Το θηριώδες «Liberty Promise» στην Αλεξανδρούπολη
Παρουσία των Ν.Παναγιωτόπουλου, Στρατηγού Κ.Φλώρου και Πρέσβη των ΗΠΑ Τζέφρι Πάιατ
Στην Αλεξανδρούπολη βρίσκονται σήμερα από το πρωί ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος και ο Πρέσβης των ΗΠΑ Τζέφρι Πάιατ προκειμένου τυπικώς να «επιθεωρήσουν» το πλήθος του υλικού που μετέφερε στο λιμάνι της πόλεως το «θηριώδες» αμερικανικό πλοίο “Liberty Promise”, στην πραγματικότητα να υποδηλώσουν με την εκ νέου εκεί παρουσία τους την τεράστια σημασία της πόλεως στη νέα γεωπολιτική κατάσταση των τελευταίων ετών, με τη μετατόπιση του κέντρου βάρους του ΝΑΤΟϊκού και αμερικανικού ενδιαφέροντος στα Βαλκάνια, στην Ουκρανία και στη Μαύρη Θάλασσα.
Το “Liberty Promise” έφτασε στο λιμάνι της Αλεξανδρουπόλεως στις 4 το ξημέρωμα της 5 Μαΐου, προκειμένου να ξεφορτώσει εκεί 300 «κομμάτια» βαρέως υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων των ΗΠΑ, μεταξύ των οποίων μεταφορικά ελικόπτερα Blackhawk, οχήματα γενικής χρήσεως HUMVEE, τρέϊλερ, φορτηγά και κοντέϊνερς, προκειμένου από εκεί να προωθηθούν σε άλλες χώρες της περιοχής (Βουλγαρία, Ρουμανία) στο πλαίσιο υλοποιήσεως της μεγάλης ασκήσεως “Defender Europe 2021” (13-21 Μαΐου 2021) που αφορά την μεταφορά αμερικανικών δυνάμεων κάθε είδους σε διάφορα «θερμά σημεία» του Ευρωπαϊκού Μετώπου επιχειρήσεων.
Από τη διαδικασία αυτή είναι και οι φωτογραφίες της 21ης Διοικήσεως Υποστηρίξεως Θεάτρου (Επιχειρήσεων) (21st Theater Sustainment Command/21st TSC) του Αμερικανικού Στρατού που είναι υπεύθυνη για τη φόρτωση και εκφόρτωση του προαναφερθέντος στρατιωτικού υλικού αλλά και για τη μεταφορά του «όπου δει».
Και στο σημείο αυτό έγκειται η στρατηγική επιλογή και σημασία του λιμανιού της Αλεξανδρουπόλεως, καθώς έτσι μπορούν να παρακάμπτονται τα Στενά των Δαρδανελλίων και του Βοσπόρου, καθώς δεν θα διέρχονται από εκεί τόσο μεγάλα σκάφη, κερδίζοντας έτσι πολύτιμο χρόνο, αλλά και μεγαλύτερη ασφάλεια καθώς δεν θα εισέρχονται στον Εύξεινο Πόντο (Μαύρη Θάλασσα), πλέοντας και ξεφορτώνοντας το πολύτιμο φορτίο τους στο μαλακό υπογάστριο της Ρωσίας και σε «απόσταση βολής πυροβόλου» (που λέει ο λόγος) από τις ρωσικές βάσεις της Κριμαίας.
Επομένως έτσι μειώνεται και η αντίστοιχη γεωπολιτική αξία της Τουρκίας με ό,τι αυτό σημαίνει και σηματοδοτεί για την ίδια, κάτι βεβαίως που ουδόλως την ευχαριστεί.
Για να έχουμε μία πρώτη αξία των μεγεθών να δούμε μερικά στοιχεία για το “Liberty Promise” που ισχύουν κατ’ αναλογία και για τα υπόλοιπα πλοία του ιδίου μεγέθους και δυνατοτήτων, σε σχέση με τα όσα προελέχθησαν.
Το “Liberty Promise”, σημαίας ΗΠΑ, έχει κατασκευαστεί το 2010 και είναι χωρητικότητος περίπου 57.000 τόνων με μήκος 200 μέτρα (!) και πλάτος 32.
Δηλαδή ολόκληρο «βουνό» που έχει χαρακτηριστεί ως «πλοίο μεταφοράς οχημάτων» (Vehicle Carrier). Έφτασε στην Αλεξανδρούπολη, ξεφόρτωσε 300 οχήματα και ελικόπτερα και ο επόμενος σταθμός του είναι το Πορτ Σάϊντ της Αιγύπτου, όπου αναμένεται αύριο το πρωί για να κάνει το ίδιο. Φανταστείτε τι ποσότητες υλικών μπορεί να μεταφέρει και πόσο σημαντικό είναι για ένα τέτοιο πλοίο, αυτής της κατηγορίας και αποστολής, να μην «μπλέκει» με στενά πυκνής ναυσιπλοΐας και – επομένως – επικινδυνότητας, που πάντα έχουν καθυστερήσεις , χαμηλή ταχύτητα και ελλοχεύουν κίνδυνοι όπως ο πρόσφατος στη διώρυγα του Σουέζ.
Και βεβαίως σαν το “Liberty Promise” οι Αμερικανοί χρησιμοποιούν για τις ΕΔ τους δεκάδες άλλα παρόμοια ή και μεγαλύτερα πλοία, σε τέτοιο σημείο ώστε να τους «συμφέρει» απόλυτα να επενδύσουν στην ανάπτυξη του λιμανιού της Αλεξανδρουπόλεως όπως και του αντίστοιχου στο νότο της Σούδας, το τελευταίο για άλλους λόγους και αποστολές.
Το “Liberty Promise” έφτασε στο λιμάνι της Αλεξανδρουπόλεως στις 4 το ξημέρωμα της 5 Μαΐου, προκειμένου να ξεφορτώσει εκεί 300 «κομμάτια» βαρέως υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων των ΗΠΑ, μεταξύ των οποίων μεταφορικά ελικόπτερα Blackhawk, οχήματα γενικής χρήσεως HUMVEE, τρέϊλερ, φορτηγά και κοντέϊνερς, προκειμένου από εκεί να προωθηθούν σε άλλες χώρες της περιοχής (Βουλγαρία, Ρουμανία) στο πλαίσιο υλοποιήσεως της μεγάλης ασκήσεως “Defender Europe 2021” (13-21 Μαΐου 2021) που αφορά την μεταφορά αμερικανικών δυνάμεων κάθε είδους σε διάφορα «θερμά σημεία» του Ευρωπαϊκού Μετώπου επιχειρήσεων.
Από τη διαδικασία αυτή είναι και οι φωτογραφίες της 21ης Διοικήσεως Υποστηρίξεως Θεάτρου (Επιχειρήσεων) (21st Theater Sustainment Command/21st TSC) του Αμερικανικού Στρατού που είναι υπεύθυνη για τη φόρτωση και εκφόρτωση του προαναφερθέντος στρατιωτικού υλικού αλλά και για τη μεταφορά του «όπου δει».
Και στο σημείο αυτό έγκειται η στρατηγική επιλογή και σημασία του λιμανιού της Αλεξανδρουπόλεως, καθώς έτσι μπορούν να παρακάμπτονται τα Στενά των Δαρδανελλίων και του Βοσπόρου, καθώς δεν θα διέρχονται από εκεί τόσο μεγάλα σκάφη, κερδίζοντας έτσι πολύτιμο χρόνο, αλλά και μεγαλύτερη ασφάλεια καθώς δεν θα εισέρχονται στον Εύξεινο Πόντο (Μαύρη Θάλασσα), πλέοντας και ξεφορτώνοντας το πολύτιμο φορτίο τους στο μαλακό υπογάστριο της Ρωσίας και σε «απόσταση βολής πυροβόλου» (που λέει ο λόγος) από τις ρωσικές βάσεις της Κριμαίας.
Επομένως έτσι μειώνεται και η αντίστοιχη γεωπολιτική αξία της Τουρκίας με ό,τι αυτό σημαίνει και σηματοδοτεί για την ίδια, κάτι βεβαίως που ουδόλως την ευχαριστεί.
Για να έχουμε μία πρώτη αξία των μεγεθών να δούμε μερικά στοιχεία για το “Liberty Promise” που ισχύουν κατ’ αναλογία και για τα υπόλοιπα πλοία του ιδίου μεγέθους και δυνατοτήτων, σε σχέση με τα όσα προελέχθησαν.
Το “Liberty Promise”, σημαίας ΗΠΑ, έχει κατασκευαστεί το 2010 και είναι χωρητικότητος περίπου 57.000 τόνων με μήκος 200 μέτρα (!) και πλάτος 32.
Δηλαδή ολόκληρο «βουνό» που έχει χαρακτηριστεί ως «πλοίο μεταφοράς οχημάτων» (Vehicle Carrier). Έφτασε στην Αλεξανδρούπολη, ξεφόρτωσε 300 οχήματα και ελικόπτερα και ο επόμενος σταθμός του είναι το Πορτ Σάϊντ της Αιγύπτου, όπου αναμένεται αύριο το πρωί για να κάνει το ίδιο. Φανταστείτε τι ποσότητες υλικών μπορεί να μεταφέρει και πόσο σημαντικό είναι για ένα τέτοιο πλοίο, αυτής της κατηγορίας και αποστολής, να μην «μπλέκει» με στενά πυκνής ναυσιπλοΐας και – επομένως – επικινδυνότητας, που πάντα έχουν καθυστερήσεις , χαμηλή ταχύτητα και ελλοχεύουν κίνδυνοι όπως ο πρόσφατος στη διώρυγα του Σουέζ.
Και βεβαίως σαν το “Liberty Promise” οι Αμερικανοί χρησιμοποιούν για τις ΕΔ τους δεκάδες άλλα παρόμοια ή και μεγαλύτερα πλοία, σε τέτοιο σημείο ώστε να τους «συμφέρει» απόλυτα να επενδύσουν στην ανάπτυξη του λιμανιού της Αλεξανδρουπόλεως όπως και του αντίστοιχου στο νότο της Σούδας, το τελευταίο για άλλους λόγους και αποστολές.