Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση: Συντριπτικό το ΝΑΙ σε γκάλοπ της MARC
Το νομοσχέδιο είναι ήδη σε δημόσια διαβούλευση
Η εταιρεία MARC, έκανε ένα πολύ στοχευμένο γκάλοπ για μια σειρά από μεταρρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Παιδείας στις διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης, με την γνώμη του κοινού να είναι πολύ παραπάνω από θετική.
Όπως για παράδειγμα στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τουλάχιστον 7 στους 10 την κρίνουν θετικά, το νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί άμεσα στη Βουλή και να ψηφιστεί έως τέλος Ιουλίου.
Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων και εξελίσσεται σε νέο πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, το υπουργείο Παιδείας όμως επιμένει όχι μόνο επειδή πρόκειται για προγραμματική δέσμευση της κυβέρνησης, αλλά και λόγω της ευρείας αποδοχής που έχει από τους πολίτες η καθιέρωση της συγκεκριμένης διαδικασίας.
Το νομοσχέδιο είναι ήδη σε δημόσια διαβούλευση και τα ευρήματα της έρευνας, αποκαλύπτουν τις απόψεις των πολιτών.
Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της εταιρείας MARC που έγινε για το Πρώτο Θέμα, το 75,3% συμφωνεί με την καθιέρωση αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από τρία άτομα (από τον διευθυντή του κάθε σχολείου και από ανεξάρτητους σχολικούς συμβούλους), ενώ μόλις το 18,8% εκφράζει διαφωνία.
Στο ερώτημα «Γενικά πιστεύετε ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα έχει θετική, αρνητική ή δεν θα έχει επίδραση στην ποιότητα της εκπαίδευσης;», το 66,9% απαντά «θετική», το 15,4% θεωρεί ότι δεν θα υπάρξει κάποια επίδραση, ενώ μόλις το 9,3% πιστεύει ότι θα έχει «αρνητική». Ακόμα και το 53,4% των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ τάσσεται υπέρ, όπως και το 34,6% του ΚΚΕ! Οσο για τους ψηφοφόρους του ΚΙΝ.ΑΛ., είναι θετικοί σε ποσοστό παρόμοιο με εκείνο των οπαδών της Ν.Δ., 76,6% και 77,7% αντίστοιχα!
Το γεγονός ότι η ρύθμιση επικροτείται διακομματικά και με ξεκάθαρο τρόπο είναι και ένα μήνυμα προφανώς προς τις πολιτικές και συνδικαλιστικές ηγεσίες που πρωτοστατούν στην απόρριψη των αλλαγών. Αποδεκτές από μία πλειοψηφική κοινωνική βάση, γίνονται δεκτές και άλλες αλλαγές της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως.
Για παράδειγμα, τα «Εργαστήρια δεξιοτήτων σε Δημοτικό και Γυμνάσιο με μαθήματα για Ρομποτική, οδική ασφάλεια, εθελοντισμό, κλιματική αλλαγή κ.ά.» τα αποδέχεται ένα 92,4% (διαφωνεί μόλις το 4,6%).
Με την «Αύξηση του αριθμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων» συμφωνεί το 77,3% και διαφωνεί το 13,3%. Ανάλογα ποσοστά αποδοχής έχει και η «Ελεγχόμενη είσοδος με κάρτα στα πανεπιστήμια»: 75,6% λέει «ναι» και 21,2% είναι εναντίον.
Με την καθιέρωση ορίου φοίτησης στα πανεπιστήμια, δηλαδή να διαγράφονται όσοι δεν έχουν πάρει πτυχίο 2-3 χρόνια μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος σπουδών, με εξαίρεση για λόγους υγείας ή εργασίας, συμφωνεί το 71,2%, ενώ διαφωνεί το 25,2%. Στο άλλο πολύ επίκαιρο θέμα, την «Καθιέρωση ελάχιστης βάσης για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια», το 70,9% τοποθετείται θετικά και το 23,5% έχει αρνητική άποψη.
Όσο για την «Έναρξη φοίτησης στο νηπιαγωγείο από την ηλικία των 4 ετών», υπέρ είναι το 62,3% και εναντίον το 29,4%. Λίγο πιο χαμηλά ποσοστά αποδοχής έχει η ιδέα για την «Εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας από το νηπιαγωγείο», καθώς θετικά την κρίνει το 58,3% των ερωτηθέντων και αρνητικά το 38,7%.