Βουλή: Αποφασίζουν για την αναβάθμιση των επιθετικών ελικοπτέρων Apache και την προμήθεια από το Ισραήλ των Spike NLOs
Δείτε αναλυτικά τα προγράμματα
Επτά συνολικώς «μικρά», σε σχέση με τις φρεγάτες Belh@rra και τα μαχητικά Rafale, αλλά πολύ σημαντικά εξοπλιστικά προγράμματα και των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων περνούν σήμερα από την αρμόδια Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής, παρουσία των αρμόδιων υπουργού και υφυπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου και Νίκου Χαρδαλιά αντιστοίχως.
Τα επτά αυτά προγράμματα είναι τα εξής:
1) Τα ισραηλινά βλήματα μεγάλου βεληνεκούς (+35 χιλιόμετρα) Spike NLOS, για την κάλυψη επιχειρησιακών αναγκών του Στρατού Ξηράς και του Πολεμικού Ναυτικού. Ο Στρατός Ξηράς τα χρειάζεται για τα επιθετικά ελικόπτερά του και για τα οχήματα τύπου Hummer επί των οποίων θα φέρονται κυρίως. Το Πολεμικό Ναυτικό για να τοποθετηθούν σε κανονιοφόρους και στα τέσσερα σκάφη ανορθοδόξου πολέμου της Διοικήσεως Υποβρυχίων Καταστροφών τύπου Mark V. Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό ελικόπτερα, οχήματα και σκάφη των Ενόπλων Δυνάμεων, φέροντα τα βλήματα αυτά και επιχειρούντα στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου είτε στη θάλασσα μεταξύ αυτών και των έναντι αυτών τουρκικών ακτών, μπορούν να «κλείσουν» το χώρο χάρη στο βεληνεκές των βλημάτων!
2) Τον εκσυγχρονισμό των παλαιότερων 19 (από τα 20 αρχικά) επιθετικών ελικοπτέρων AH-64A+ Apache του 1ου Τάγματος Επιθετικών Ελικοπτέρων (1ο ΤΕΕΠ) της Αεροπορίας Στρατού, που εντάχθηκαν επισήμως σε αυτήν τον Αύγουστο του 1996. Έκτοτε δεν είχαν εκσυγχρονιστεί εγκαίρως, με αποτέλεσμα να κλείσει η γραμμή παραγωγής τους και τώρα να μην υπάρχουν ανταλλακτικά. Από το να απαξιωθούν σταδιακά και να καταλήξουν «παλιοσίδερα», τώρα τα 19 ελικόπτερα θα εκσυγχρονιστούν από την Ισραηλινή Elbit Systems, που θα αναβαθμιστούν σε επίπεδο “D” όπως και τα «ξαδέλφια» τους που υπηρετούν ήδη στο Στρατό Ξηράς, με ανταλλακτικά από τα…Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, που στο πλαίσιο των άριστων μεταξύ μας σχέσεων, αλλά και των εξαιρετικών σχέσεών τους με τους ισραηλινούς, μας προσφέρουν.
3) Ενεργοποίηση της «Εν Συνεχεία Υποστηρίξεως» (Follow-on-Support/FOS) των εκπαιδευτικών T-6A Texan II της Πολεμικής Αεροπορίας. Θυμίζουμε ότι η ΠΑ έχει αποκτήσει 45 αεροσκάφη του Τύπου. Στο πλαίσιο της υπογραφείσας συμφωνίας με τους Ισραηλινούς για τη δημιουργία του Διεθνούς Κέντρου Εκπαιδεύσεως Αέρος της Καλαμάτας από αυτούς, οι τελευταίοι έχουν αναλάβει να φέρουν σε κατάσταση πτήσεως άμεσα και με δικά τους υλικά αριθμό αεροσκαφών T-6 για να ξεκινήσει το Κέντρο την επόμενη χρονιά. Ο αριθμός αυτός υπολογίζεται περί τα 15 αεροσκάφη. Τα υπόλοιπα θα επανέλθουν σε κατάσταση πτήσεως με ανταλλακτικά που θα προέλθουν από την προαναφερθείσα FOS των T-6 που περνά σήμερα από την Επιτροπή της Βουλής.
4) Δημιουργία Κέντρου Εκπαιδεύσεως με εξομοιωτή ελευθέρας πτώσεως για την εκπαίδευση του προσωπικού των Ειδικών Δυνάμεων και των Δυνάμεων Ειδικού Πολέμου των Ενόπλων Δυνάμεων. Η όλη εγκατάσταση θα δημιουργηθεί σε χώρο της Αττικής, όπου εδρεύουν οι περισσότερες Μονάδες των ΕΔ και ΔΕΠ, πιθανότατα στο στρατιωτικό αεροδρόμιο Πάχης Μεγάρων, και αναμένεται να αποσβεσθεί το κόστος της εντός της επόμενης 5ετίας, από την οικονομία που θα προέλθει από το σταμάτημα της μεταβάσεως των εκπαιδευομένων σε αντίστοιχες εγκαταστάσεις του εξωτερικού (Αίγυπτος, ΗΑΕ κλπ).
5) Συντήρηση των κινητήρων των τεσσάρων φρεγατών του ΠΝ, τύπου MEKO-200HN, που έχουν και πρόγραμμα για την αναβάθμισή τους από πλευράς ηλεκτρονικών συστημάτων κλπ.
6) Χρονομίσθωση ενός Μη Επανδρωμένου Αεροοχήματος (UAV), όπως χαρακτηρίζεται επισήμως. Στην πραγματικότητα αφορά την χρονομίσθωση ενός συστήματος εδάφους των UAV Heron, που ήδη επιχειρούν στην ΠΑ (2 οχήματα UAV και 1 εγκατάσταση εδάφους) και θα αφορά σύστημα εδάφους που θα «προστεθεί» στο σταθμό εδάφους αυξάνοντας έτσι τα επιχειρησιακά πλεονεκτήματα και επιδόσεις του όλου συστήματος.
7) Επιπλέον υποστήριξη του κατευθυνόμενου βλήματος IRIS-T της ΠΑ. Πρόκειται για το προηγμένης τεχνολογίας ευρωπαϊκής σχεδιάσεως και κατασκευής Κ/Β IRIS-T, με το οποίο είναι εφοδιασμένη η ΠΑ και είναι αντίστοιχο των πασίγνωστων αμερικανικών βλημάτων της ίδιας κατηγορίας (μικρού βεληνεκούς) ΑΙΜ-9 Sidewinder. Το πρόγραμμα που περνά από τη Βουλή αφορά την εξακολούθηση της συμμετοχής της ΠΑ στο όλο πρόγραμμα που αφορά τη μετεξέλιξη του βλήματος στο πλαίσιο των τεχνολογικών εξελίξεων της εποχής μας και στο μέλλον.
Τα επτά αυτά προγράμματα είναι τα εξής:
1) Τα ισραηλινά βλήματα μεγάλου βεληνεκούς (+35 χιλιόμετρα) Spike NLOS, για την κάλυψη επιχειρησιακών αναγκών του Στρατού Ξηράς και του Πολεμικού Ναυτικού. Ο Στρατός Ξηράς τα χρειάζεται για τα επιθετικά ελικόπτερά του και για τα οχήματα τύπου Hummer επί των οποίων θα φέρονται κυρίως. Το Πολεμικό Ναυτικό για να τοποθετηθούν σε κανονιοφόρους και στα τέσσερα σκάφη ανορθοδόξου πολέμου της Διοικήσεως Υποβρυχίων Καταστροφών τύπου Mark V. Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό ελικόπτερα, οχήματα και σκάφη των Ενόπλων Δυνάμεων, φέροντα τα βλήματα αυτά και επιχειρούντα στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου είτε στη θάλασσα μεταξύ αυτών και των έναντι αυτών τουρκικών ακτών, μπορούν να «κλείσουν» το χώρο χάρη στο βεληνεκές των βλημάτων!
2) Τον εκσυγχρονισμό των παλαιότερων 19 (από τα 20 αρχικά) επιθετικών ελικοπτέρων AH-64A+ Apache του 1ου Τάγματος Επιθετικών Ελικοπτέρων (1ο ΤΕΕΠ) της Αεροπορίας Στρατού, που εντάχθηκαν επισήμως σε αυτήν τον Αύγουστο του 1996. Έκτοτε δεν είχαν εκσυγχρονιστεί εγκαίρως, με αποτέλεσμα να κλείσει η γραμμή παραγωγής τους και τώρα να μην υπάρχουν ανταλλακτικά. Από το να απαξιωθούν σταδιακά και να καταλήξουν «παλιοσίδερα», τώρα τα 19 ελικόπτερα θα εκσυγχρονιστούν από την Ισραηλινή Elbit Systems, που θα αναβαθμιστούν σε επίπεδο “D” όπως και τα «ξαδέλφια» τους που υπηρετούν ήδη στο Στρατό Ξηράς, με ανταλλακτικά από τα…Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, που στο πλαίσιο των άριστων μεταξύ μας σχέσεων, αλλά και των εξαιρετικών σχέσεών τους με τους ισραηλινούς, μας προσφέρουν.
3) Ενεργοποίηση της «Εν Συνεχεία Υποστηρίξεως» (Follow-on-Support/FOS) των εκπαιδευτικών T-6A Texan II της Πολεμικής Αεροπορίας. Θυμίζουμε ότι η ΠΑ έχει αποκτήσει 45 αεροσκάφη του Τύπου. Στο πλαίσιο της υπογραφείσας συμφωνίας με τους Ισραηλινούς για τη δημιουργία του Διεθνούς Κέντρου Εκπαιδεύσεως Αέρος της Καλαμάτας από αυτούς, οι τελευταίοι έχουν αναλάβει να φέρουν σε κατάσταση πτήσεως άμεσα και με δικά τους υλικά αριθμό αεροσκαφών T-6 για να ξεκινήσει το Κέντρο την επόμενη χρονιά. Ο αριθμός αυτός υπολογίζεται περί τα 15 αεροσκάφη. Τα υπόλοιπα θα επανέλθουν σε κατάσταση πτήσεως με ανταλλακτικά που θα προέλθουν από την προαναφερθείσα FOS των T-6 που περνά σήμερα από την Επιτροπή της Βουλής.
4) Δημιουργία Κέντρου Εκπαιδεύσεως με εξομοιωτή ελευθέρας πτώσεως για την εκπαίδευση του προσωπικού των Ειδικών Δυνάμεων και των Δυνάμεων Ειδικού Πολέμου των Ενόπλων Δυνάμεων. Η όλη εγκατάσταση θα δημιουργηθεί σε χώρο της Αττικής, όπου εδρεύουν οι περισσότερες Μονάδες των ΕΔ και ΔΕΠ, πιθανότατα στο στρατιωτικό αεροδρόμιο Πάχης Μεγάρων, και αναμένεται να αποσβεσθεί το κόστος της εντός της επόμενης 5ετίας, από την οικονομία που θα προέλθει από το σταμάτημα της μεταβάσεως των εκπαιδευομένων σε αντίστοιχες εγκαταστάσεις του εξωτερικού (Αίγυπτος, ΗΑΕ κλπ).
5) Συντήρηση των κινητήρων των τεσσάρων φρεγατών του ΠΝ, τύπου MEKO-200HN, που έχουν και πρόγραμμα για την αναβάθμισή τους από πλευράς ηλεκτρονικών συστημάτων κλπ.
6) Χρονομίσθωση ενός Μη Επανδρωμένου Αεροοχήματος (UAV), όπως χαρακτηρίζεται επισήμως. Στην πραγματικότητα αφορά την χρονομίσθωση ενός συστήματος εδάφους των UAV Heron, που ήδη επιχειρούν στην ΠΑ (2 οχήματα UAV και 1 εγκατάσταση εδάφους) και θα αφορά σύστημα εδάφους που θα «προστεθεί» στο σταθμό εδάφους αυξάνοντας έτσι τα επιχειρησιακά πλεονεκτήματα και επιδόσεις του όλου συστήματος.
7) Επιπλέον υποστήριξη του κατευθυνόμενου βλήματος IRIS-T της ΠΑ. Πρόκειται για το προηγμένης τεχνολογίας ευρωπαϊκής σχεδιάσεως και κατασκευής Κ/Β IRIS-T, με το οποίο είναι εφοδιασμένη η ΠΑ και είναι αντίστοιχο των πασίγνωστων αμερικανικών βλημάτων της ίδιας κατηγορίας (μικρού βεληνεκούς) ΑΙΜ-9 Sidewinder. Το πρόγραμμα που περνά από τη Βουλή αφορά την εξακολούθηση της συμμετοχής της ΠΑ στο όλο πρόγραμμα που αφορά τη μετεξέλιξη του βλήματος στο πλαίσιο των τεχνολογικών εξελίξεων της εποχής μας και στο μέλλον.