Σχολεία: Για πρώτη φορά χωρίς «κενά» πριν χτυπήσει το κουδούνι
Κεραμέως: Βελτιώνουμε δημόσιες υπηρεσίες προς όφελος των εκπαιδευτικών μας και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας
Για πρώτη φορά με ένα γραπτό μήνυμα στο κινητό τους ενημερώνονται οι αναπληρωτές καθηγητές ότι προσλαμβάνονται σε σχολικές μονάδες, ώστε να βρίσκονται στη θέση τους πριν χτυπήσει το κουδούνι.
Χωρίς χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες η ψηφιακή ροή τοποθέτησής τους διενεργήθηκε την περασμένη Τρίτη στις 31 Αυγούστου εντός λίγων λεπτών δίνοντας άμεση λύση στο ζήτημα που απασχολεί κάθε Σεπτέμβριο γονείς και εκπαιδευτική κοινότητα με στόχο να ξεκινήσει το μάθημα με τους καθηγητές στη θέση τους χωρίς κενά. Να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία υπογράφτηκαν 22.387 ψηφιακές συμβάσεις, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να δημιουργηθεί ο ψηφιακός φάκελος, όπου θα είναι συγκεντρωμένα όλα τα στοιχεία προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
«Από την 1η Σεπτεμβρίου χιλιάδες αναπληρωτές θα είναι οι πρώτοι που θα συνάψουν ψηφιακή σύμβαση, εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια ενώ ταυτόχρονα, οι διευθύνσεις εκπαίδευσης θα απαλλαγούν από το άχθος της ανάρτησης μεμονωμένων εγγράφων σε συστήματα όπως η Εργάνη και η Διαύγεια. Βελτιώνουμε δημόσιες υπηρεσίες προς όφελος των εκπαιδευτικών μας και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας» δήλωσε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ενώ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης τόνισε ότι «μέσα από την εφαρμογή anaplirotes.gov.gr μειώνουμε τη γραφειοκρατία, διευκολύνοντας ταυτόχρονα καθηγητές και διοίκηση σε όλα τα στάδια της επιλογής αναπληρωτών. Διασυνδέοντας τα κατάλληλα μητρώα, η νέα διαδικασία είναι πιο απλή, πιο γρήγορη και πιο αξιόπιστη».
Καινοτομία στη διαδικασία ανάληψης υπηρεσίας αποτελεί η σύναψη ψηφιακής σύμβασης που διενεργείται μέσω της εφαρμογής anaplirotes.gov.gr. Οι εκπαιδευτικοί εφόσον παρουσιαστούν στο σχολείο που τους έγινε ανάθεση, αμέσως ο διευθυντής ολοκληρώνει ψηφιακά τη διαδικασία με μια μόνο κίνηση σε ειδική πλατφόρμα δίνοντας την δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να υπογράψει την σύμβασή του μέσα από το gov.gr από όπου και αν βρίσκεται, σε άμεσο χρόνο, χωρίς ψηφιακή υπογραφή μόνο με την διαδικασία ταυτοποίησης taxis. Ψηφιακό αντίγραφο της σύμβασης πηγαίνει άμεσα στον εκπαιδευτικό, στο σχολείο, στις αρμόδιες υπηρεσίες. Ο εκπαιδευτικός ειδοποιείται με sms για την δυνατότητα αυτή. Αυτόματα και μαζικά γίνονται δεκάδες χιλιάδες αναρτήσεις των διοικητικών πράξεων στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ και η ανάληψη υπηρεσίας στην ΕΡΓΑΝΗ.
Η κοινή δράση των υπουργείων στοχεύει στη μείωση της γραφειοκρατίας μέσω ψηφιακών διαδικασιών, στην διαφάνεια των διαδικασιών προσλήψεων, στην εύρυθμη λειτουργία της εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα αναμένεται να εξοικονομηθούν σημαντικοί πόροι της δημόσιας διοίκησης.
Να σημειώσουμε ότι η νέα αλγοριθμική διαδικασία αναπτύχθηκε σε συνεργασία των κεντρικών υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ με το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. - GRNET) και το ΙΤΥΕ Διόφαντος.
Το νέο σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών καθηγητών αποτελεί τμήμα του σχεδιασμού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και είχε συμπεριληφθεί στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού, στοχεύοντας στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και τη βελτίωση διαδικασιών στον τομέα της εκπαίδευσης.
Χωρίς χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες η ψηφιακή ροή τοποθέτησής τους διενεργήθηκε την περασμένη Τρίτη στις 31 Αυγούστου εντός λίγων λεπτών δίνοντας άμεση λύση στο ζήτημα που απασχολεί κάθε Σεπτέμβριο γονείς και εκπαιδευτική κοινότητα με στόχο να ξεκινήσει το μάθημα με τους καθηγητές στη θέση τους χωρίς κενά. Να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία υπογράφτηκαν 22.387 ψηφιακές συμβάσεις, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να δημιουργηθεί ο ψηφιακός φάκελος, όπου θα είναι συγκεντρωμένα όλα τα στοιχεία προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
«Από την 1η Σεπτεμβρίου χιλιάδες αναπληρωτές θα είναι οι πρώτοι που θα συνάψουν ψηφιακή σύμβαση, εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια ενώ ταυτόχρονα, οι διευθύνσεις εκπαίδευσης θα απαλλαγούν από το άχθος της ανάρτησης μεμονωμένων εγγράφων σε συστήματα όπως η Εργάνη και η Διαύγεια. Βελτιώνουμε δημόσιες υπηρεσίες προς όφελος των εκπαιδευτικών μας και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας» δήλωσε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ενώ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης τόνισε ότι «μέσα από την εφαρμογή anaplirotes.gov.gr μειώνουμε τη γραφειοκρατία, διευκολύνοντας ταυτόχρονα καθηγητές και διοίκηση σε όλα τα στάδια της επιλογής αναπληρωτών. Διασυνδέοντας τα κατάλληλα μητρώα, η νέα διαδικασία είναι πιο απλή, πιο γρήγορη και πιο αξιόπιστη».
Η «ανατομία» της ψηφιακής διαδικασίας
Τα δυο υπουργεία συνεργάστηκαν με αποτέλεσμα να υλοποιηθεί μια ενιαία πλατφόρμα στην οποία τα σχολεία μέσω των διευθύνσεων εκπαίδευσης, δημοσιοποιούν τα κενά τους για διδακτικό προσωπικό. Κατόπιν στην πλατφόρμα αυτή εισέρχονται οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί και βλέπουν τα κενά και υποβάλλουν αίτηση για πρόσληψη όπου τους ενδιαφέρει. Δημιουργήθηκε σύστημα με το οποίο αυτόματα, άμεσα και με διαφάνεια γίνεται η αλγοριθμική κατανομή των εκπαιδευτικών στις προτιμήσεις τους ανάλογα με τα μόριά τους. Οι εκπαιδευτικοί για τους οποίους προέκυψε κατανομή σε κενό, ειδοποιήθηκαν αμέσως με SMS για την τοποθέτησή τους, ενώ άμεσα δημιουργούνται οι πίνακες με τις τοποθετήσεις προς ανακοίνωση.Καινοτομία στη διαδικασία ανάληψης υπηρεσίας αποτελεί η σύναψη ψηφιακής σύμβασης που διενεργείται μέσω της εφαρμογής anaplirotes.gov.gr. Οι εκπαιδευτικοί εφόσον παρουσιαστούν στο σχολείο που τους έγινε ανάθεση, αμέσως ο διευθυντής ολοκληρώνει ψηφιακά τη διαδικασία με μια μόνο κίνηση σε ειδική πλατφόρμα δίνοντας την δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να υπογράψει την σύμβασή του μέσα από το gov.gr από όπου και αν βρίσκεται, σε άμεσο χρόνο, χωρίς ψηφιακή υπογραφή μόνο με την διαδικασία ταυτοποίησης taxis. Ψηφιακό αντίγραφο της σύμβασης πηγαίνει άμεσα στον εκπαιδευτικό, στο σχολείο, στις αρμόδιες υπηρεσίες. Ο εκπαιδευτικός ειδοποιείται με sms για την δυνατότητα αυτή. Αυτόματα και μαζικά γίνονται δεκάδες χιλιάδες αναρτήσεις των διοικητικών πράξεων στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ και η ανάληψη υπηρεσίας στην ΕΡΓΑΝΗ.
Η κοινή δράση των υπουργείων στοχεύει στη μείωση της γραφειοκρατίας μέσω ψηφιακών διαδικασιών, στην διαφάνεια των διαδικασιών προσλήψεων, στην εύρυθμη λειτουργία της εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα αναμένεται να εξοικονομηθούν σημαντικοί πόροι της δημόσιας διοίκησης.
Να σημειώσουμε ότι η νέα αλγοριθμική διαδικασία αναπτύχθηκε σε συνεργασία των κεντρικών υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ με το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. - GRNET) και το ΙΤΥΕ Διόφαντος.
Το νέο σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών καθηγητών αποτελεί τμήμα του σχεδιασμού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και είχε συμπεριληφθεί στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού, στοχεύοντας στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και τη βελτίωση διαδικασιών στον τομέα της εκπαίδευσης.