Τέλος οι ουρές και η ταλαιπωρία Χορήγηση επιδομάτων με ένα κλικ στον υπολογιστή
Χορήγηση επιδομάτων χωρίς ταλαιπωρία, χωρίς ουρές και με ένα κλικ στον υπολογιστή σχεδιάζουν τα συναρμόδια υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Ειδικότερα, εγκαινιάζουν τη νέα, ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) με το επίδομα Ορεινών και Μειονεκτικών Περιοχών, το οποίο εδώ και λίγες ημέρες διατίθεται μέσω του gov.gr, στη διεύθυνση oreina.epidomata.gov.gr. Η καταβολή του συγκεκριμένου επιδόματος, το οποίο επιστρέφει έπειτα από δυο χρόνια, ξεκίνησε άμεσα, όπως δήλωσε και η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδια για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Δόμνα Μιχαηλίδου.
Για ζήτημα αξιοπρέπειας κάνει λόγο ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης και για επιβεβλημένη ανάγκη να πάψουν να ταλαιπωρούνται, αλλά και να εκτίθενται σε κοινή θέα στις ουρές οι πολίτες που δικαιούνται κάποιο επίδομα.
Η σχεδίαση της πλατφόρμας είναι τέτοια, ώστε ο πολίτης να μπορεί εύκολα να ανεβάζει μόνο εκείνα τα έγγραφα που χρειάζεται, καθώς προηγήθηκε μια εκτεταμένη απλοποίηση της διαδικασίας, αφαιρώντας δικαιολογητικά που είτε ήταν περιττά, είτε μπορούσαν να αντληθούν μέσω άλλου μητρώου του Δημοσίου (πχ αντίγραφο ταυτότητας). Όπως και στις υπόλοιπες υπηρεσίες του gov.gr, η είσοδος στην πλατφόρμα γίνεται με τους κωδικούς Taxisnet του πολίτη. Οι πολλαπλές υπεύθυνες δηλώσεις που απαιτούνταν αντικαθίστανται με ένα απλό checkbox, ένα «κουτάκι», δηλαδή που ο ενδιαφερόμενος θα επιλέγει ώστε να κάνει τη σχετική δήλωση με ένα κλικ.
Πέρα όμως από τη σημαντική διευκόλυνση του πολίτη ως προς την κατάθεση της αίτησης, αυτή η πρωτοβουλία είναι σημαντική όσον αφορά και το χρόνο διεκπεραίωσης των αιτήσεων. Πλέον οι υπάλληλοι του ΟΠΕΚΑ δεν θα βρίσκονται αντιμέτωποι με στοίβες χαρτιών, αλλά θα έχουν στην οθόνη του υπολογιστή τους το σύνολο της απαιτούμενης πληροφορίας, ώστε να αξιολογούν με ταχύτητα και ακρίβεια αν ο ενδιαφερόμενος είναι πράγματι δικαιούχος του επιδόματος και αυτό να του καταβάλλεται άμεσα. Όπως δηλώνει ο κ. Πιερρακάκης «ο τελικός στόχος, όπως αυτός διατυπώθηκε από την εντολή που λάβαμε από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, είναι διττός: να εξυπηρετήσουμε τον πολίτη και να ενισχύσουμε το προσωπικό του ΟΠΕΚΑ -όπως και άλλων φορέων του Δημοσίου, φυσικά- ώστε να κάνουν αποδοτικότερα την εργασία τους».
Να αναφέρουμε ότι το επόμενο διάστημα στην ίδια πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμα και τα υπόλοιπα επιδόματα του Οργανισμού ανασχεδιασμένα με τον ίδιο, φιλικό προς τον χρήστη, τρόπο. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και το επίδομα στεγαστικής συνδρομής ανασφάλιστων υπερηλίκων, επίδομα ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, για άτομα με αναπηρία, αλλά και το επίδομα παιδιού (γνωστό ως «Α21»), το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο μέσω άλλης πλατφόρμας, εκκρεμεί η διευθέτηση ορισμένων τεχνικών εκκρεμοτήτων για να ενταχθεί στην ενιαία πλατφόρμα. Και αυτό γιατί ο στόχος είναι να μην ψηφιοποιηθεί απλά η υπάρχουσα γραφειοκρατία, αλλά να δημιουργηθεί μια φόρμα στα πρότυπα που έχει θέσει μέσω του σχεδιασμού του gov.gr το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
Ειδικότερα, εγκαινιάζουν τη νέα, ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) με το επίδομα Ορεινών και Μειονεκτικών Περιοχών, το οποίο εδώ και λίγες ημέρες διατίθεται μέσω του gov.gr, στη διεύθυνση oreina.epidomata.gov.gr. Η καταβολή του συγκεκριμένου επιδόματος, το οποίο επιστρέφει έπειτα από δυο χρόνια, ξεκίνησε άμεσα, όπως δήλωσε και η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδια για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Δόμνα Μιχαηλίδου.
Για ζήτημα αξιοπρέπειας κάνει λόγο ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης και για επιβεβλημένη ανάγκη να πάψουν να ταλαιπωρούνται, αλλά και να εκτίθενται σε κοινή θέα στις ουρές οι πολίτες που δικαιούνται κάποιο επίδομα.
Η σχεδίαση της πλατφόρμας είναι τέτοια, ώστε ο πολίτης να μπορεί εύκολα να ανεβάζει μόνο εκείνα τα έγγραφα που χρειάζεται, καθώς προηγήθηκε μια εκτεταμένη απλοποίηση της διαδικασίας, αφαιρώντας δικαιολογητικά που είτε ήταν περιττά, είτε μπορούσαν να αντληθούν μέσω άλλου μητρώου του Δημοσίου (πχ αντίγραφο ταυτότητας). Όπως και στις υπόλοιπες υπηρεσίες του gov.gr, η είσοδος στην πλατφόρμα γίνεται με τους κωδικούς Taxisnet του πολίτη. Οι πολλαπλές υπεύθυνες δηλώσεις που απαιτούνταν αντικαθίστανται με ένα απλό checkbox, ένα «κουτάκι», δηλαδή που ο ενδιαφερόμενος θα επιλέγει ώστε να κάνει τη σχετική δήλωση με ένα κλικ.
Πέρα όμως από τη σημαντική διευκόλυνση του πολίτη ως προς την κατάθεση της αίτησης, αυτή η πρωτοβουλία είναι σημαντική όσον αφορά και το χρόνο διεκπεραίωσης των αιτήσεων. Πλέον οι υπάλληλοι του ΟΠΕΚΑ δεν θα βρίσκονται αντιμέτωποι με στοίβες χαρτιών, αλλά θα έχουν στην οθόνη του υπολογιστή τους το σύνολο της απαιτούμενης πληροφορίας, ώστε να αξιολογούν με ταχύτητα και ακρίβεια αν ο ενδιαφερόμενος είναι πράγματι δικαιούχος του επιδόματος και αυτό να του καταβάλλεται άμεσα. Όπως δηλώνει ο κ. Πιερρακάκης «ο τελικός στόχος, όπως αυτός διατυπώθηκε από την εντολή που λάβαμε από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, είναι διττός: να εξυπηρετήσουμε τον πολίτη και να ενισχύσουμε το προσωπικό του ΟΠΕΚΑ -όπως και άλλων φορέων του Δημοσίου, φυσικά- ώστε να κάνουν αποδοτικότερα την εργασία τους».
Να αναφέρουμε ότι το επόμενο διάστημα στην ίδια πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμα και τα υπόλοιπα επιδόματα του Οργανισμού ανασχεδιασμένα με τον ίδιο, φιλικό προς τον χρήστη, τρόπο. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και το επίδομα στεγαστικής συνδρομής ανασφάλιστων υπερηλίκων, επίδομα ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, για άτομα με αναπηρία, αλλά και το επίδομα παιδιού (γνωστό ως «Α21»), το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο μέσω άλλης πλατφόρμας, εκκρεμεί η διευθέτηση ορισμένων τεχνικών εκκρεμοτήτων για να ενταχθεί στην ενιαία πλατφόρμα. Και αυτό γιατί ο στόχος είναι να μην ψηφιοποιηθεί απλά η υπάρχουσα γραφειοκρατία, αλλά να δημιουργηθεί μια φόρμα στα πρότυπα που έχει θέσει μέσω του σχεδιασμού του gov.gr το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.