Συνεργασία Φλώρου για τη βελτίωση των στρατιωτικών υποδομών στα ελληνικά λιμάνια
Συνάντηση του στρατηγού ΓΕΕΘΑ με τον γ.γ Οικονομικής Πολιτικής του ΥΠΟΙΚ και τον γ.γ Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων
Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνεργασία για τη βελτίωση των στρατιωτικών υποδομών των ελληνικών λιμανιών είχε στο γραφείο του ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος με τον Γενικό Γραμματέα Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών Χρήστο Τριαντόπουλο, καθώς και με τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ευάγγελο Κυριαζόπουλο.
«Κατά την διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν μεταξύ άλλων θεμάτων αμοιβαίου ενδιαφέροντος, η ιδιαιτέρως σημαντική συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων για την αναβάθμιση των υφιστάμενων και την δημιουργία νέων λιμενικών εγκαταστάσεων επ' ωφελεία των Ενόπλων Δυνάμεων» σημειώνεται από το ΓΕΕΘΑ.
Εμείς αξίζει να σημειώσουμε επιπροσθέτως τα εξής:
Πρώτο, κάθε μεγάλο λιμάνι έχει ΚΑΙ στρατιωτικό τμήμα του, όπου πραγματοποιούνται όποτε αυτό απαιτείται οι στρατιωτικές μεταφορές, είτε λόγω επικινδυνότητος του μεταφερόμενου φορτίου (π.χ. πυρομαχικά), είτε πιο απλά για να είναι μακριά από τα φώτα της δημοσιότητος για λόγους ασφαλείας. Για παράδειγμα, υπάρχει το «Στρατιωτικό τμήμα Λιμένος Πειραιώς», Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρουπόλεως, Βόλου κλπ, όπου έχουν διοικητή και ολιγάριθμο προσωπικό για την εκτέλεση της αποστολής του ο καθένας.
Δεύτερο, ένας Αρχηγός ΓΕΕΘΑ πρέπει (και οφείλει) να ασχολείται και με τέτοιες «λεπτομέρειες», που φαινομενικώς φαίνονται «άσχετες», αλλά στην πραγματικότητα έχουν άμεσο αντίκτυπο στον επιχειρησιακό τομέα, τόσο στη διάρκεια της ειρήνης όσο και αυτό είναι το πιο σημαντικό στη διάρκεια – ο μη γένοιτο – κρίσεων ή πολεμικών επιχειρήσεων.
Τρίτο, επειδή υπάρχουν πάρα πολλά πίσω από το «φαίνεσθαι», συμφώνως με δημοσιογραφικές πληροφορίες υπάρχουν αρκετά «ορφανά» κονδύλια είτε μέσω ΕΣΠΑ της ΕΕ, είτε μέσω της ελληνοαμερικανικής αμυντικής συμφωνίας, που οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις κάνουν «προτάσεις» αμοιβαίως επωφελείς, όπως φαίνεται.
«Κατά την διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν μεταξύ άλλων θεμάτων αμοιβαίου ενδιαφέροντος, η ιδιαιτέρως σημαντική συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων για την αναβάθμιση των υφιστάμενων και την δημιουργία νέων λιμενικών εγκαταστάσεων επ' ωφελεία των Ενόπλων Δυνάμεων» σημειώνεται από το ΓΕΕΘΑ.
Εμείς αξίζει να σημειώσουμε επιπροσθέτως τα εξής:
Πρώτο, κάθε μεγάλο λιμάνι έχει ΚΑΙ στρατιωτικό τμήμα του, όπου πραγματοποιούνται όποτε αυτό απαιτείται οι στρατιωτικές μεταφορές, είτε λόγω επικινδυνότητος του μεταφερόμενου φορτίου (π.χ. πυρομαχικά), είτε πιο απλά για να είναι μακριά από τα φώτα της δημοσιότητος για λόγους ασφαλείας. Για παράδειγμα, υπάρχει το «Στρατιωτικό τμήμα Λιμένος Πειραιώς», Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρουπόλεως, Βόλου κλπ, όπου έχουν διοικητή και ολιγάριθμο προσωπικό για την εκτέλεση της αποστολής του ο καθένας.
Δεύτερο, ένας Αρχηγός ΓΕΕΘΑ πρέπει (και οφείλει) να ασχολείται και με τέτοιες «λεπτομέρειες», που φαινομενικώς φαίνονται «άσχετες», αλλά στην πραγματικότητα έχουν άμεσο αντίκτυπο στον επιχειρησιακό τομέα, τόσο στη διάρκεια της ειρήνης όσο και αυτό είναι το πιο σημαντικό στη διάρκεια – ο μη γένοιτο – κρίσεων ή πολεμικών επιχειρήσεων.
Τρίτο, επειδή υπάρχουν πάρα πολλά πίσω από το «φαίνεσθαι», συμφώνως με δημοσιογραφικές πληροφορίες υπάρχουν αρκετά «ορφανά» κονδύλια είτε μέσω ΕΣΠΑ της ΕΕ, είτε μέσω της ελληνοαμερικανικής αμυντικής συμφωνίας, που οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις κάνουν «προτάσεις» αμοιβαίως επωφελείς, όπως φαίνεται.