΤ. Εντάσσεται στην γενικότερη στρατηγική του υπουργείου τουρισμού για τη βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου και που είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον Μάρτιο.
«Ήμασταν έτοιμοι να έρθουμε εδώ στη Σαντορίνη, θα ήταν το τελευταίο ταξίδι που θα κάναμε και το οποίο ακυρώθηκε λόγω των έκτακτων μέτρων. Ελπίζουμε να λειτουργήσει ως πρότυπο ώστε να ξεκινήσουμε ανάλογες δράσεις και σε άλλα νησιά», ευχήθηκε.
ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΕΩΣ ΤΟ 2050 - S.O.S. ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ, ΑΝΤΩΝΗ ΣΙΓΑΛΑ
Από την πλευρά του ο δήμαρχος της Σαντορίνης, Αντώνης Σιγάλας τόνισε πως ο υπουργός τουρισμού υπήρξε από την πρώτη στιγμή ενθουσιώδης υποκινητής του φιλόδοξου αυτού εγχειρήματος. «Μαζί, επεξεργαστήκαμε τη δράση, ενώ το υπουργείο περιβάλλοντος αναλαμβάνει την χρηματοδότηση προγράμματος εκτεταμένης ανακύκλωσης στη Σαντορίνη», ανέφερε τονίζοντας πως η Ελλάδα κατέχει πολλές αρνητικές πρωτιές στον τομέα της θαλάσσιας ρύπανσης.
Ανέφερε μάλιστα δραματικές προβλέψεις για τη θαλάσσια ρύπανση βάσει ερευνών κατά τη διάρκεια των τουριστικών περιόδων.
«Εχει υπολογιστεί ότι τους μήνες της τουριστικής αιχμης η παράκτια ρύπανση αυξάνεται κατά 117% και το 87% είναι πλαστικό. Προβλέπεται οτι το 2050 θα υπάρχουν στη θάλασσα πιο πολλά πλαστικά από ψάρια! Το πλαστικό είναι φονικό», κατήγγειλε καλώντας πολιτεία και λαό να συνεργαστούν στην προσπάθεια αντιμετώπισης της ρύπανσης και ένα μέλλον χωρίς πλαστικό.
ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΥΨΟΥΣ 700.000 ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗ LIDL
Οπως ανακοίνωσε ο Χάρης Θεοχάρης, βασικός σύμμαχος της δράσης αυτής είναι η LidlΕλλάς. «Στην πρώτη μεγάλη σύμπραξη με φορείς του ελληνικού δημοσίου, επενδύει 700.000 ευρώ για τις ανάγκες της καμπάνιας», υπογράμμισε καλώντας στο βήμα τον πρόεδρο της Lidl Ελλάς Ιάκωβο Ανδρεανίδη.
«Πρόθεσή μας είναι να μειώσουμε την αλόγιστη χρήση του πλαστικού», είπε ο κ. Ανδρεανίδης. «Τη χρήση των πλαστικών ειδών μιας χρήσης. Να ανακυκλώνουμε. Να σκεφτόμαστε με όρους κυκλικής οικονομίας. Να προστατεύουμε τις ακτές και τις θάλασσές μας. Χθες, ο πρωθυπουργός της χώρας καλωσόρισε συμβολικά το «Ελληνικό Καλοκαίρι 2020». Και έστειλε πρόσκληση στις διεθνείς τουριστικές αγορές, από τη χώρα που γέννησε τη φιλοξενία. Σήμερα, με αφετηρία την Σαντορίνη θέλουμε να ξεδιπλώσουμε μια πρωτότυπη, εναλλακτική τουριστική καμπάνια. Που είναι ταυτόχρονα παγκόσμιο μήνυμα βιώσιμης ανάπτυξης για το ίδιο το νησί, τις Κυκλάδες, την Ελλάδα, τον Κόσμο».
Η ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ
Από σήμερα, το υπουργείο Τουρισμού, σε στενή συνεργασία με το Δήμο Σαντορίνης, τη τη Lidl Ελλάς και το Ίδρυμα Λασκαρίδη, πατά το κουμπί του πράσινου μετασχηματισμού και ξεκινά πρωτοβουλία προστασίας του περιβάλλοντος της Σαντορίνης.
Η διεθνής προβολή της ως «Το Πρώτο Νησί στο Αιγαίο Ελεύθερο Από Πλαστικό» θα αποτελέσει με ένα παγκόσμιο μήνυμα για την προστασία του περιβάλλοντος.
Η επιλογή της Θήρας δεν είναι τυχαία, καθώς αποτελεί ένα νησί με ιδιαίτερες ευαισθησίες στους τομείς του περιβάλλοντος, της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, της πρωτογενούς παραγωγής, βρίσκεται στο επίκεντρο της κυβερνητικής προσπάθειας για την αναβάθμισή της ως προς τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και επίσης αποτελεί έναν παγκόσμιο τουριστικό προορισμό, ένα χωνευτήρι λαών και πολιτισμών.
Ο σκοπός της ενέργειας αυτής είναι να αποτελέσει την καρδιά σύγχρονου κοινωνικού πολιτισμού που θα εμπνεύσει και να δώσει κίνητρα για τη συμμετοχή και των υπόλοιπων νησιών των Κυκλάδων στο εγχείρημα.
Οπως διαβεβαιώνει ο υπουργός, η καμπάνια αυτή, πέρα από το ισχυρό συμβολικό της βάρος (ευαισθητοποίηση – call to action), θα περιλαμβάνει και υποστηρικτικές ενέργειες με και προς διαφορετικούς stakeholders, καθώς και digital προβολή.
«Τοποθετείται απευθείας στην καρδιά της ψηφιακής εποχής. Αναφέρομαι στην εφαρμογή VisitGreece, το επίσημο application για φορητές ηλεκτρονικές συσκευές του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (E.O.T), με αποκλειστικούς χορηγούς τη Eurobank και τη Mastercard», τόνισε σχετικά ο κ. Θεοχάρης
Σημεία προβολής της προσπάθειας αυτής -εκτός της Σαντορίνης- είναι βασικά λιμάνια, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», τερματικοί σταθμοί των μέσων σταθερής τροχιάς, σημεία αναχώρησης των πλοίων για Σαντορίνη και εντός των ίδιων των πλοίων.
Τα αντίστοιχα σημεία στη Σαντορίνη θα είναι ο αερολιμένας του νησιού, οι στάσεις λεωφορείων, οι οργανωμένες παραλίες, τα ΚΕΠ, τα σημεία άφιξης των πλοίων και τα τοπικά ΜΜΕ.
Άλλες υποστηρικτικές ενέργειες αυτής της προσπάθειας είναι η τοποθέτηση branded κάδων ανακύκλωσης και υλικών, ημερίδες ευαισθητοποίησης σε σχολεία, σημάνσεις σε πολυσύχναστα μέρη και merchandise.
ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com
Είναι μία καμπάνια που θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη τριετία και θα υλοποιηθεί με τη διαδικασία ΣΔΙΤ. Εντάσσεται στην γενικότερη στρατηγική του υπουργείου τουρισμού για τη βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου και που είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον Μάρτιο.
«Ήμασταν έτοιμοι να έρθουμε εδώ στη Σαντορίνη, θα ήταν το τελευταίο ταξίδι που θα κάναμε και το οποίο ακυρώθηκε λόγω των έκτακτων μέτρων. Ελπίζουμε να λειτουργήσει ως πρότυπο ώστε να ξεκινήσουμε ανάλογες δράσεις και σε άλλα νησιά», ευχήθηκε.
ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΕΩΣ ΤΟ 2050 - S.O.S. ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ, ΑΝΤΩΝΗ ΣΙΓΑΛΑ
Από την πλευρά του ο δήμαρχος της Σαντορίνης, Αντώνης Σιγάλας τόνισε πως ο υπουργός τουρισμού υπήρξε από την πρώτη στιγμή ενθουσιώδης υποκινητής του φιλόδοξου αυτού εγχειρήματος. «Μαζί, επεξεργαστήκαμε τη δράση, ενώ το υπουργείο περιβάλλοντος αναλαμβάνει την χρηματοδότηση προγράμματος εκτεταμένης ανακύκλωσης στη Σαντορίνη», ανέφερε τονίζοντας πως η Ελλάδα κατέχει πολλές αρνητικές πρωτιές στον τομέα της θαλάσσιας ρύπανσης.
Tο 2050 θα υπάρχουν στη θάλασσα πιο πολλά πλαστικά από ψάρια!
Ανέφερε μάλιστα δραματικές προβλέψεις για τη θαλάσσια ρύπανση βάσει ερευνών κατά τη διάρκεια των τουριστικών περιόδων.
«Εχει υπολογιστεί ότι τους μήνες της τουριστικής αιχμης η παράκτια ρύπανση αυξάνεται κατά 117% και το 87% είναι πλαστικό. Προβλέπεται οτι το 2050 θα υπάρχουν στη θάλασσα πιο πολλά πλαστικά από ψάρια! Το πλαστικό είναι φονικό», κατήγγειλε καλώντας πολιτεία και λαό να συνεργαστούν στην προσπάθεια αντιμετώπισης της ρύπανσης και ένα μέλλον χωρίς πλαστικό.
ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΥΨΟΥΣ 700.000 ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗ LIDL
Οπως ανακοίνωσε ο Χάρης Θεοχάρης, βασικός σύμμαχος της δράσης αυτής είναι η LidlΕλλάς. «Στην πρώτη μεγάλη σύμπραξη με φορείς του ελληνικού δημοσίου, επενδύει 700.000 ευρώ για τις ανάγκες της καμπάνιας», υπογράμμισε καλώντας στο βήμα τον πρόεδρο της Lidl Ελλάς Ιάκωβο Ανδρεανίδη.
Να σκεφτόμαστε με όρους κυκλικής οικονομίας
«Πρόθεσή μας είναι να μειώσουμε την αλόγιστη χρήση του πλαστικού», είπε ο κ. Ανδρεανίδης. «Τη χρήση των πλαστικών ειδών μιας χρήσης. Να ανακυκλώνουμε. Να σκεφτόμαστε με όρους κυκλικής οικονομίας. Να προστατεύουμε τις ακτές και τις θάλασσές μας. Χθες, ο πρωθυπουργός της χώρας καλωσόρισε συμβολικά το «Ελληνικό Καλοκαίρι 2020». Και έστειλε πρόσκληση στις διεθνείς τουριστικές αγορές, από τη χώρα που γέννησε τη φιλοξενία. Σήμερα, με αφετηρία την Σαντορίνη θέλουμε να ξεδιπλώσουμε μια πρωτότυπη, εναλλακτική τουριστική καμπάνια. Που είναι ταυτόχρονα παγκόσμιο μήνυμα βιώσιμης ανάπτυξης για το ίδιο το νησί, τις Κυκλάδες, την Ελλάδα, τον Κόσμο».
Η ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ
Από σήμερα, το υπουργείο Τουρισμού, σε στενή συνεργασία με το Δήμο Σαντορίνης, τη τη Lidl Ελλάς και το Ίδρυμα Λασκαρίδη, πατά το κουμπί του πράσινου μετασχηματισμού και ξεκινά πρωτοβουλία προστασίας του περιβάλλοντος της Σαντορίνης.
Η διεθνής προβολή της ως «Το Πρώτο Νησί στο Αιγαίο Ελεύθερο Από Πλαστικό» θα αποτελέσει με ένα παγκόσμιο μήνυμα για την προστασία του περιβάλλοντος.
Η επιλογή της Θήρας δεν είναι τυχαία, καθώς αποτελεί ένα νησί με ιδιαίτερες ευαισθησίες στους τομείς του περιβάλλοντος, της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, της πρωτογενούς παραγωγής, βρίσκεται στο επίκεντρο της κυβερνητικής προσπάθειας για την αναβάθμισή της ως προς τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και επίσης αποτελεί έναν παγκόσμιο τουριστικό προορισμό, ένα χωνευτήρι λαών και πολιτισμών.
Ο σκοπός της ενέργειας αυτής είναι να αποτελέσει την καρδιά σύγχρονου κοινωνικού πολιτισμού που θα εμπνεύσει και να δώσει κίνητρα για τη συμμετοχή και των υπόλοιπων νησιών των Κυκλάδων στο εγχείρημα.
Οπως διαβεβαιώνει ο υπουργός, η καμπάνια αυτή, πέρα από το ισχυρό συμβολικό της βάρος (ευαισθητοποίηση – call to action), θα περιλαμβάνει και υποστηρικτικές ενέργειες με και προς διαφορετικούς stakeholders, καθώς και digital προβολή.
«Τοποθετείται απευθείας στην καρδιά της ψηφιακής εποχής. Αναφέρομαι στην εφαρμογή VisitGreece, το επίσημο application για φορητές ηλεκτρονικές συσκευές του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (E.O.T), με αποκλειστικούς χορηγούς τη Eurobank και τη Mastercard», τόνισε σχετικά ο κ. Θεοχάρης
Σημεία προβολής της προσπάθειας αυτής -εκτός της Σαντορίνης- είναι βασικά λιμάνια, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», τερματικοί σταθμοί των μέσων σταθερής τροχιάς, σημεία αναχώρησης των πλοίων για Σαντορίνη και εντός των ίδιων των πλοίων.
Τα αντίστοιχα σημεία στη Σαντορίνη θα είναι ο αερολιμένας του νησιού, οι στάσεις λεωφορείων, οι οργανωμένες παραλίες, τα ΚΕΠ, τα σημεία άφιξης των πλοίων και τα τοπικά ΜΜΕ.
Άλλες υποστηρικτικές ενέργειες αυτής της προσπάθειας είναι η τοποθέτηση branded κάδων ανακύκλωσης και υλικών, ημερίδες ευαισθητοποίησης σε σχολεία, σημάνσεις σε πολυσύχναστα μέρη και merchandise.
ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ
ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com