Ύδρα: Αναβίωση πτήσης υδροπλάνου στη μνήμη του Δημήτρη Καμπέρου μετά από 109 χρόνια
Προς τιμή του Πειραιώτη πρωτοπόρου της Αεροπορίας Δημήτρη Καμπέρου
Τιμητική πτήση ενός υδροπλάνου στο σκέλος της διαδρομής Παλαιό Φάληρο – Ύδρα πραγματοποιήθηκε σήμερα προς τιμή του Πειραιώτη πρωτοπόρου της Αεροπορίας τότε Υπολοχαγού Πυροβολικού Δημήτρη Καμπέρου, ο οποίος πραγματοποίησε αντίστοιχη ιστορική πτήση το 1912, πετυχαίνοντας μάλιστα και παγκόσμια ρεκόρ…αποστάσεως.
Αυτή η αναβιωτική πτήση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Ιστορικού Αρχείου – Μουσείου Ύδρας (ΙΑΜΥ), του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών και της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνου, στο πλαίσιο της σχετικής πρωτοβουλίας τιμής και προβολής της μορφής και της δράσεως του Ήρωος πρωτοπόρου Έλληνος Στρατιωτικού Αεροπόρου, στο δρομολόγιο Όρμος Παλαιού Φαλήρου – νήσος Ύδρα – Όρμος Παλαιού Φαλήρου, για πρώτη φορά μετά από 109 χρόνια.
Το συγκεκριμένο δρομολόγιο με ένα διπλάνο Farman MF7 Longhorn, κατάλληλα τροποποιημένο σε υδροπλάνο, χάρη σε ειδικούς πλωτήρες, που σχεδίασε και κατασκεύασε ο τότε καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Δημήτριος Χόνδρος, πραγματοποίησε ο τότε Υπολοχαγός Πυροβολικό Δημήτριος Καμπέρος στις 24 Ιουνίου 1912.
Κατά την επιστροφή του, την επομένη 25 Ιουνίου 1912, ο Καμπέρος πέτυχε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητος υδροπλάνου με 110 χλμ/ωρα καλύπτοντας την διαδρομή Ύδρα – Παλ.Φάληρο των 37.5 ναυτικών μιλίων, σε 38 λεπτά, το οποίο μάλιστα διατήρησε για δύο μήνες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ακριβές αντίγραφο του διπλάνου Farman MF7 Longhorn διατηρείται στον προαύλιο χώρο του Πολεμικού Μουσείου της Αθήνας.
Σήμερα, για την αναβίωση της ιστορικής πτήσεως χρησιμοποιήθηκε ένα υδροπλάνο τύπου Zenair CH701 της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνου. Η πτήση αναχώρησε στις 10:00 της 28 Ιουνίου από το Φαληρικό Όρμο με προορισμό το λιμάνι της Ύδρας, ακολουθώντας της πορεία: Παλαιό Φάληρο, Ανατολικό Άκρο Αίγινας, Ναύσταθμος Πόρου, Λεμονοδάσος, Καραπολίτι, Ακρωτήριο Σκύλλαιον, Ύδρα, με χρόνο αφίξεως στην Ύδρα στις 10:40.
Επίσης, σήμερα το απόγευμα θα παρουσιαστεί το βιβλίο της συγγραφέως και φιλολόγου Αντιγόνης Καμπέρου «Δημήτριος Καμπέρος, Ο Τρελοκαμπέρος. Η ζωή του πρώτου Έλληνα στρατιωτικού αεροπόρου» στο ΙΑΜΥ.
Για το βιβλίο και το Δημήτριο Καμπέρο θα μιλήσουν ο ερευνητής Ιστορίας Αεροπορίας και πρ. επιθεωρητής αεροκινήτων του Μουσείου Αεροπορίας Ιωάννης Μυλωνάς, ο πρόεδρος της Φιλολογικής Στέγης Πειραιά και ερευνητής Ιστορίας του Πειραιά Στέφανος Μίλεσης και η συγγραφέας του βιβλίου Αντιγόνη Καμπέρου, φιλόλογος, ενώ θα συντονίζει η διευθύντρια του Ιστορικού Αρχείου - Μουσείου Ύδρας Κωνσταντίνα Αδαμοπούλου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο παππούς του Δημητρίου Καμπέρου ήταν αγωνιστής του 1821 και είχε Υδραίικη καταγωγή, ενώ ο αδελφός του Νότης Καμπέρος, ήταν ανάδοχος της ποδοσφαιρικής ομάδας του Ολυμπιακού.
Ο ήρωας πρωτοπόρος αεροπόρος Δημήτρης Καμπέρος πέθανε στην Κατοχή στο σπίτι του από αναθυμιάσεις του μαγγαλιού που είχε ανάψει για να ζεσταθεί.
Αυτή η αναβιωτική πτήση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Ιστορικού Αρχείου – Μουσείου Ύδρας (ΙΑΜΥ), του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών και της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνου, στο πλαίσιο της σχετικής πρωτοβουλίας τιμής και προβολής της μορφής και της δράσεως του Ήρωος πρωτοπόρου Έλληνος Στρατιωτικού Αεροπόρου, στο δρομολόγιο Όρμος Παλαιού Φαλήρου – νήσος Ύδρα – Όρμος Παλαιού Φαλήρου, για πρώτη φορά μετά από 109 χρόνια.
Το συγκεκριμένο δρομολόγιο με ένα διπλάνο Farman MF7 Longhorn, κατάλληλα τροποποιημένο σε υδροπλάνο, χάρη σε ειδικούς πλωτήρες, που σχεδίασε και κατασκεύασε ο τότε καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Δημήτριος Χόνδρος, πραγματοποίησε ο τότε Υπολοχαγός Πυροβολικό Δημήτριος Καμπέρος στις 24 Ιουνίου 1912.
Κατά την επιστροφή του, την επομένη 25 Ιουνίου 1912, ο Καμπέρος πέτυχε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητος υδροπλάνου με 110 χλμ/ωρα καλύπτοντας την διαδρομή Ύδρα – Παλ.Φάληρο των 37.5 ναυτικών μιλίων, σε 38 λεπτά, το οποίο μάλιστα διατήρησε για δύο μήνες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ακριβές αντίγραφο του διπλάνου Farman MF7 Longhorn διατηρείται στον προαύλιο χώρο του Πολεμικού Μουσείου της Αθήνας.
Σήμερα, για την αναβίωση της ιστορικής πτήσεως χρησιμοποιήθηκε ένα υδροπλάνο τύπου Zenair CH701 της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνου. Η πτήση αναχώρησε στις 10:00 της 28 Ιουνίου από το Φαληρικό Όρμο με προορισμό το λιμάνι της Ύδρας, ακολουθώντας της πορεία: Παλαιό Φάληρο, Ανατολικό Άκρο Αίγινας, Ναύσταθμος Πόρου, Λεμονοδάσος, Καραπολίτι, Ακρωτήριο Σκύλλαιον, Ύδρα, με χρόνο αφίξεως στην Ύδρα στις 10:40.
Επίσης, σήμερα το απόγευμα θα παρουσιαστεί το βιβλίο της συγγραφέως και φιλολόγου Αντιγόνης Καμπέρου «Δημήτριος Καμπέρος, Ο Τρελοκαμπέρος. Η ζωή του πρώτου Έλληνα στρατιωτικού αεροπόρου» στο ΙΑΜΥ.
Για το βιβλίο και το Δημήτριο Καμπέρο θα μιλήσουν ο ερευνητής Ιστορίας Αεροπορίας και πρ. επιθεωρητής αεροκινήτων του Μουσείου Αεροπορίας Ιωάννης Μυλωνάς, ο πρόεδρος της Φιλολογικής Στέγης Πειραιά και ερευνητής Ιστορίας του Πειραιά Στέφανος Μίλεσης και η συγγραφέας του βιβλίου Αντιγόνη Καμπέρου, φιλόλογος, ενώ θα συντονίζει η διευθύντρια του Ιστορικού Αρχείου - Μουσείου Ύδρας Κωνσταντίνα Αδαμοπούλου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο παππούς του Δημητρίου Καμπέρου ήταν αγωνιστής του 1821 και είχε Υδραίικη καταγωγή, ενώ ο αδελφός του Νότης Καμπέρος, ήταν ανάδοχος της ποδοσφαιρικής ομάδας του Ολυμπιακού.
Ο ήρωας πρωτοπόρος αεροπόρος Δημήτρης Καμπέρος πέθανε στην Κατοχή στο σπίτι του από αναθυμιάσεις του μαγγαλιού που είχε ανάψει για να ζεσταθεί.