Υπεγράφη η τροποποίηση της σύμβασης για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ
Μία ακόμα υπογραφή που επιλύει το πρόβλημα της πολύπαθης σύμβασης για τα ελικόπτερα ΝΗ-90 της Αεροπορίας Στρατού
Με την υπογραφή της έκτης (!!!) τροποποιήσεως της πολύπαθης συμβάσεως 034Α/03 μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης και της εταιρείας ΝΗ Industries ελπίζεται ότι επιλύεται – επιτέλους – το ζήτημα της παραλαβής των 20 συνολικώς μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90 της Αεροπορίας Στρατού!
Η υπογραφή της προαναφερθείσης 6ης τροποποιήσεως της συμβάσεως, που αρχικώς η σύμβαση υπογράφτηκε το μακρινό …2003, με τότε Υπουργό Εθνικής Αμύνης τον Γιάννο Παπαντωνίου, πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Γενικής Διευθύνσεως Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) του ΥΠΕΘΑ από τον επικεφαλής της Αντιοπτέραρχο (Ι) ε.α. Θεόδωρο Λάγιο και τους εκπροσώπους της εταιρείας NH Industries, η οποία εκπροσωπήθηκε από τον Ernst Heckert και την Isabel Humby, επικεφαλής του προγράμματος της εταιρείας στην Ελλάδα της Airbus Helicopters.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η (αρχική) σύμβαση του 2003 αφορούσε την απόκτηση 16 μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ 90 και 4 ελικοπτέρων Ειδικών Αποστολών, καθώς και 4 υγειονομικών συλλογών, που μπορούν να μετατρέψουν ισάριθμα ελικόπτερα «νοσοκομειακά», για την εκτέλεση αποστολών αεροδιακομιδών πεδίου μάχης (MEDEVAC).
Ενώ ξεκίνησε έστω και με αρκετή καθυστέρηση, η παραλαβή τους, τελικώς για νομικούς λόγους επί ΥΕΘΑ Πάνου Καμμένου διεκόπη η παραλαβή τους ενώ λόγω της ελλείψεως συμφωνίας για ανταλλακτικά ουσιαστικώς τα υπερσύγχρονα και ολοκαίνουργια αυτά ελικόπτερα απαξιώθηκαν και ένα – ένα έβγαινε εκτός ενεργείας λόγω ελλείψεως ανταλλακτικών και συντηρήσεως. Η διαφορά αυτή στον τρόπο αντιμετωπίσεως του προβλήματος μεταξύ του τότε ΥΕΘΑ Π.Καμμένου και του τότε Α/ΓΕΣ Στρατηγού ε.α. Χρίστου Μανωλά αποτέλεσε και τον ουσιαστικό λόγο της αιφνιδιαστικής αποστρατείας ενός ΑΡΙΣΤΟΥ Αρχηγού μόλις ένα χρόνο από της αναλήψεως των καθηκόντων του.
Τελείως χοντρικά θυμίζουμε ότι ο μεν ΥΕΘΑ υποστήριζε την καταγγελία της συμβάσεως και τη διακοπή των παραλαβών μέχρι να υποχωρήσει η εταιρεία, ο δε Αρχηγός υποστήριζε ότι το νομικό σκέλος είναι ένα θέμα που μπορεί να αναλάβουν και να διεκπεραιώσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΘΑ και η παραλαβή των ελικοπτέρων είναι άλλο ώστε να προχωρά παράλληλα και ταυτόχρονα και η εκπαίδευση του προσωπικού ιδίως με την παραλαβή των 4 ελικοπτέρων Ειδικών Αποστολών για τους κομάντος.
Μέχρι τώρα έχουν παραληφθεί 13 ΝΗ-90 από τα οποία ένα των Ειδικών Αποστολών και τώρα ελπίζεται – επιτέλους – η πολύπαθη αυτή σύμβαση, επιτέλους, να ολοκληρωθεί επ’ ωφελεία της Αεροπορίας Στρατού, του Στρατού Ξηράς και των Ενόπλων Δυνάμεων γενικότερα.
Η υπογραφή της προαναφερθείσης 6ης τροποποιήσεως της συμβάσεως, που αρχικώς η σύμβαση υπογράφτηκε το μακρινό …2003, με τότε Υπουργό Εθνικής Αμύνης τον Γιάννο Παπαντωνίου, πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Γενικής Διευθύνσεως Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) του ΥΠΕΘΑ από τον επικεφαλής της Αντιοπτέραρχο (Ι) ε.α. Θεόδωρο Λάγιο και τους εκπροσώπους της εταιρείας NH Industries, η οποία εκπροσωπήθηκε από τον Ernst Heckert και την Isabel Humby, επικεφαλής του προγράμματος της εταιρείας στην Ελλάδα της Airbus Helicopters.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η (αρχική) σύμβαση του 2003 αφορούσε την απόκτηση 16 μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ 90 και 4 ελικοπτέρων Ειδικών Αποστολών, καθώς και 4 υγειονομικών συλλογών, που μπορούν να μετατρέψουν ισάριθμα ελικόπτερα «νοσοκομειακά», για την εκτέλεση αποστολών αεροδιακομιδών πεδίου μάχης (MEDEVAC).
Ενώ ξεκίνησε έστω και με αρκετή καθυστέρηση, η παραλαβή τους, τελικώς για νομικούς λόγους επί ΥΕΘΑ Πάνου Καμμένου διεκόπη η παραλαβή τους ενώ λόγω της ελλείψεως συμφωνίας για ανταλλακτικά ουσιαστικώς τα υπερσύγχρονα και ολοκαίνουργια αυτά ελικόπτερα απαξιώθηκαν και ένα – ένα έβγαινε εκτός ενεργείας λόγω ελλείψεως ανταλλακτικών και συντηρήσεως. Η διαφορά αυτή στον τρόπο αντιμετωπίσεως του προβλήματος μεταξύ του τότε ΥΕΘΑ Π.Καμμένου και του τότε Α/ΓΕΣ Στρατηγού ε.α. Χρίστου Μανωλά αποτέλεσε και τον ουσιαστικό λόγο της αιφνιδιαστικής αποστρατείας ενός ΑΡΙΣΤΟΥ Αρχηγού μόλις ένα χρόνο από της αναλήψεως των καθηκόντων του.
Τελείως χοντρικά θυμίζουμε ότι ο μεν ΥΕΘΑ υποστήριζε την καταγγελία της συμβάσεως και τη διακοπή των παραλαβών μέχρι να υποχωρήσει η εταιρεία, ο δε Αρχηγός υποστήριζε ότι το νομικό σκέλος είναι ένα θέμα που μπορεί να αναλάβουν και να διεκπεραιώσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΘΑ και η παραλαβή των ελικοπτέρων είναι άλλο ώστε να προχωρά παράλληλα και ταυτόχρονα και η εκπαίδευση του προσωπικού ιδίως με την παραλαβή των 4 ελικοπτέρων Ειδικών Αποστολών για τους κομάντος.
Μέχρι τώρα έχουν παραληφθεί 13 ΝΗ-90 από τα οποία ένα των Ειδικών Αποστολών και τώρα ελπίζεται – επιτέλους – η πολύπαθη αυτή σύμβαση, επιτέλους, να ολοκληρωθεί επ’ ωφελεία της Αεροπορίας Στρατού, του Στρατού Ξηράς και των Ενόπλων Δυνάμεων γενικότερα.