myConsulLive: Προστίθενται επιπλέον 21 Πρεσβείες και προξενικές Αρχές σε 15 χώρες
Οι Έλληνες πολίτες και οι ομογενείς που κατοικούν στις περιοχές αυτές θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται για μια σειρά από υπηρεσίες χωρίς φυσική παρουσία, μέσω βιντεοκλήσης.
Στην περαιτέρω επέκταση του myConsulLive με την προσθήκη 21 επιπλέον Πρεσβειών και προξενικών Αρχών σε 15 χώρες προχωρούν τα Υπουργεία Εξωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Με τον τρόπο αυτό, οι Έλληνες πολίτες και οι ομογενείς που κατοικούν στις περιοχές αυτές θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται για μια σειρά από υπηρεσίες χωρίς φυσική παρουσία, μέσω βιντεοκλήσης.
Συγκεκριμένα, στο myConsulLive εντάσσονται:
· οι Πρεσβείες της Ελλάδας σε Άγκυρα, Βέρνη, Βερολίνο, Δουβλίνο, Λευκωσία Μαδρίτη, Μπουένος Άιρες, Οττάβα, Ρώμη, Τίρανα, Χάγη και
· τα Γενικά Προξενεία σε Σάο Πάολο, Αργυρόκαστρο Γενεύη, Γιοχάνεσμπουργκ, Κορυτσά, Μόσχα, Νοβοροσσίσκ και Σμύρνη και
· τα Προξενεία σε Ατλάντα και Κέηπ Τάουν.
Πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά επέκταση της λειτουργίας του myConsulLive. Η υπηρεσία ξεκίνησε να εφαρμόζεται πιλοτικά τον Δεκέμβριο του 2020 με την συνεργασία των Υπουργών Εξωτερικών Νίκου Δένδια και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, ενώ ο σχεδιασμός έγινε από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στα πρότυπα των αντίστοιχων υπηρεσιών ψηφιακών ραντεβού που παρέχουν τα ΚΕΠ, ο ΟΑΕΔ και η ΑΑΔΕ.
Πλέον, η δυνατότητα εξυπηρέτησης με ψηφιακό ραντεβού διατίθεται συνολικά από 42 Πρεσβείες και προξενικές Αρχές σε 20 χώρες. Σύντομα, τέλος, θα έχει επεκταθεί στο σύνολο των Πρεσβειών και προξενικών Αρχών που διαθέτει η Ελλάδα.
Η πλατφόρμα του myConsulLive λειτουργεί για τις ακόλουθες διαδικασίες:
· Έκδοση Πιστοποιητικού Μονίμου Κατοίκου Εξωτερικού
· Βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης ή γέννησης
· Βεβαίωση διαμονής
· Αντίγραφα ή αποσπάσματα ληξιαρχικών πράξεων
· Δήλωση δικαιούχου σύνταξης
· Υποβολή αιτήσεων ή δηλώσεων στην Προξενική Αρχή.
Υπενθυμίζεται ότι τα ραντεβού προγραμματίζονται για συγκεκριμένη ημέρα και ώρα στο myConsulLive.gov.gr. Για την αυθεντικοποίηση στην πλατφόρμα είναι απαραίτητοι οι κωδικοί Taxisnet, ενώ κατά την έναρξη της βιντεοκλήσης ο ενδιαφερόμενος ταυτοποιείται με την επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου.
Με τον τρόπο αυτό, οι Έλληνες πολίτες και οι ομογενείς που κατοικούν στις περιοχές αυτές θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται για μια σειρά από υπηρεσίες χωρίς φυσική παρουσία, μέσω βιντεοκλήσης.
Συγκεκριμένα, στο myConsulLive εντάσσονται:
· οι Πρεσβείες της Ελλάδας σε Άγκυρα, Βέρνη, Βερολίνο, Δουβλίνο, Λευκωσία Μαδρίτη, Μπουένος Άιρες, Οττάβα, Ρώμη, Τίρανα, Χάγη και· τα Γενικά Προξενεία σε Σάο Πάολο, Αργυρόκαστρο Γενεύη, Γιοχάνεσμπουργκ, Κορυτσά, Μόσχα, Νοβοροσσίσκ και Σμύρνη και
· τα Προξενεία σε Ατλάντα και Κέηπ Τάουν.
Πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά επέκταση της λειτουργίας του myConsulLive. Η υπηρεσία ξεκίνησε να εφαρμόζεται πιλοτικά τον Δεκέμβριο του 2020 με την συνεργασία των Υπουργών Εξωτερικών Νίκου Δένδια και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, ενώ ο σχεδιασμός έγινε από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στα πρότυπα των αντίστοιχων υπηρεσιών ψηφιακών ραντεβού που παρέχουν τα ΚΕΠ, ο ΟΑΕΔ και η ΑΑΔΕ.
Πλέον, η δυνατότητα εξυπηρέτησης με ψηφιακό ραντεβού διατίθεται συνολικά από 42 Πρεσβείες και προξενικές Αρχές σε 20 χώρες. Σύντομα, τέλος, θα έχει επεκταθεί στο σύνολο των Πρεσβειών και προξενικών Αρχών που διαθέτει η Ελλάδα.
Η πλατφόρμα του myConsulLive λειτουργεί για τις ακόλουθες διαδικασίες:
· Έκδοση Πιστοποιητικού Μονίμου Κατοίκου Εξωτερικού· Βεβαίωση οικογενειακής κατάστασης ή γέννησης
· Βεβαίωση διαμονής
· Αντίγραφα ή αποσπάσματα ληξιαρχικών πράξεων
· Δήλωση δικαιούχου σύνταξης
· Υποβολή αιτήσεων ή δηλώσεων στην Προξενική Αρχή.
Υπενθυμίζεται ότι τα ραντεβού προγραμματίζονται για συγκεκριμένη ημέρα και ώρα στο myConsulLive.gov.gr. Για την αυθεντικοποίηση στην πλατφόρμα είναι απαραίτητοι οι κωδικοί Taxisnet, ενώ κατά την έναρξη της βιντεοκλήσης ο ενδιαφερόμενος ταυτοποιείται με την επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου.