Λάτρης της τέχνης ο δράστης της Εθνικής Πινακοθήκης - «Έχει μετανιώσει» - Πώς σχεδίασε την κλοπή
Τον Ιανουάριο του 2012 έκλεψε δύο πίνακες, έναν του Πικάσο και έναν του Μοντριάν
Ενώπιον του ανακριτή αναμένεται να οδηγηθεί την Τετάρτη ο δράστης της κλοπής των δύο πινάκων ανεκτίμητης αξίας από την Εθνική Πινακοθήκη.
Στην απολογία του ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής περιέγραψε με κάθε λεπτομέρεια βήμα βήμα την κλοπή των πινάκων του Πικάσο και του Μοντριάν, το 2012.
Ο δικηγόρος του Σάκης Κεχαγιόγλου, μιλώντας στο MEGA σημείωσε ότι ο κλέφτης και όχι ληστής 49χρονος, καθώς δεν χρησιμοποίησε βία για να αποσπάσει τους πίνακες, είναι γνήσιος λάτρης της τέχνης.
«Είμαι πεπεισμένος ότι είναι λάτρης της τέχνης. Η εξήγηση που μου έδωσε με έπεισε ότι δεν αποπειράθηκε να πουλήσει τα έργα τέχνης, δεν υπάρχει τέτοια πληροφορία. Κατά λογική συνέπεια δεν υπάρχει και άλλος λόγος για τον οποίο να κρατούσε αυτά τα έργα», ανέφερε ο συνήγορος του 49χρονου και σημείωσε επίσης ότι σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται η πράξη του, ωστόσο «έχει δείξει ειλικρινή μεταμέλεια».
Ο δικηγόρος εξήγησε ότι χαρακτηριστικό της ειλικρινούς του μεταμέλειας, είναι το γεγονός ότι ενώ θα μπορούσε να είχε πωλήσει τους πίνακες δεν το έκανε, ενώ συνεργάστηκε και με τις Αρχές στην ανεύρεση των κλοπιμαίων.
«Αν πραγματικά επιδίωκε να τους πουλήσει, θα μπορούσε να το έχει πετύχει. Οι πληροφορίες που έχω είναι ότι δεν υπάρχει κάποιο στοιχείο που να αποδεικνύει ότι επιδίωξε να τους πουλήσει», ανέφερε ο Σάκης Κεχαγιόγλου, μιλώντας στο MEGA.
Σύμφωνα με τον κ. Κεχαγιόγλου, πέρα από την αγάπη του για την τέχνη, ο 49χρονος δεν είχε άλλο κίνητρο για την κλοπή των πινάκων, ενώ όπως φαίνεται από τα στοιχεία έδρασε μόνος του.
Πώς σχεδίασε την κλοπή
Ο 49χρονος μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη από ένα μπαλκόνι, ανοίγοντας απλά την μπαλκονόπορτα. Αμέσως βρέθηκε πίσω από μια γυψοσανίδα και άρχισε να χτυπά ο συναγερμός, τον οποίο λίγο αργότερα ο φύλακας απενεργοποίησε πιστεύοντας ότι υπήρχε κάποιο τεχνικό πρόβλημα.
«Για περίπου 6 μήνες πριν από την κλοπή έκανα πολλές επισκέψεις... Λόγω της ενασχόλησης μου με τις οικοδομές γνώριζα τα οικοδομικά υλικά και μπορούσα να καταλάβω που υπήρχε τσιμεντένιος τοίχος και πού γυψοσανίδα. Καθόμουν ώρες στο εσωτερικό παρατηρώντας όχι μόνο τα έργα τέχνης αλλά και τη διαμόρφωση του χώρου τη συμπεριφορά των φυλάκων, πού υπήρχαν παράθυρα, κάμερες... Επίσης το ίδιο έκανα και στον περιβάλλοντα χώρο. Έπαιρνα καφέ και καθόμουν για ώρες γύρω από την πινακοθήκη», ανέφερε στην απολογία του ο 49χρονος.
Όπως εξήγησε ο 49χρονος, προμηθεύτηκε ό,τι χρειάστηκε για την κλοπή από το Μοναστηράκι. «Πήγα στο Μοναστηράκι, αγόρασα μαύρες αρβύλες, υφασμάτινα γάντια, μαύρο παντελόνι, ένα μαύρο μπλουζάκι, μια μαύρη κουκούλα που άφηνε ακάλυπτα μόνο τα μάτια και ένα μαύρο σάκο... Από τα οικοδομικά μου εργαλεία χρησιμοποίησα ένα σφυρί, ένα σιδερένιο καλέμι και ένα κοπίδι. Η επιλογή της ημέρας της κλοπής ήταν τυχαία» ανέφερε στους αστυνομικούς.
Επιπλέον, περιέγραψε ότι εμενε στο σπίτι θείου του ενώ περιέγραψε αναλυτικά τη διαδρομή, πώς πήρε τρένο , μετρό και κατέβηκε στον Ευαγγελισμό...
«Επειδή δεν άκουσα κανέναν συναγερμό υπέθεσα πως ο φύλακας τον είχε απενεργοποιήσει. Σηκώθηκα όρθιος και βρέθηκα μπροστά στον πίνακα του Πικάσο. Τον ξεκρέμασα με την κορνίζα που ήταν βαριά, τον άφησα στην άκρη της σκάλας και πήρα άλλον έναν πίνακα του Μοντριάν ενώ ξεκρέμασα έναν ακόμη», πρόσθεσε στην απολογία του.
Όπως είπε ο 49χρονος χρειάστηκε 5 με 7 λεπτά για να βγάλει τις κορνίζες γιατί δεν χωρούσαν στο σάκο.
«Δεν θυμάμαι πως τις έβγαλα...Έβαλα στο σάκο τους δυο πίνακες και εκείνη την ώρα άκουσα τον φύλακα να έρχεται και να φωνάζει κλέφτης- κλέφτης σταμάτα. Δεν γύρισα να τον κοιτάξω καθόλου. Σηκώθηκα και χωρίς να πως τίποτα κάνοντας τρία τέσσερα βήματα χώθηκα στην τρύπα που είχα ανοίξει ανάμεσα στις γυψοσανίδες. Βγήκα στο ταρατσάκι και πέρασα στο πεζοδρόμιο. Τη στιγμή εκείνη μου φαίνεται ότι κόπηκα από κάποια γυαλιά πήρα ένα χαρτί που είχε επάνω του ένα σχέδιο το οποίο ήταν έκθεμα σκούπισα το χέρι μου και το έβαλα στην τσέπη μου. Βγήκα στην Λ. Β. Κωνσταντίνου τρέχοντας άκουγα τον συναγερμό της πινακοθήκης να χτυπάει και σειρήνες περιπολικών, μπήκα στην αποθηκούλα απέναντι από το πάρκο... Οι αστυνομικοί έψαξαν το πάρκο αλλά δεν άνοιξαν την αποθήκη γιατί η πόρτα ήταν κλειστή. Βγήκα μετά από πολύ ώρα. Πήγα στη στάση του λεωφορείου».
Ο 49χρονος επέστρεψε σπίτι με ταξί. «Τους πίνακες αρχικά τους έκρυψα σε έπιπλο της μεγάλης τουαλέτας στο σπίτι. Τα ρούχα και τα εργαλεία τα πέταξα τις επόμενες ημέρες στα σκουπίδια», ανέφερε.
Ετσι, τότε, πήρε τους πίνακες, που μέχρι τότε έκρυβε σε μια κρύπτη στο μπάνιο του, και τους έκρυψε στο εξής σημείο: Στην επαρχιακή οδό Κουβαρά-Κερατέας, μετά το Πόρτο Ράφτη, δεξιά προς Κουβαρά, στο πρώτο παγκάκι δεξιά, στο πλάτωμα, μετά από περπάτημα 300 μέτρων σε ένα ρέμα.
Στην απολογία του ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής περιέγραψε με κάθε λεπτομέρεια βήμα βήμα την κλοπή των πινάκων του Πικάσο και του Μοντριάν, το 2012.
Ο δικηγόρος του Σάκης Κεχαγιόγλου, μιλώντας στο MEGA σημείωσε ότι ο κλέφτης και όχι ληστής 49χρονος, καθώς δεν χρησιμοποίησε βία για να αποσπάσει τους πίνακες, είναι γνήσιος λάτρης της τέχνης.
«Είμαι πεπεισμένος ότι είναι λάτρης της τέχνης. Η εξήγηση που μου έδωσε με έπεισε ότι δεν αποπειράθηκε να πουλήσει τα έργα τέχνης, δεν υπάρχει τέτοια πληροφορία. Κατά λογική συνέπεια δεν υπάρχει και άλλος λόγος για τον οποίο να κρατούσε αυτά τα έργα», ανέφερε ο συνήγορος του 49χρονου και σημείωσε επίσης ότι σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται η πράξη του, ωστόσο «έχει δείξει ειλικρινή μεταμέλεια».
Ο δικηγόρος εξήγησε ότι χαρακτηριστικό της ειλικρινούς του μεταμέλειας, είναι το γεγονός ότι ενώ θα μπορούσε να είχε πωλήσει τους πίνακες δεν το έκανε, ενώ συνεργάστηκε και με τις Αρχές στην ανεύρεση των κλοπιμαίων.
Σύμφωνα με τον κ. Κεχαγιόγλου, πέρα από την αγάπη του για την τέχνη, ο 49χρονος δεν είχε άλλο κίνητρο για την κλοπή των πινάκων, ενώ όπως φαίνεται από τα στοιχεία έδρασε μόνος του.
Πώς σχεδίασε την κλοπή
Ο 49χρονος μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη από ένα μπαλκόνι, ανοίγοντας απλά την μπαλκονόπορτα. Αμέσως βρέθηκε πίσω από μια γυψοσανίδα και άρχισε να χτυπά ο συναγερμός, τον οποίο λίγο αργότερα ο φύλακας απενεργοποίησε πιστεύοντας ότι υπήρχε κάποιο τεχνικό πρόβλημα. «Για περίπου 6 μήνες πριν από την κλοπή έκανα πολλές επισκέψεις... Λόγω της ενασχόλησης μου με τις οικοδομές γνώριζα τα οικοδομικά υλικά και μπορούσα να καταλάβω που υπήρχε τσιμεντένιος τοίχος και πού γυψοσανίδα. Καθόμουν ώρες στο εσωτερικό παρατηρώντας όχι μόνο τα έργα τέχνης αλλά και τη διαμόρφωση του χώρου τη συμπεριφορά των φυλάκων, πού υπήρχαν παράθυρα, κάμερες... Επίσης το ίδιο έκανα και στον περιβάλλοντα χώρο. Έπαιρνα καφέ και καθόμουν για ώρες γύρω από την πινακοθήκη», ανέφερε στην απολογία του ο 49χρονος.
Όπως εξήγησε ο 49χρονος, προμηθεύτηκε ό,τι χρειάστηκε για την κλοπή από το Μοναστηράκι. «Πήγα στο Μοναστηράκι, αγόρασα μαύρες αρβύλες, υφασμάτινα γάντια, μαύρο παντελόνι, ένα μαύρο μπλουζάκι, μια μαύρη κουκούλα που άφηνε ακάλυπτα μόνο τα μάτια και ένα μαύρο σάκο... Από τα οικοδομικά μου εργαλεία χρησιμοποίησα ένα σφυρί, ένα σιδερένιο καλέμι και ένα κοπίδι. Η επιλογή της ημέρας της κλοπής ήταν τυχαία» ανέφερε στους αστυνομικούς.
Επιπλέον, περιέγραψε ότι εμενε στο σπίτι θείου του ενώ περιέγραψε αναλυτικά τη διαδρομή, πώς πήρε τρένο , μετρό και κατέβηκε στον Ευαγγελισμό...
Επέστρεψε στο σπίτι με ταξί
Συνεχίζοντας τη λεπτομερή περιγραφή του ο δράστης είπε ότι μπήκε μπουσουλώντας στην αίθουσα και έλεγξε αν δουλεύουν τα ραντάρ του συναγερμού.«Επειδή δεν άκουσα κανέναν συναγερμό υπέθεσα πως ο φύλακας τον είχε απενεργοποιήσει. Σηκώθηκα όρθιος και βρέθηκα μπροστά στον πίνακα του Πικάσο. Τον ξεκρέμασα με την κορνίζα που ήταν βαριά, τον άφησα στην άκρη της σκάλας και πήρα άλλον έναν πίνακα του Μοντριάν ενώ ξεκρέμασα έναν ακόμη», πρόσθεσε στην απολογία του.
Όπως είπε ο 49χρονος χρειάστηκε 5 με 7 λεπτά για να βγάλει τις κορνίζες γιατί δεν χωρούσαν στο σάκο.
«Δεν θυμάμαι πως τις έβγαλα...Έβαλα στο σάκο τους δυο πίνακες και εκείνη την ώρα άκουσα τον φύλακα να έρχεται και να φωνάζει κλέφτης- κλέφτης σταμάτα. Δεν γύρισα να τον κοιτάξω καθόλου. Σηκώθηκα και χωρίς να πως τίποτα κάνοντας τρία τέσσερα βήματα χώθηκα στην τρύπα που είχα ανοίξει ανάμεσα στις γυψοσανίδες. Βγήκα στο ταρατσάκι και πέρασα στο πεζοδρόμιο. Τη στιγμή εκείνη μου φαίνεται ότι κόπηκα από κάποια γυαλιά πήρα ένα χαρτί που είχε επάνω του ένα σχέδιο το οποίο ήταν έκθεμα σκούπισα το χέρι μου και το έβαλα στην τσέπη μου. Βγήκα στην Λ. Β. Κωνσταντίνου τρέχοντας άκουγα τον συναγερμό της πινακοθήκης να χτυπάει και σειρήνες περιπολικών, μπήκα στην αποθηκούλα απέναντι από το πάρκο... Οι αστυνομικοί έψαξαν το πάρκο αλλά δεν άνοιξαν την αποθήκη γιατί η πόρτα ήταν κλειστή. Βγήκα μετά από πολύ ώρα. Πήγα στη στάση του λεωφορείου».
Ο 49χρονος επέστρεψε σπίτι με ταξί. «Τους πίνακες αρχικά τους έκρυψα σε έπιπλο της μεγάλης τουαλέτας στο σπίτι. Τα ρούχα και τα εργαλεία τα πέταξα τις επόμενες ημέρες στα σκουπίδια», ανέφερε.
Πού είχε κρύψει τον πίνακα του Πικάσο
Ο 49χρονος είχε τους δύο πίνακες στο σπίτι του μέχρι πριν από λίγο καιρό. Αποφάσισε να τους κρύψει εκτός του σπιτιού του, θορυβημένος από τα δημοσιεύματα, λίγο πριν από τα εγκαίνια της Πινακοθήκης, ότι οι Αρχές είναι πολύ κοντά στην εξιχνίαση της υπόθεσης.Ετσι, τότε, πήρε τους πίνακες, που μέχρι τότε έκρυβε σε μια κρύπτη στο μπάνιο του, και τους έκρυψε στο εξής σημείο: Στην επαρχιακή οδό Κουβαρά-Κερατέας, μετά το Πόρτο Ράφτη, δεξιά προς Κουβαρά, στο πρώτο παγκάκι δεξιά, στο πλάτωμα, μετά από περπάτημα 300 μέτρων σε ένα ρέμα.