Με τροπολογία παρατείνεται η προθεσμία για τροποποίηση συντελεστή Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής
Τι αναφέρει η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους
Στο θέμα της τροποποίησης του συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 αναφέρεται - μεταξύ άλλων - τροπολογία του υπουργείου Παιδείας, που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης με τίτλο «Ταχεία πολιτική δίκη, προσαρμογή των διατάξεων της πολιτικής δικονομίας για την ψηφιοποίηση της πολιτικής δικαιοσύνης, άλλες τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης».
Στο νομοσχέδιο που εισάγεται προς συζήτηση και ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής μεθαύριο Δευτέρα, 11/10/2021, ορίζεται ότι, ειδικά για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, η προθεσμία για την τροποποίηση του συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) λήγει την 1η.11.2021, αντί της 31ης.8.2021, (άρθρο 54 παρ.7, ν.4777/20021).
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας αναφέρεται ότι η παράταση της προθεσμίας πιθανής τροποποίησης του συντελεστή χορηγείται, προκειμένου τα ιδρύματα εισαγωγής να έχουν τον αναγκαίο χρόνο να επεξεργαστούν τα δεδομένα που προέκυψαν από την πρώτη εφαρμογή του συστήματος της ΕΒΕ και να διαμορφώσουν αναλόγως τις προϋποθέσεις εισαγωγής στις σχολές, τα τμήματα και τις εισαγωγικές τους κατευθύνσεις κατά το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.
Ανατίθεται στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης η αρμοδιότητα ανάθεσης και κατανομής της επιστημονικής και παιδαγωγικής ευθύνης σχολικών μονάδων στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, σε περίπτωση κενών ή κενούμενων θέσεων, μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης.
Προβλέπεται ότι, ειδικά στην Πράξη «Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) - Νέα Φάση» και μέχρι την ολοκλήρωσή της, απασχολούνται από 1ης.9.2021, κατά προτεραιότητα, εκπαιδευτές ενηλίκων με πιστοποίηση εκπαιδευτικής επάρκειας από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) ή μη πιστοποιημένοι εκπαιδευτές, αν ελλείπουν υποψήφιοι εκπαιδευτές με την εν λόγω πιστοποίηση.
Επεκτείνεται η χορήγηση του ετήσιου στεγαστικού επιδόματος (άρθρο 10 ν.3220/2004) και στους καταρτιζόμενους των Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), υπό τους ειδικότερα οριζόμενους όρους και προϋποθέσεις (χορηγείται για το οριζόμενο διάστημα φοίτησης, είναι ακατάσχετο και αφορολόγητο κ.λπ.).
Στο νομοσχέδιο που εισάγεται προς συζήτηση και ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής μεθαύριο Δευτέρα, 11/10/2021, ορίζεται ότι, ειδικά για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, η προθεσμία για την τροποποίηση του συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) λήγει την 1η.11.2021, αντί της 31ης.8.2021, (άρθρο 54 παρ.7, ν.4777/20021).
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας αναφέρεται ότι η παράταση της προθεσμίας πιθανής τροποποίησης του συντελεστή χορηγείται, προκειμένου τα ιδρύματα εισαγωγής να έχουν τον αναγκαίο χρόνο να επεξεργαστούν τα δεδομένα που προέκυψαν από την πρώτη εφαρμογή του συστήματος της ΕΒΕ και να διαμορφώσουν αναλόγως τις προϋποθέσεις εισαγωγής στις σχολές, τα τμήματα και τις εισαγωγικές τους κατευθύνσεις κατά το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.
Τι αναφέτρει η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους
Παρέχεται, εφεξής, η δυνατότητα (ίσχυε για το σχολικό έτος 2020 - 2021), πρόσληψης, ως προσωρινών αναπληρωτών, εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης, που είναι ενταγμένοι στον αξιολογικό πίνακα κατάταξης Α' του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) των κλάδων:- ΠΕ87.02-Νοσηλευτικής, εφόσον οι λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε Σχολικούς Νοσηλευτές του κλάδου ΠΕ25 δεν είναι δυνατό να καλυφθούν από τα μέλη που είναι ενταγμένα στον αξιολογικό πίνακα ΓΙ του Α.Σ.Ε.Π. του οικείου κλάδου,
- ΤΕ01.30- Βοηθοί Βρεφοκόμων-Παιδοκόμων, υπό την προϋπόθεση ότι κατέχουν πτυχίο ένταξης στον κλάδο ΔΕ01-Ε.Β.Π., εφόσον οι λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (Ε.Β.Π.) του κλάδου ΔΕ01-Ε.Β.Π. δεν είναι δυνατό να καλυφθούν από τα μέλη που έχουν ενταχθεί στον τελικό αξιολογικό πίνακα Γ2' του Α.Σ.Ε.Π. του οικείου κλάδου.
Ανατίθεται στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης η αρμοδιότητα ανάθεσης και κατανομής της επιστημονικής και παιδαγωγικής ευθύνης σχολικών μονάδων στους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, σε περίπτωση κενών ή κενούμενων θέσεων, μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης.
Προβλέπεται ότι, ειδικά στην Πράξη «Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) - Νέα Φάση» και μέχρι την ολοκλήρωσή της, απασχολούνται από 1ης.9.2021, κατά προτεραιότητα, εκπαιδευτές ενηλίκων με πιστοποίηση εκπαιδευτικής επάρκειας από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) ή μη πιστοποιημένοι εκπαιδευτές, αν ελλείπουν υποψήφιοι εκπαιδευτές με την εν λόγω πιστοποίηση.
Επεκτείνεται η χορήγηση του ετήσιου στεγαστικού επιδόματος (άρθρο 10 ν.3220/2004) και στους καταρτιζόμενους των Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), υπό τους ειδικότερα οριζόμενους όρους και προϋποθέσεις (χορηγείται για το οριζόμενο διάστημα φοίτησης, είναι ακατάσχετο και αφορολόγητο κ.λπ.).