Πρόεδρος εργαζομένων ΣΤΑΣΥ στα Παραπολιτικά 90,1: Όταν ο συρμός πέρασε τον σταθμό του Ηρακλείου είχε ήδη αναπτύξει ταχύτητα ανεξέλεγκτη
«Ταχύτητα για τρένο στην κατηφόρα ανεξέλεγκτο», τόνισε ο Σπύρος Ρεβύθης
Για το τραγικό δυστύχημα που σημειώθηκε τα ξημερώματα στις γραμμές του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου στο ύψος του σταθμού «Άγιος Νικόλαος», όταν συγκρούστηκε μια ειδική μηχανή λείανσης των γραμμών με έναν επιβατικό συρμό τοποθετήθηκε μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, Σπύρος Ρεβύθης.
Αναφορικά με το εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ, ο κ. Ρεβύθης σημείωσε ότι τα τελευταία 12 χρόνια δεν έχει υπάρξει άλλο θανατηφόρο δυστύχημα, είναι το πρώτο.
«Έχει μισθωθεί μια ιδιωτική εταιρεία αυστριακής προέλευσης που φέρνει μέσα στο δίκτυο μια μηχανή λείανσης για την τροχιά, το πάνω μέρος της γραμμής για να του δώσουμε την κατάλληλη κλίση να πατάει ο συρμός. Τα βράδια γίνεται η συντήρηση αυτού του συστήματος των γραμμών και σήμερα το βράδυ ολοκληρώσανε το έργο πάνω στην Κηφισιά και 04:30-5 παρά ήταν η ώρα να αποχωρήσουν, να βγάλουν τον συρμό έξω», εξήγησε ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ.
«Την ώρα που ξεκινούσαν οι εργαζόμενοι, ο οδηγός ήταν από την εταιρεία του εργολάβου και οι άλλοι τέσσερις ήταν συνάδελφοι εργαζόμενοι από τη ΣΤΑΣΥ. Ήταν πέντε άτομα στη μηχανή λείανσης. Την ώρα που ξεκίνησε ο οδηγός ανακάλυψε, μόλις ανέπτυξε κάποια ταχύτητα, ότι δεν έχει φρένα. Αυτό έγινε στην Κηφισιά κατηφόρα με κατεύθυνση προς Πειραιά. Όταν ο συρμός πέρασε τον σταθμό του Ηρακλείου είχε ήδη αναπτύξει ταχύτητα περίπου στα 50χλμ. Ταχύτητα για τρένο στην κατηφόρα ανεξέλεγκτο. Με το που είδαν ότι έχει φτάσει τέτοια χιλιόμετρα και είναι ανεξέλεγκτο -κάνανε προσπάθειες γιατί οι συρμοί πρέπει κανονικά να έχουν βοηθητικά συστήματα φρεναρίσματος, αυτός ο συρμός ή δεν είχε ή δεν λειτούργησαν», ανέφερε χαρακτηριστικά.
ΔΗΜ: Μπορούσε να γίνει κάτι για να αποτραπεί η τραγική εξέλιξη;
«Όχι. Αυτοί οι συρμοί για να μπουν μέσα στο δίκτυο της ΣΤΑΣΥ απαιτούν κάποιες πιστοποιήσεις, κάποιους ελέγχους, κάποια πιστοποιητικά δεν παίρνεις ένα όχημα να το βάλεις στο δημόσιο σιδηρόδρομο και να κάνει βόλτες ανεξέλεγκτο», υπογράμμισε ο ίδιος.
ΔΗΜ: Άρα την ευθύνη την αποδίδεται στην ηγεσία της ΣΤΑΣΥ;
«Δεν θέλω να πω εγώ κάτι υπάρχουν αρμόδιες νομικές αρχές. Σαφέστατα η ΣΤΑΣΥ όταν αγοράζει ένα πράγμα ή νοικιάζει ένα πράγμα πρέπει να το ελέγξει σε κάθε περίπτωση», σημείωσε μεταξύ άλλων.
Αναφορικά με τον νεκρό εργοδηγό και τους τραυματίες, ο κ. Ρεβύθης δήλωσε: «Ήταν εργοδηγός συντήρησης επιδομής, εξαιρετικός συνάδελφος από τους καλύτερους. Έχει τραυματιστεί άλλος ένας συνάδελφος επιδομής και ο οδηγός της μηχανής λείανσης».
«Με το που πέρασαν τον σταθμό Ηράκλειο είδαν ότι η ταχύτατα έχει γίνει ανεξέλεγκτη και πήδηξαν γιατί πολλαπλασιαζότανε η ταχύτητα. Φανταστείτε από το Ηράκλειο που πήδηξαν οι συνάδελφοι ο συρμός ήρθε και συγκρούστηκε κοντά στην Αττική. Εάν δεν πήδαγαν και κάναν μετωπική με το σταματημένο ανάχωμα-συρμό που είχε βάλει η ΣΤΑΣΥ θα είχαμε πολύ μεγαλύτερο από το ένα άτομο», δήλωσε επιπρόσθετα.
Αναφορικά με το εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ, ο κ. Ρεβύθης σημείωσε ότι τα τελευταία 12 χρόνια δεν έχει υπάρξει άλλο θανατηφόρο δυστύχημα, είναι το πρώτο.
«Έχει μισθωθεί μια ιδιωτική εταιρεία αυστριακής προέλευσης που φέρνει μέσα στο δίκτυο μια μηχανή λείανσης για την τροχιά, το πάνω μέρος της γραμμής για να του δώσουμε την κατάλληλη κλίση να πατάει ο συρμός. Τα βράδια γίνεται η συντήρηση αυτού του συστήματος των γραμμών και σήμερα το βράδυ ολοκληρώσανε το έργο πάνω στην Κηφισιά και 04:30-5 παρά ήταν η ώρα να αποχωρήσουν, να βγάλουν τον συρμό έξω», εξήγησε ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ.
«Την ώρα που ξεκινούσαν οι εργαζόμενοι, ο οδηγός ήταν από την εταιρεία του εργολάβου και οι άλλοι τέσσερις ήταν συνάδελφοι εργαζόμενοι από τη ΣΤΑΣΥ. Ήταν πέντε άτομα στη μηχανή λείανσης. Την ώρα που ξεκίνησε ο οδηγός ανακάλυψε, μόλις ανέπτυξε κάποια ταχύτητα, ότι δεν έχει φρένα. Αυτό έγινε στην Κηφισιά κατηφόρα με κατεύθυνση προς Πειραιά. Όταν ο συρμός πέρασε τον σταθμό του Ηρακλείου είχε ήδη αναπτύξει ταχύτητα περίπου στα 50χλμ. Ταχύτητα για τρένο στην κατηφόρα ανεξέλεγκτο. Με το που είδαν ότι έχει φτάσει τέτοια χιλιόμετρα και είναι ανεξέλεγκτο -κάνανε προσπάθειες γιατί οι συρμοί πρέπει κανονικά να έχουν βοηθητικά συστήματα φρεναρίσματος, αυτός ο συρμός ή δεν είχε ή δεν λειτούργησαν», ανέφερε χαρακτηριστικά.
ΔΗΜ: Μπορούσε να γίνει κάτι για να αποτραπεί η τραγική εξέλιξη;
«Όχι. Αυτοί οι συρμοί για να μπουν μέσα στο δίκτυο της ΣΤΑΣΥ απαιτούν κάποιες πιστοποιήσεις, κάποιους ελέγχους, κάποια πιστοποιητικά δεν παίρνεις ένα όχημα να το βάλεις στο δημόσιο σιδηρόδρομο και να κάνει βόλτες ανεξέλεγκτο», υπογράμμισε ο ίδιος.
ΔΗΜ: Άρα την ευθύνη την αποδίδεται στην ηγεσία της ΣΤΑΣΥ;
«Δεν θέλω να πω εγώ κάτι υπάρχουν αρμόδιες νομικές αρχές. Σαφέστατα η ΣΤΑΣΥ όταν αγοράζει ένα πράγμα ή νοικιάζει ένα πράγμα πρέπει να το ελέγξει σε κάθε περίπτωση», σημείωσε μεταξύ άλλων.
Αναφορικά με τον νεκρό εργοδηγό και τους τραυματίες, ο κ. Ρεβύθης δήλωσε: «Ήταν εργοδηγός συντήρησης επιδομής, εξαιρετικός συνάδελφος από τους καλύτερους. Έχει τραυματιστεί άλλος ένας συνάδελφος επιδομής και ο οδηγός της μηχανής λείανσης».
«Με το που πέρασαν τον σταθμό Ηράκλειο είδαν ότι η ταχύτατα έχει γίνει ανεξέλεγκτη και πήδηξαν γιατί πολλαπλασιαζότανε η ταχύτητα. Φανταστείτε από το Ηράκλειο που πήδηξαν οι συνάδελφοι ο συρμός ήρθε και συγκρούστηκε κοντά στην Αττική. Εάν δεν πήδαγαν και κάναν μετωπική με το σταματημένο ανάχωμα-συρμό που είχε βάλει η ΣΤΑΣΥ θα είχαμε πολύ μεγαλύτερο από το ένα άτομο», δήλωσε επιπρόσθετα.