«Καλλιστώ»: Ο εισαγγελέας διέταξε τη σύλληψη του πλοιάρχου του Maersk Launceston για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια
Τη σύλληψη του πλοιάρχου του Maersk Launceston για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια διέταξε ο εισαγγελέας μετά το πρωτοφανές ναυτικό ατύχημα που σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης με αποτέλεσμα να κοπεί στα δύο το ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ».
Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται από χθες η προανάκριση που διενεργεί το Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου για τη σύγκρουση του container ship «Maersk Launceston» με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ». Στη συνέχεια το υλικό της προανάκρισης θα διαβιβαστεί στον Εισαγγελέα για την άσκηση διώξεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες το Λιμενικό έκανε αλκοτέστ στους υπευθύνους και των δύο πλοίων για να αποκλείσει το ενδεχόμενο η σύγκρουση να οφείλεται σε ατύχημα. Τα αλκοτέστ βγήκαν αρνητικά.
Οι πληροφoρίες από το ρεπορτάζ του protothema.gr συγκλίνουν ότι οφείλεται σε συνυπαιτιότητα. «Έγιναν λάθος εκτιμήσεις από κοινού» είναι το πρώτο ανεπίσημο συμπέρασμα.
Όπως είναι λογικό η μία πλευρά ρίχνει την ευθύνη στην άλλη. Το protothema.gr έχει τις απόψεις και των δύο ανεπίσημα.
Ο κυβερνήτης του ναρκοθηρευτικού φέρεται σύμφωνα με πληροφορίες να κατέθεσε ότι επιχείρησε τρεις φορές να ενημερώσει το εμπορικό πλοίο με το οποίο βρισκόταν σε παράλληλη αλλά δεν υπήρξε ανταπόκριση.
«Ο κυβερνήτης του containership πρέπει να τον είδε τελευταία στιγμή και για αυτό έστριψε δεξιά για να αποφύγει τη σύγκρουση κάτι που τελικά δεν το κατάφερε» επισημαίνουν οι πήγες της πλευρά του ΠΝ και επανέλαβαν ότι το εμπορικό είχε αναπτύξει ταχύτητα 16 κόμβων.
Η άλλη πλευρά έχει τη διαφορετική αντίληψη των γεγονότων: «Το containership μόλις είχε περάσει την Ψυτάλλεια, είχε κατέβει ο πλοηγός και βρισκόταν στο separation zone, στο δίαυλο για να συνεχίσει την ρότα του. Το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού διέσχισε κάθετα τη separation zone. Eίχε ραντάρ οπότε σίγουρα θα είδε το πλωτό θηρίο να πλησιάζει. Η πορεία σύγκρουσης είχε ξεκινήσει νωρίτερα. Το κοντεινεράδικο είχε ρότα με ταχύτητα 16 κόμβων. Είχε ξεκινήσει ήδη το ταξίδι του και έπλεε με την κατάλληλη ταχύτητα. Για να σταματήσει χρειάζεται τουλάχιστον δύο με τρία μίλια. Ο πλοίαρχος είναι έμπειρος. Θα φανούν όλα στην πορεία».
Απορίες εκφράζονται για το πως ενήργησε το Λιμενικό με το VTS-Vessels Traffic Services που είναι σαν τον πύργο ελέγχου στα αεροδρόμια και ρυθμίζει την κυκλοφορία για τα πλοία που καταπλέουν και αποπλέουν στο και από το λιμάνι του Πειραιά.
Πληροφορίες θα δώσει το μαύρο κουτί του εμπορικού πλοίου αλλά και τα συστήματα επιτήρησης του Λιμενικού όπου σίγουρα θα έχουν καταγραφεί όλες οι κινήσεις αλλά και οι συνομιλίες μέσω ασυρμάτων.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Ιωάννης Πλακιωτάκης επεσήμανε ότι «είναι ευτυχές ότι δεν θρηνήσαμε θύματα» και τόνισε ότι το περιστατικό έγινε στα ανοιχτά του λιμανιού και με καλό καιρό, αναφέροντας την διεθνή πρακτική της ναυσιπλοΐας, «το μεγάλο πλοίο, πάντοτε προσέχει το μικρό».
Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται από χθες η προανάκριση που διενεργεί το Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου για τη σύγκρουση του container ship «Maersk Launceston» με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ». Στη συνέχεια το υλικό της προανάκρισης θα διαβιβαστεί στον Εισαγγελέα για την άσκηση διώξεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες το Λιμενικό έκανε αλκοτέστ στους υπευθύνους και των δύο πλοίων για να αποκλείσει το ενδεχόμενο η σύγκρουση να οφείλεται σε ατύχημα. Τα αλκοτέστ βγήκαν αρνητικά.
Οι πληροφoρίες από το ρεπορτάζ του protothema.gr συγκλίνουν ότι οφείλεται σε συνυπαιτιότητα. «Έγιναν λάθος εκτιμήσεις από κοινού» είναι το πρώτο ανεπίσημο συμπέρασμα.
Όπως είναι λογικό η μία πλευρά ρίχνει την ευθύνη στην άλλη. Το protothema.gr έχει τις απόψεις και των δύο ανεπίσημα.
Ο κυβερνήτης του ναρκοθηρευτικού φέρεται σύμφωνα με πληροφορίες να κατέθεσε ότι επιχείρησε τρεις φορές να ενημερώσει το εμπορικό πλοίο με το οποίο βρισκόταν σε παράλληλη αλλά δεν υπήρξε ανταπόκριση.
«Ο κυβερνήτης του containership πρέπει να τον είδε τελευταία στιγμή και για αυτό έστριψε δεξιά για να αποφύγει τη σύγκρουση κάτι που τελικά δεν το κατάφερε» επισημαίνουν οι πήγες της πλευρά του ΠΝ και επανέλαβαν ότι το εμπορικό είχε αναπτύξει ταχύτητα 16 κόμβων.
Η άλλη πλευρά έχει τη διαφορετική αντίληψη των γεγονότων: «Το containership μόλις είχε περάσει την Ψυτάλλεια, είχε κατέβει ο πλοηγός και βρισκόταν στο separation zone, στο δίαυλο για να συνεχίσει την ρότα του. Το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού διέσχισε κάθετα τη separation zone. Eίχε ραντάρ οπότε σίγουρα θα είδε το πλωτό θηρίο να πλησιάζει. Η πορεία σύγκρουσης είχε ξεκινήσει νωρίτερα. Το κοντεινεράδικο είχε ρότα με ταχύτητα 16 κόμβων. Είχε ξεκινήσει ήδη το ταξίδι του και έπλεε με την κατάλληλη ταχύτητα. Για να σταματήσει χρειάζεται τουλάχιστον δύο με τρία μίλια. Ο πλοίαρχος είναι έμπειρος. Θα φανούν όλα στην πορεία».
Απορίες εκφράζονται για το πως ενήργησε το Λιμενικό με το VTS-Vessels Traffic Services που είναι σαν τον πύργο ελέγχου στα αεροδρόμια και ρυθμίζει την κυκλοφορία για τα πλοία που καταπλέουν και αποπλέουν στο και από το λιμάνι του Πειραιά.
Πληροφορίες θα δώσει το μαύρο κουτί του εμπορικού πλοίου αλλά και τα συστήματα επιτήρησης του Λιμενικού όπου σίγουρα θα έχουν καταγραφεί όλες οι κινήσεις αλλά και οι συνομιλίες μέσω ασυρμάτων.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Ιωάννης Πλακιωτάκης επεσήμανε ότι «είναι ευτυχές ότι δεν θρηνήσαμε θύματα» και τόνισε ότι το περιστατικό έγινε στα ανοιχτά του λιμανιού και με καλό καιρό, αναφέροντας την διεθνή πρακτική της ναυσιπλοΐας, «το μεγάλο πλοίο, πάντοτε προσέχει το μικρό».