Κοκκάλας στα Παραπολιτικά 90,1: Οι έλεγχοι στα πιστοποιητικά όσων ταξιδεύουν με πλοία αποδίδουν
«Από την ημέρα που ξεκίνησαν οι έλεγχοι από το λιμενικό 4.666 άτομα δεν επιβιβάστηκαν στα πλοία», δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Αρχηγείου του λιμενικού σώματος και της ελληνικής ακτοφυλακής
«Οι έλεγχοι στα πιστοποιητικά όσων ταξιδεύουν με πλοία αποδίδουν», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ», με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, ο εκπρόσωπος Τύπου του Αρχηγείου του λιμενικού σώματος και της ελληνικής ακτοφυλακής Νίκος Κοκκάλας.
Ο κ. Κοκκάλας ανέφερε πως από την ημέρα που ξεκίνησαν οι έλεγχοι από το λιμενικό 4.666 άτομα δεν επιβιβάστηκαν στα πλοία.
Ακόμη τόνισε πως ο εμβολιασμός στα στελέχη του λιμενικού είναι πάνω από 50%.
Τέλος σημείωσε πως υπάρχει ιδιαίτερος επιχειρησιακός σχεδιασμός για τα νησιά των Κυκλάδων και του Αργοσαρωνικού.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Νίκου Κοκκάλα στα Παραπολιτικά 90,1:
Αναφορικά με τους ελέγχους από το Λιμενικό Σώμα, ο εκπρόσωπος Τύπου του Αρχηγείου του λιμενικού σώματος και της ελληνικής ακτοφυλακής σημείωσε: «Οι έλεγχοι αποδίδουν από την ημέρα που έχουμε αναλάβει τον έλεγχο για την επιβίβαση των επιβατών. Είχαμε δύο περιστατικά, ένα την προηγούμενη Παρασκευή και ένα χθες, με επιβάτες οι οποίοι προσκόμισαν πλαστά ο ένας rapid και ο άλλος PCR η πλαστότητα φάνηκε κατά τον έλεγχο που έκαναν τα στελέχη του Λιμενικού».
«Από την ημέρα που έχει αναλάβει το Λιμενικό μέχρι και χθες είναι συνολικά 4.666 επιβάτες σε όλη την Ελλάδα στους οποίους δεν επετράπη η επιβίβαση. Οι περισσότερες αρνήσεις επιβίβασης δεν εντοπίστηκαν στον Πειραιά εντοπίστηκαν σε γραμμές που κυρίως είχαν να κάνουν με την σύνδεση από και προς την Εύβοια. Φανταστείτε ότι σε δυο μέρες μόνο είχαμε 367 περιπτώσεις από τον Ωρωπό στην Ερέτρια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Νίκος Κοκκάλας.
«Σε πολλές περιπτώσεις ειδικά στον Πειραιά επιβατών που έμειναν έξω από τα πλοία υπήρχαν δύο κύρια χαρακτηριστικά, το πρώτο ήταν ότι προσκόμισαν τις βεβαιώσεις εμβολιασμού αλλά δεν είχε παρέλθει το 14ήμερο από τη δεύτερη δόση, ενώ επίσης υπήρχαν και περιπτώσεις ανήλικων παιδιών που ταξίδευαν συνήθως σε προορισμούς πιο δημοφιλείς τα οποία όμως δεν είχαν υπεύθυνη δήλωση από το γονέα ότι τους επιτρέπει να ταξιδέψουν. Είμαστε και σε αυτή την περίπτωση υποχρεωμένοι να μην τους επιτρέψουμε την επιβίβαση γιατί είναι ανήλικοι», υπογράμμισε ο ίδιος.
«Έχουν διατεθεί λιμενικά στελέχη και σε εν πλω ελέγχους, μόνο για τις επόμενες μέρες είναι συνολικά 56 στελέχη που κάνουν τα δρομολόγια σε Αργοσαρωνικό, Κυκλάδες και Κρήτη συγκεκριμένες και στοχευμένες ημέρες και δρομολόγια. Πρέπει να αντιληφθούμε όλοι ότι είναι ένα εγχείρημα πολύ ιδιαίτερο και δύσκολο κανείς δεν είπε ότι επειδή ανέλαβε το Λιμενικό αύριο με ένα μαγικό τρόπο θα λυθούνε όλα», δήλωσε επιπρόσθετα.
«Στηρίζεται σε τρεις πυλώνες στις ελεγκτικές αρχές, σε εμάς δηλαδή, και εννοώ ότι πρέπει όλοι οι επιβάτες πρέπει να είναι σίγουροι, να τους έχουμε εμπεδώσει το αίσθημα της ασφάλειας ότι όταν θα περάσουνε τον καταπέλτη θα είναι όλοι ελεγμένοι από εκεί και πέρα όμως στο ταξίδι πρέπει να είναι σίγουροι ότι το πλήρωμα θα αναλάβει τον έλεγχο, στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους να φοράνε τη μάσκα, όποιος δεν συμμορφώνεται του κάνουν παρατήρηση και όταν δεν μπορεί να συμμορφωθεί να ενημερώσει τα στελέχη του Λιμενικού. Και τρίτος και βασικός πυλώνας ο ίδιος ο επιβάτης. Δεν μπορούμε να παίζουμε τη γάτα με το ποντίκι πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι πρέπει να υπάρχει μια συνεργασία», διευκρίνισε ο κ. Κοκκάλας.
Ερωτηθείς σε τι ποσοστό έχουν εμβολιαστεί τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, απάντησε: «Αυτή τη στιγμή το ποσοστό για τα στελέχη του Λιμενικού είναι πάνω από το 50%. Είναι όπως είναι ο γενικός πληθυσμός. Στο Λιμενικό υπάρχει η υποχρεωτικότητα όσον αφορά τον εβδομαδιαίο έλεγχό του με self test ή με rapid test».
Αναφορικά με τα πάρτι στα ιδιωτικά γιοτ, επισήμανε: «Και η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία είναι καθημερινά στα λιμάνια της ηπειρωτικής και της νησιωτικής Ελλάδας. Εκτός από τη Μύκονο υπάρχουν και λιμάνια όπως η Τήνος, η Ύδρα, οι Σπέτσες, ο Πόρος, η Ίος, η Ζάκυνθος που έχουν διατεθεί εκτός από τα εν ενεργεία στελέχη του Λιμενικού και δόκιμοι από τις παραγωγικές σχολές. Γίνεται έλεγχος εκτός από το σημείο επιβίβασης των επιβατών στα πλοία γίνεται και σε ιδιωτικά σκάφη που καταπλέουν στα λιμάνια. Είχαμε περίπτωση στη Ζάκυνθο την προηγούμενη εβδομάδα στην οποία συνελήφθηκαν όλα τα μέλη του πληρώματος επειδή είχαν διοργανώσει boat party. Όταν υπάρχει κάτι οργανωμένο εντάξει, όταν μιλάμε για μια πρωτοβουλία ενός ιδιώτη ο οποίος καλεί δέκα φίλους του και να πάνε σε μια απόμακρη παραλία ή σε κάποιο μέρος μακριά από την ξηρά και κάνουν πάρτι θα ελεγχθεί εφόσον υποπέσει στην αντίληψή μας. Δεν γίνεται να κινητοποιηθούν όλα τα σκάφη του Λιμενικού για να κάνουν τον περίπλου του κάθε νησιού να δουν που θα αγκυροβολήσει κάποιος για να κάνει ένα πάρτι».
Ερωτηθείς αν υπάρχει επιχειρησιακός σχεδιασμός, απάντησε: «Υπάρχει επιχειρησιακός σχεδιασμός κυρίως για τα νησιά των Κυκλάδων και τα νησιά του Αργοσαρωνικού. Στα νησιά αυτά εκτός από την ενίσχυσή τους με στελέχη είτε της Κεντρικής υπηρεσίας είτε από άλλες Λιμενικές αρχές και υπηρεσίες υπάρχουν και έλεγχοι εν πλω που γίνονται».
Ο κ. Κοκκάλας ανέφερε πως από την ημέρα που ξεκίνησαν οι έλεγχοι από το λιμενικό 4.666 άτομα δεν επιβιβάστηκαν στα πλοία.
Ακόμη τόνισε πως ο εμβολιασμός στα στελέχη του λιμενικού είναι πάνω από 50%.
Τέλος σημείωσε πως υπάρχει ιδιαίτερος επιχειρησιακός σχεδιασμός για τα νησιά των Κυκλάδων και του Αργοσαρωνικού.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Νίκου Κοκκάλα στα Παραπολιτικά 90,1:
Αναφορικά με τους ελέγχους από το Λιμενικό Σώμα, ο εκπρόσωπος Τύπου του Αρχηγείου του λιμενικού σώματος και της ελληνικής ακτοφυλακής σημείωσε: «Οι έλεγχοι αποδίδουν από την ημέρα που έχουμε αναλάβει τον έλεγχο για την επιβίβαση των επιβατών. Είχαμε δύο περιστατικά, ένα την προηγούμενη Παρασκευή και ένα χθες, με επιβάτες οι οποίοι προσκόμισαν πλαστά ο ένας rapid και ο άλλος PCR η πλαστότητα φάνηκε κατά τον έλεγχο που έκαναν τα στελέχη του Λιμενικού».
«Από την ημέρα που έχει αναλάβει το Λιμενικό μέχρι και χθες είναι συνολικά 4.666 επιβάτες σε όλη την Ελλάδα στους οποίους δεν επετράπη η επιβίβαση. Οι περισσότερες αρνήσεις επιβίβασης δεν εντοπίστηκαν στον Πειραιά εντοπίστηκαν σε γραμμές που κυρίως είχαν να κάνουν με την σύνδεση από και προς την Εύβοια. Φανταστείτε ότι σε δυο μέρες μόνο είχαμε 367 περιπτώσεις από τον Ωρωπό στην Ερέτρια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Νίκος Κοκκάλας.
«Σε πολλές περιπτώσεις ειδικά στον Πειραιά επιβατών που έμειναν έξω από τα πλοία υπήρχαν δύο κύρια χαρακτηριστικά, το πρώτο ήταν ότι προσκόμισαν τις βεβαιώσεις εμβολιασμού αλλά δεν είχε παρέλθει το 14ήμερο από τη δεύτερη δόση, ενώ επίσης υπήρχαν και περιπτώσεις ανήλικων παιδιών που ταξίδευαν συνήθως σε προορισμούς πιο δημοφιλείς τα οποία όμως δεν είχαν υπεύθυνη δήλωση από το γονέα ότι τους επιτρέπει να ταξιδέψουν. Είμαστε και σε αυτή την περίπτωση υποχρεωμένοι να μην τους επιτρέψουμε την επιβίβαση γιατί είναι ανήλικοι», υπογράμμισε ο ίδιος.
«Έχουν διατεθεί λιμενικά στελέχη και σε εν πλω ελέγχους, μόνο για τις επόμενες μέρες είναι συνολικά 56 στελέχη που κάνουν τα δρομολόγια σε Αργοσαρωνικό, Κυκλάδες και Κρήτη συγκεκριμένες και στοχευμένες ημέρες και δρομολόγια. Πρέπει να αντιληφθούμε όλοι ότι είναι ένα εγχείρημα πολύ ιδιαίτερο και δύσκολο κανείς δεν είπε ότι επειδή ανέλαβε το Λιμενικό αύριο με ένα μαγικό τρόπο θα λυθούνε όλα», δήλωσε επιπρόσθετα.
«Στηρίζεται σε τρεις πυλώνες στις ελεγκτικές αρχές, σε εμάς δηλαδή, και εννοώ ότι πρέπει όλοι οι επιβάτες πρέπει να είναι σίγουροι, να τους έχουμε εμπεδώσει το αίσθημα της ασφάλειας ότι όταν θα περάσουνε τον καταπέλτη θα είναι όλοι ελεγμένοι από εκεί και πέρα όμως στο ταξίδι πρέπει να είναι σίγουροι ότι το πλήρωμα θα αναλάβει τον έλεγχο, στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους να φοράνε τη μάσκα, όποιος δεν συμμορφώνεται του κάνουν παρατήρηση και όταν δεν μπορεί να συμμορφωθεί να ενημερώσει τα στελέχη του Λιμενικού. Και τρίτος και βασικός πυλώνας ο ίδιος ο επιβάτης. Δεν μπορούμε να παίζουμε τη γάτα με το ποντίκι πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι πρέπει να υπάρχει μια συνεργασία», διευκρίνισε ο κ. Κοκκάλας.
Ερωτηθείς σε τι ποσοστό έχουν εμβολιαστεί τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, απάντησε: «Αυτή τη στιγμή το ποσοστό για τα στελέχη του Λιμενικού είναι πάνω από το 50%. Είναι όπως είναι ο γενικός πληθυσμός. Στο Λιμενικό υπάρχει η υποχρεωτικότητα όσον αφορά τον εβδομαδιαίο έλεγχό του με self test ή με rapid test».
Αναφορικά με τα πάρτι στα ιδιωτικά γιοτ, επισήμανε: «Και η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία είναι καθημερινά στα λιμάνια της ηπειρωτικής και της νησιωτικής Ελλάδας. Εκτός από τη Μύκονο υπάρχουν και λιμάνια όπως η Τήνος, η Ύδρα, οι Σπέτσες, ο Πόρος, η Ίος, η Ζάκυνθος που έχουν διατεθεί εκτός από τα εν ενεργεία στελέχη του Λιμενικού και δόκιμοι από τις παραγωγικές σχολές. Γίνεται έλεγχος εκτός από το σημείο επιβίβασης των επιβατών στα πλοία γίνεται και σε ιδιωτικά σκάφη που καταπλέουν στα λιμάνια. Είχαμε περίπτωση στη Ζάκυνθο την προηγούμενη εβδομάδα στην οποία συνελήφθηκαν όλα τα μέλη του πληρώματος επειδή είχαν διοργανώσει boat party. Όταν υπάρχει κάτι οργανωμένο εντάξει, όταν μιλάμε για μια πρωτοβουλία ενός ιδιώτη ο οποίος καλεί δέκα φίλους του και να πάνε σε μια απόμακρη παραλία ή σε κάποιο μέρος μακριά από την ξηρά και κάνουν πάρτι θα ελεγχθεί εφόσον υποπέσει στην αντίληψή μας. Δεν γίνεται να κινητοποιηθούν όλα τα σκάφη του Λιμενικού για να κάνουν τον περίπλου του κάθε νησιού να δουν που θα αγκυροβολήσει κάποιος για να κάνει ένα πάρτι».
Ερωτηθείς αν υπάρχει επιχειρησιακός σχεδιασμός, απάντησε: «Υπάρχει επιχειρησιακός σχεδιασμός κυρίως για τα νησιά των Κυκλάδων και τα νησιά του Αργοσαρωνικού. Στα νησιά αυτά εκτός από την ενίσχυσή τους με στελέχη είτε της Κεντρικής υπηρεσίας είτε από άλλες Λιμενικές αρχές και υπηρεσίες υπάρχουν και έλεγχοι εν πλω που γίνονται».