H αβεβαιότητα και η μετάλλαξη «Δέλτα» τρομάζουν τους τουρίστες
«Κλειδί» ο εμβολιασμός για να σωθεί η τουριστική σεζόν, εκτιμούν οι επιχειρηματίες του κλάδου στην Ελλάδα
Για μια δύσκολη χρονιά για τον τουρισμό στην Ελλάδα κάνει λόγο ρεπορτάζ του «Euronews», επικαλούμενο δηλώσεις από επιχειρηματίες του κλάδου.
Όπως αναφέρει, στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, μόνο λίγοι επισκέπτες περιπλανιούνται. Οι δρόμοι πλημμυρίζουν συνήθως από τουρίστες, αλλά οι προηγούμενες προσδοκίες για μια δυναμική επιστροφή του ελληνικού τουρισμού δεν έχουν ικανοποιηθεί μέχρι στιγμής.
«Τα πράγματα αλλάζουν καθημερινά», λέει ο Ευγένιος Βασιλικός, πρόεδρος του σωματείου Ξενοδόχων Αθηνών.
«Από τη μία πλευρά, υπάρχουν καλά νέα, για παράδειγμα, ότι η Βρετανία αποφάσισε να αποσύρει την καραντίνα για τις πορτοκαλί χώρες. Από την άλλη, βλέπουμε τα κρούσματα να αυξάνονται στην Ελλάδα και φοβόμαστε για ένα νέο lockdown. Δεν είναι καλή χρονιά. Θα είναι δύσκολο για τα ξενοδοχεία να φτάσουν τους αριθμούς του περασμένου έτους», πρόσθεσε ο ίδιος.
Ορισμένοι παράγοντες αποτρέπουν τους τουρίστες. Το κυριότερο είναι η αβεβαιότητα για το τι μπορεί να συμβεί στη χώρα προορισμού.
Από τις 15 Ιουλίου, όλοι οι εσωτερικοί χώροι δέχονται μόνο εμβολιασμένους. Τα μέτρα ισχύουν για εστιατόρια, νυχτερινά κέντρα, μπαρ και καφετέριες.
Ο σερβιτόρος Χρήστος Μπατσούλης εξηγεί πώς λειτουργεί αυτό:
«Έχουμε κατεβάσει αυτήν την εφαρμογή από την ιστοσελίδα του υπουργείου», εξηγεί. «Κάνοντας κλικ στην επιλογή σάρωση QR, μπορείς να τραβήξεις μια φωτογραφία του κωδικού QR του πελάτη και να τον ελέγξεις. Εάν είναι εμβολιασμένος, γίνεται πράσινο. Είναι ένα μέτρο που ισχύει για όλους, Έλληνες ή τουρίστες. Κανείς δεν μπορεί να εισέλθει σε εσωτερικό χώρο εάν δεν είναι πλήρως εμβολιασμένος», προσθέτει.
«Κάνουμε ό,τι μπορούμε», λέει ο Μιχάλης Βλατάκης, πρόεδρος Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κρήτης. «Όλη η τουριστική βιομηχανία εδώ στην Κρήτη, έχουμε παρακολουθήσει εκπαιδευτικά μαθήματα σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης της πανδημίας που διοργανώνει η Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης. Προσπαθούμε να βοηθήσουμε στην αύξηση των ποσοστών εμβολιασμού για όλους τους συμπολίτες μας», συμπληρώνει.
Όπως αναφέρει, στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, μόνο λίγοι επισκέπτες περιπλανιούνται. Οι δρόμοι πλημμυρίζουν συνήθως από τουρίστες, αλλά οι προηγούμενες προσδοκίες για μια δυναμική επιστροφή του ελληνικού τουρισμού δεν έχουν ικανοποιηθεί μέχρι στιγμής.
«Τα πράγματα αλλάζουν καθημερινά», λέει ο Ευγένιος Βασιλικός, πρόεδρος του σωματείου Ξενοδόχων Αθηνών.
«Από τη μία πλευρά, υπάρχουν καλά νέα, για παράδειγμα, ότι η Βρετανία αποφάσισε να αποσύρει την καραντίνα για τις πορτοκαλί χώρες. Από την άλλη, βλέπουμε τα κρούσματα να αυξάνονται στην Ελλάδα και φοβόμαστε για ένα νέο lockdown. Δεν είναι καλή χρονιά. Θα είναι δύσκολο για τα ξενοδοχεία να φτάσουν τους αριθμούς του περασμένου έτους», πρόσθεσε ο ίδιος.
Ορισμένοι παράγοντες αποτρέπουν τους τουρίστες. Το κυριότερο είναι η αβεβαιότητα για το τι μπορεί να συμβεί στη χώρα προορισμού.
Επιστρέφουν οι περιορισμοί
Όπως σχολιάζει το «Euronews», η ελληνική κυβέρνηση ήθελε να ξεκινήσει την τουριστική σεζόν με όσο το δυνατόν λιγότερους περιορισμούς. Αλλά η εξάπλωση της μετάλλαξης «Δέλτα» άλλαξε αυτά τα σχέδια. Για να αποφευχθεί μια περαιτέρω εξάπλωση της πανδημίας, η κυβέρνηση αποφάσισε τη λήψη νέων μέτρων, κυρίως για τους χώρους διασκέδασης. Τα καφέ και τα μπαρ εξυπηρετούν μόνο καθήμενους πελάτες.Από τις 15 Ιουλίου, όλοι οι εσωτερικοί χώροι δέχονται μόνο εμβολιασμένους. Τα μέτρα ισχύουν για εστιατόρια, νυχτερινά κέντρα, μπαρ και καφετέριες.
Ο σερβιτόρος Χρήστος Μπατσούλης εξηγεί πώς λειτουργεί αυτό:
«Έχουμε κατεβάσει αυτήν την εφαρμογή από την ιστοσελίδα του υπουργείου», εξηγεί. «Κάνοντας κλικ στην επιλογή σάρωση QR, μπορείς να τραβήξεις μια φωτογραφία του κωδικού QR του πελάτη και να τον ελέγξεις. Εάν είναι εμβολιασμένος, γίνεται πράσινο. Είναι ένα μέτρο που ισχύει για όλους, Έλληνες ή τουρίστες. Κανείς δεν μπορεί να εισέλθει σε εσωτερικό χώρο εάν δεν είναι πλήρως εμβολιασμένος», προσθέτει.
Ο εμβολιασμός το «κλειδί» για να σωθεί η σεζόν
Οι ειδικοί του τουρισμού λένε ότι ο εμβολιασμός είναι το «κλειδί» γι’ αυτή τη σεζόν. Η Ελλάδα έχει κάνει μια καλή αρχή, αλλά οι ρυθμοί έχουν πέσει προσφάτως.«Κάνουμε ό,τι μπορούμε», λέει ο Μιχάλης Βλατάκης, πρόεδρος Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κρήτης. «Όλη η τουριστική βιομηχανία εδώ στην Κρήτη, έχουμε παρακολουθήσει εκπαιδευτικά μαθήματα σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης της πανδημίας που διοργανώνει η Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης. Προσπαθούμε να βοηθήσουμε στην αύξηση των ποσοστών εμβολιασμού για όλους τους συμπολίτες μας», συμπληρώνει.