Σχολεία: Πώς θα αξιολογηθούν οι μαθητές σε Γυμνάσια και Λύκεια κατά την τηλεκπαίδευση
Εγκύκλιο για την αξιολόγηση των μαθητών και μαθητριών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021, υπέγραψε η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σοφία Ζαχαράκη.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, η αξιολόγηση για το Α΄ Τετράμηνο θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Σύμφωνα λοιπόν με την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας:
«Σύμφωνα με την υπ’ αρ. 167603/ΓΔ4/2020 εγκύκλιο που υπέγραψε η Υφυπουργός, κα Σ. Ζαχαράκη, η αξιολόγηση των μαθητών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το Α΄ Τετράμηνο θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Στο Γενικό Λύκειο, σύμφωνα με άρθρο 103, παρ.1 του Ν. 4610/2019, για την αξιολόγηση του/της μαθητή/τριας κατά τετράμηνο ο/η διδάσκων/ουσα συνεκτιμά τη συμμετοχή του/της στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία, την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του/της για το συγκεκριμένο μάθημα, την επίδοσή του/της στις γραπτές δοκιμασίες, τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι. Αν λείπει κάποιο από τα προαναφερθέντα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων, σύμφωνα με το άρθρο 103, παρ. 3 του Ν. 4610/2019.
Στο Επαγγελματικό Λύκειο σύμφωνα με άρθρο 121, παρ.1 του προπεριγραφόμενου νόμου, για την αξιολόγηση του/της μαθητή/τριας συνεκτιμώνται η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, η επιμέλεια και το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο μάθημα, οι εργασίες που εκπονούνται στο σπίτι ή στο σχολείο, η επίδοση στις ενδιάμεσες γραπτές, πρακτικές και προφορικές δοκιμασίες, οι προαιρετικές δημιουργικές εργασίες των μαθητών και ο φάκελος εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων κάθε μαθητή όπου αυτός τηρείται, ενώ, αν λείπουν κάποια από τα προαναφερόμενα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός τετραμήνου διαμορφώνεται από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων, όπως τούτο προβλέπεται στο άρθρο 121, παρ. 2 του Ν. 4610/2019.
Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν κάθε πρόσφορο τρόπο διεξαγωγής των γραπτών εξετάσεων και ηλεκτρονικής αποστολής των θεμάτων αξιολόγησης και των απαντήσεων των μαθητών/τριών, καθώς επίσης και:
Το εργαλείο «Ασκήσεις» από την ηλεκτρονική τάξη-e-class, στο οποίο περιλαμβάνονται θέματα αυτόματης βαθμολόγησης, θέματα ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου) και θέματα συνδυασμού αυτόματης βαθμολόγησης και ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου).
Το εργαλείο «Εργασίες» από την ηλεκτρονική τάξη-e-class: υποβολή από τους/τις μαθητές/τριες αρχείων απαντήσεων με συγκεκριμένη προθεσμία και ώρα υποβολής κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Το εργαλείο «e-me assignments» της πλατφόρμας e-me: Δημιουργία και ανάθεση εργασιών.
Το εργαλείο «e-portfolio» της πλατφόρμας e-me: Οργάνωση και προβολή της δουλειάς μαθητών/τριών.
Την εφαρμογή «e-me content» της πλατφόρμας e-me: Δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την ανάπτυξη διαφόρων τύπων διαδραστικών μαθησιακών αντικειμένων.
Το εργαλείο της ψηφοφορίας/δημοσκόπησης (polling) της πλατφόρμας webex.
Για όλα τα ανωτέρω εργαλεία παρατίθενται σύνδεσμοι και παραρτήματα με οδηγίες χρήσης/παραδείγματα».
Πότε θα σταματήσει η τηλεκπαίδευση των μαθητών για τα Χριστούγεννα
Με δεδομένο πως το λουκέτο στα σχολεία θα συνεχίσει να υπάρχει μέχρι και τις 7 Ιανουαρίου 2021, το ερώτημα που απασχολεί πλέον τους μαθητές όλων των βαθμίδων, το ερώτημα είναι πότε θα σταματήσουν τα μαθήματα για τις διακοπές των Χριστουγέννων.
Η απάντηση στο ερώτημα αυτό δόθηκε από το υπουργείο Παιδείας το οποίο ανέφερε πως η τηλεκπαίδευση θα συνεχιστεί μέχρι και την Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου.
Πρακτικά αυτό σημαίνει πως αυτό θα είναι και το τελευταίο μάθημα που θα κάνουν οι μαθητές από τους υπολογιστές τους, δεδομένου πως όπως τόνισε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην πρόσφατη συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha είναι βέβαιος πως τα σχολεία θα ανοίξουν και πάλι στις 7 Ιανουαρίου, αρκεί βέβαια να το επιτρέψουν και τα επιδημιολογικά δεδομένα εκείνη την εποχή.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, η αξιολόγηση για το Α΄ Τετράμηνο θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Σύμφωνα λοιπόν με την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας:
«Σύμφωνα με την υπ’ αρ. 167603/ΓΔ4/2020 εγκύκλιο που υπέγραψε η Υφυπουργός, κα Σ. Ζαχαράκη, η αξιολόγηση των μαθητών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το Α΄ Τετράμηνο θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Στο Γενικό Λύκειο, σύμφωνα με άρθρο 103, παρ.1 του Ν. 4610/2019, για την αξιολόγηση του/της μαθητή/τριας κατά τετράμηνο ο/η διδάσκων/ουσα συνεκτιμά τη συμμετοχή του/της στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία, την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του/της για το συγκεκριμένο μάθημα, την επίδοσή του/της στις γραπτές δοκιμασίες, τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι. Αν λείπει κάποιο από τα προαναφερθέντα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων, σύμφωνα με το άρθρο 103, παρ. 3 του Ν. 4610/2019.
Στο Επαγγελματικό Λύκειο σύμφωνα με άρθρο 121, παρ.1 του προπεριγραφόμενου νόμου, για την αξιολόγηση του/της μαθητή/τριας συνεκτιμώνται η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, η επιμέλεια και το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο μάθημα, οι εργασίες που εκπονούνται στο σπίτι ή στο σχολείο, η επίδοση στις ενδιάμεσες γραπτές, πρακτικές και προφορικές δοκιμασίες, οι προαιρετικές δημιουργικές εργασίες των μαθητών και ο φάκελος εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων κάθε μαθητή όπου αυτός τηρείται, ενώ, αν λείπουν κάποια από τα προαναφερόμενα στοιχεία, ο προφορικός βαθμός τετραμήνου διαμορφώνεται από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων, όπως τούτο προβλέπεται στο άρθρο 121, παρ. 2 του Ν. 4610/2019.
Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν κάθε πρόσφορο τρόπο διεξαγωγής των γραπτών εξετάσεων και ηλεκτρονικής αποστολής των θεμάτων αξιολόγησης και των απαντήσεων των μαθητών/τριών, καθώς επίσης και:
Το εργαλείο «Ασκήσεις» από την ηλεκτρονική τάξη-e-class, στο οποίο περιλαμβάνονται θέματα αυτόματης βαθμολόγησης, θέματα ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου) και θέματα συνδυασμού αυτόματης βαθμολόγησης και ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου).
Το εργαλείο «Εργασίες» από την ηλεκτρονική τάξη-e-class: υποβολή από τους/τις μαθητές/τριες αρχείων απαντήσεων με συγκεκριμένη προθεσμία και ώρα υποβολής κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Το εργαλείο «e-me assignments» της πλατφόρμας e-me: Δημιουργία και ανάθεση εργασιών.
Το εργαλείο «e-portfolio» της πλατφόρμας e-me: Οργάνωση και προβολή της δουλειάς μαθητών/τριών.
Την εφαρμογή «e-me content» της πλατφόρμας e-me: Δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου για την ανάπτυξη διαφόρων τύπων διαδραστικών μαθησιακών αντικειμένων.
Το εργαλείο της ψηφοφορίας/δημοσκόπησης (polling) της πλατφόρμας webex.
Για όλα τα ανωτέρω εργαλεία παρατίθενται σύνδεσμοι και παραρτήματα με οδηγίες χρήσης/παραδείγματα».
Πότε θα σταματήσει η τηλεκπαίδευση των μαθητών για τα Χριστούγεννα
Με δεδομένο πως το λουκέτο στα σχολεία θα συνεχίσει να υπάρχει μέχρι και τις 7 Ιανουαρίου 2021, το ερώτημα που απασχολεί πλέον τους μαθητές όλων των βαθμίδων, το ερώτημα είναι πότε θα σταματήσουν τα μαθήματα για τις διακοπές των Χριστουγέννων.
Η απάντηση στο ερώτημα αυτό δόθηκε από το υπουργείο Παιδείας το οποίο ανέφερε πως η τηλεκπαίδευση θα συνεχιστεί μέχρι και την Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου.
Πρακτικά αυτό σημαίνει πως αυτό θα είναι και το τελευταίο μάθημα που θα κάνουν οι μαθητές από τους υπολογιστές τους, δεδομένου πως όπως τόνισε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην πρόσφατη συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha είναι βέβαιος πως τα σχολεία θα ανοίξουν και πάλι στις 7 Ιανουαρίου, αρκεί βέβαια να το επιτρέψουν και τα επιδημιολογικά δεδομένα εκείνη την εποχή.