Σοκάρει το εργατικό δυστύχημα που συνέβη το πρωί της Τρίτης στον ΗΣΑΠ στο σταθμό του Αγίου Νικολάου.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται το μηχάνημα συντήρησης παρουσίασε βλάβη κατά την διάρκεια εργασιών στις γραμμές (πρόβλημα με τα φρένα του). Συγκεκριμένα, το δυστύχημα σημειώθηκε στις 04.40 τα ξημερώματα στον σταθμό του ΗΣΑΠ στον Αγ. Νικόλαο, όταν το μηχάνημα που χρησιμοποιούσε αυστριακό εργολαβικό συνεργείο για εξειδικευμένες εργασίες λείανσης των γραμμών, και το οποίο έκανε τη διαδρομή Κηφισιά Πειραιάς κάποια στιγμή αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα του.

Προκαλεί σοκ πως μέσα στο μηχάνημα βρισκόντουσαν 5 εργαζόμενοι που πήδηξαν στις ράγες, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν τρία άτομα, δύο Ελληνες κι ένας Ολλανδός μέλη του συνεργείου, οι οποίοι διακομίστηκαν στο «Γεννηματάς», όπου τελικά ο ένας από τους Ελληνες κατέληξε.



Οι εργάτες πήδηξαν στις ράγες

Όπως γίνεται γνωστό, οι εργάτες που εκτελούσαν εργασίες στο μηχάνημα, πήδηξαν αναγκαστικά στις γραμμές του τρένου καθώς αυτό βρισκόταν σε τροχιά σύγκρουσης με διερχόμενο συρμό. Συγκεκριμένα, αναγκάστηκαν να πηδήξουν στις γραμμές καθώς ήταν σε τροχιά σύγκρουσης με διερχόμενο συρμό. Μάλιστα ο συρμός τοποθετήθηκε επίτηδες στο σημείο για να ανακοπεί η ταχύτητα που είχε αναπτύξει το μηχάνημα.

Η σύγκρουση είχε ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν να χάσει την ζωή του ένας 41χρονος εργάτης και να τραυματιστούν άλλοι δύο.

Όπως ανέφερε ο Νίκος Χαιρέτας, διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, μιλώντας στην ΕΡΤ αναφορικά με το δυστύχημα επισήμανε ότι όταν ειδική μηχανή λείανσης που είχε ξεκινήσει από την Κηφισιά παρουσίασε βλάβη στα φρένα με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα προτού τελικά συγκρουστεί με άλλο τρένο, στο ύψος του σταθμού του Αγίου Νικολάου, το οποίο είχε τοποθετήσει εκεί η αρμόδια υπηρεσία της ΣΤΑΣΥ προκειμένου να σταματήσει την πορεία της.

Έτρεχε ανεξέλεγκτη

Για δύσκολη μέρα για τους εργαζόμενους στη ΣΤΑΣΥ έκανε λόγο ο εκπρόσωπός τους, Στράτος Ρεβύθης. Όπως είπε η ειδική λοκομοτίβα λείανσης έφθασε να τρέχει ανεξέλεγκτα στην κατηφόρα με 50 χλμ την ώρα. «Θα έφθανε στο Φάληρο αν δεν γινόταν η σύγκρουση» είπε. Όπως είπε την ώρα της πρόσκρουσης επέβαιναν συνολικά πέντε εργαζόμενοι, από τους οποίους οι τρεις πήδηξαν αλλά ο άτυχος εργοδηγός τεχνίτης, ο οποίος βρήκε τραγικό θάνατο, και ο συνοδηγός του ο Ολλανδός, δεν πρόλαβαν.



«Ο συρμός λείανσης δεν ήταν της ΣΤΑΣΥ ήταν εργολάβου το οποίο δεν ξέρουμε τι προδιαγραφές και πιστοποιήσεις είχε. Είναι νέοι συνεργάτες, δεν είναι οι παλιοί με τους οποίους συνεργαζόμασταν. Οι συρμοί της ΣΤΑΣΥ έχουν σύστημα που φρενάρει αυτόματα μόλις παρουσιαστεί βλάβη. Πρέπει να το δούμε σοβαρά το θέμα. Ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και αρκετοί κινδύνευσαν», είπε.

Μετατροπές στα σημερινά δρομολόγια

Όπως ανακοίνωσε ο κ. Χαιρέτας σήμερα η κυκλοφορία των συρμών θα γίνεται τοπικά μεταξύ Ομόνοιας και Πειραιά και στα δύο ρεύματα μέχρι να απελευθερωθούν οι γραμμές από τις μηχανές, κάτι που όπως είπε δεν είναι εύκολο να πει κανείς πόσο θα διαρκέσει η διαδικασία. «Αυτό θα το εκτιμήσει η ομάδα εκτροχιασμού που θα φροντίσει για τη μετακίνηση της μηχανής που είναι στις γραμμές», είπε και ανέφερε πως γίνεται συνεννόηση με τον ΟΑΣΑ για την ενίσχυση των συγκοινωνιών στο τμήμα που δεν θα κυκλοφορούν συρμοί.