Συμφωνία με τη μορφή Μνημονίου Συνεργασίας για την αποδοχή δωρεάς προκειμένου να δημιουργηθεί ένας χώρος προβολής της διαχρονικής σχέσεως των Ελλήνων με τη θάλασσα στην περιοχή του Φλοίσβου στο Παλαιό Φάληρο υπογράφτηκε μεταξύ του Υφυπουργού Εθνικής Αμύνης Στρατηγού ε.α. Αλκιβιάδη Στεφανή, εξ ονόματος του Ελληνικού Δημοσίου, και του Προέδρου της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας «ΚΥΚΛΩΨ» Αναστάσιου – Άρη Θεοδωρίδη.

Πρόκειται για την ίδια εταιρεία και τον ίδιο πρόεδρο που με άλλη δωρεά είχε αναλάβει την εξ ολοκλήρου ανακαίνιση της ιστορικής οικείας του Ήρωος Μακεδονομάχου Ανθυπολοχαγού (ΠΒ) Παύλου Μελά στην Κηφισιά, που τώρα είναι περιουσία του υπουργείου Εθνικής Αμύνης, «ανήκοντας» στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων.

Η υπογραφή του προαναφερθέντος Μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών πραγματοποιήθηκε στο ΥΠΕΘΑ, παρουσία  με την παρουσία του Αρχηγού ΓΕΝ Αντιναύαρχου Στυλιανού Πετράκη ΠΝ, του Επιτελάρχη του ΓΕΕΘΑ Αντιπτεράρχου (Ι) Ιωάννη Γκοντικούλη, του Υπαρχηγού ΓΕΝ Υποναυάρχου Γεώργιου Καμπουράκη ΠΝ, του Συμβούλου του Πρωθυπουργού με αντικείμενο τη συνεργασία του Κράτους με την Κοινωνία των Πολιτών Ιωάννη  Ζερβάκη, ενώ τον ΥΕΘΑ Νίκο Παναγιωτόπουλο εκπροσώπησε ο Διευθυντής του Γραφείου του Αθανάσιος Βάλαρης.

«Με τη στήριξη και τη συνεργασία των αρμοδίων υπουργείων, του κόσμου της ελληνικής ναυτιλίας και τη σύμπραξη του ιδιωτικού τομέα, η ιστορία του Πολεμικού και Εμπορικού Ναυτικού, αλλά και όλων των ανθρώπων που έχουν στην πορεία του ελληνισμού αγκαλιάσει με την επαγγελματική ή ερασιτεχνική δράση τους τη θάλασσα, θα αποκτήσει το δικό της σύγχρονο χώρο, όπου θα προβάλλεται η τέχνη, η παράδοση και το μέλλον τόσο της ναυτοσύνης όσο και της στενής σχέσης μας ως λαού με τη θάλασσα» σημειώνεται από το ΥΠΕΘΑ.

 Συμφώνως με το ρεπορτάζ προκύπτουν τα εξής: Στο χώρο αυτό του Φλοίσβου είναι εδώ και αρκετά χρόνια το «Άλσος Ναυτικής Παραδόσεως» όπου περιλαμβάνει το θωρηκτό (εύδρομο) «Γ.ΑΒΕΡΩΦ», ως πλοίο-μουσείο, το αντιτορπιλλικό «ΒΕΛΟΣ», ως πλοίο-μουσείο του αντιδικτατορικού αγώνα, που τώρα εδώ και ενάμισυ περίπου χρόνο, συντελούσης και της πανδημίας, έχει «ξεμείνει» στη Θεσσαλονίκη, το παλαιό πλοίο στρώσεως καλωδίων του ΟΤΕ «Θαλής ο Μιλήσιος», το ακριβές αντίγραφο αρχαίας Αθηναϊκής τριήρους «ΟΛΥΜΠΙΑΣ» και άλλα μικρότερα ψαροκάϊκα. Όλα αυτά ως χερσαίος χώρος και ως πλοία-εκθέματα ανήκουν στο Πολεμικό Ναυτικό, στη δικαιοδοσία του οποίου και θα εξακολουθήσουν να παραμένουν. Το καινούργιο στοιχείο που προκύπτει είναι ότι μετά την προαναφερθείσα συμφωνία, ύψους αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, πρόκειται να γίνει ριζική ανακαίνιση και αναβάθμιση του χώρου, ώστε αυτός να είναι ευκολότερα προσβάσιμος και επισκέψιμος στον κόσμο με στόχο – όπως ελέχθη – η προβολή της ναυτικής τέχνης και παραδόσεως, της ναυτοσύνης των Ελλήνων και γενικότερα της στενής σχέσεως του Έλληνα με τη θάλασσα, είτε μέσω του Πολεμικού Ναυτικού, είτε μέσω του Εμπορικού.