ΣτΕ: Απορρίφθηκαν αιτήσεις αποφοίτων Γ΄ Λυκείου κατά των πανελλαδικών για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Απορρίφθηκαν από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας με σειρά αποφάσεων της, οκτώ συνολικά (2770-2778/2020), οι αιτήσεις ακύρωσης αποφοίτων Γ΄ τάξης του Λυκείου κατά των πανελλαδικών εξετάσεων (2020-2021) για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου ανακοίνωσε την κρίση της σε σημερινή έκτακτη συνεδρίαση.
Οι απόφοιτοι μεταξύ των άλλων ζητούσαν να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές οι αποφάσεις της υπουργού Παιδείας για τον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων σπουδαστών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και για την κύρωση των πινάκων εισαγομένων στα τμήματα και τις Σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αμφισβητούσαν την συνταγματικότητα του παλαιού και νέου συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων, κ.λπ.
Οι υποψήφιοι φοιτητές μέσων των δικηγόρων τους υποστήριζαν, μεταξύ των άλλων, ότι οι προσβαλλόμενες υπουργικές αποφάσεις είναι αντίθετες στα άρθρα 4, 5 και 16 του Συντάγματος και κατά συνέπεια παράνομες. Παράλληλα, επισημαίνουν ότι είναι αντίθετες στην συνταγματική αρχή της ισότητας, καθώς ανατρέπει την κατανομή θέσεων, μεταξύ των υποψηφίων του παλαιού και του νέου συστήματος εισαγωγικών εξετάσεων.
Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου ανακοίνωσε την κρίση της σε σημερινή έκτακτη συνεδρίαση.
Οι απόφοιτοι μεταξύ των άλλων ζητούσαν να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές οι αποφάσεις της υπουργού Παιδείας για τον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων σπουδαστών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και για την κύρωση των πινάκων εισαγομένων στα τμήματα και τις Σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αμφισβητούσαν την συνταγματικότητα του παλαιού και νέου συστήματος των πανελλαδικών εξετάσεων, κ.λπ.
Οι υποψήφιοι φοιτητές μέσων των δικηγόρων τους υποστήριζαν, μεταξύ των άλλων, ότι οι προσβαλλόμενες υπουργικές αποφάσεις είναι αντίθετες στα άρθρα 4, 5 και 16 του Συντάγματος και κατά συνέπεια παράνομες. Παράλληλα, επισημαίνουν ότι είναι αντίθετες στην συνταγματική αρχή της ισότητας, καθώς ανατρέπει την κατανομή θέσεων, μεταξύ των υποψηφίων του παλαιού και του νέου συστήματος εισαγωγικών εξετάσεων.