Δεν τίθεται θέμα να κλείσουν ξανά τα σχολεία δήλωσε  στα Παραπολιτικά 90,1 και στον δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Η υπουργός ανέφερε πως στα σχολεία έχει εμβολιαστεί το 84% των καθηγητών ενώ ο εμβολιασμός στα λύκεια προσεγγίζει το 50%.

Το ποσοστό των καθηγητών στα πανεπιστήμια που έχει εμβολιαστεί είναι 
στο 93% και των φοιτητών στο 82%,πρόσθεσε η κ Κεραμέως. Επίσης είπε πως το πρωτόκολλο τηρείται αυστηρά και πως 15 τμήματα είναι κλειστά σε σύνολο περισσότερων από 85.000 τμημάτων. Όταν υπάρξει κρούσμα, τόνισε, ο μαθητής απομονώνεται και οι στενές επαφές του υποβάλλονται σε έως και 7 τεστ την εβδομάδα.


Σε ότι αφορά τον νέο νόμο για τα πανεπιστήμια η υπουργός είπε πως το νομοσχέδιο βρίσκεται σε διαβούλευση. Στόχος του, όπως πρόσθεσε, είναι να αυξήσει την αυτονομία των πανεπιστημίων και να τους δώσει μεγαλύτερη εξωστρέφεια και αλλαγές στο πως εκλέγονται οι καθηγητές στα πανεπιστήμια. Η κ. Κεραμέως είπε πως με τα 166 νέα προγράμματα σπουδών αλλάζει το τι και το πως διδάσκουμε το μάθημα.

Όσον αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών η κ. Κεραμέως είπε
πως έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση.
Για τους γονείς που δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο επειδή είναι αρνητές της πανδημίας και των μέτρων προστασίας από αυτή η υπουργός δήλωσε πως είναι πιθανό να τους αφαιρείται η γονική μέριμνα ενώ θα επιβάλεται ποινή φυλάκισης έως 2 χρόνια.


Αναλυτικά η συνέντευξη της κ. Κεραμέως στα Παραπολιτικά 90,1

Για τα ποσοστά εμβολιασμού στην εκπαίδευση

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ:  Στα πανεπιστήμια έχουμε πάνω από 93% των καθηγητών που είναι εμβολιασμένοι. Έχουμε πάνω από το 82% των φοιτητών που είναι εμβολιασμένοι. Στα σχολεία έχουμε πάνω από το 84% των καθηγητών των σχολειών που είναι εμβολιασμένοι και ανεβαίνει, γιατί εκεί θέλουμε ακόμα δρόμο, και ο εμβολιασμός των παιδιών. Να πω ενδεικτικά ότι στα Λύκεια πλησιάζουμε το 50% στους εμβολιασμούς. Έχουμε δρόμο σαφώς αλλά τις τελευταίες εβδομάδες έχουμε μια μεγάλη αύξηση και στους εμβολιασμούς και στους προγραμματισμένους εμβολιασμούς των παιδιών στο σχολείο. Απ’ εκεί και πέρα το πρωτόκολλο τηρείται πολύ αυστηρά και τηρείται υποδειγματικά απ’ όλα  τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Έχουμε ελάχιστα τμήματα κλειστά σε όλη την επικράτεια. Έχουμε κάπου 15 τμήματα κλειστά στην επικράτεια από 85 χιλιαδες περίπου και  αυτο οφείλεται αν θέλετε αφενός στην υποδειγματική τήρηση των μέτρων και αφετέρου στο πάρα πολυ αυξημένο testing. Έχουμε επενδύσει παρά πολύ ως κυβέρνηση και στην προστασία της ατομικής και δημόσιας υγείας αλλά και στη λειτουργία των σχολειών μας και γι’ αυτό ακριβώς το λόγο έχουμε πάρει μια συνειδητή απόφαση να επενδύσουμε πάρα πολύ στο αυξημένο testing το οποίο κοστίζει πολύ αλλά το κάνουμε διότι είναι το πλέον αποτελεσματικό εργαλείο για να περιορίσουμε τη διασπορά του ιού. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι αν ένας μαθητής διαγνωστεί θετικός στον κορονοϊό προφανώς ο ίδιος απομονώνεται αμέσως αλλά ταυτόχρονα όλες οι στενές του επαφές κάνουν έως και 7 δωρεάν test την εβδομάδα! Δηλαδή ένα test κάθε μέρα. Άρα μιλάμε για ένα πάρα  πολύ αυξημένο testing το οποίο μας έχει επιτρέψει να περιορίσουμε τη διασπορά του ιού στα σχολεία.

Υπάρχει ενδεχόμενο να κλείσουν τα σχολεία;

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ:  Δεν υπάρχει καμία τέτοια συζήτηση για κλείσιμο σχολείων.

Για τον νέο νόμο για τα πανεπιστήμια

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ:  Πράγματι το επόμενο νομοσχέδιο που θα φέρουμε στη Βουλή θα είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο θα επικεντρώνεται στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα επικεντρώνεται στα πανεπιστήμια και στον ΔΟΑΤΑΠ στον οργανισμό αυτόν ο οποίος αφορά στην ακαδημαϊκή αναγνώριση πτυχίων από το εξωτερικό. Δεν έχουμε κάνει ακόμα ανακοινώσεις κι αυτό γιατί είμαστε σε διαβούλευση, συζητάμε, καταγράφουμε απόψεις.  Σε γενικές γραμμές  μιλάμε για ένα νομοσχέδιο το οποίο στοχεύει στο να αυξήσει την αυτονομία των πανεπιστημίων, να δώσει κι άλλους βαθμούς εξωστρέφειας, να επιτρέψει μεγαλύτερη ευελιξία. Για παράδειγμα οι φοιτητές που θα μπαίνουν θα παρακολουθούν τα μαθήματα ενός τμήματος να μπορούν να παρακολουθήσουν και μαθήματα αλλού τμήματος, δηλαδή να μπορούν να πάρουν μαθήματα κι από αλλο τμήμα όπως ακριβώς γίνεται και στο εξωτερικό. Άρα ένα μοντέλο διοίκησης πιο σύγχρονο και πιο εξωστρεφές. Άρα όλα αυτά τα βλέπουμε στο πλαίσιο του νέου νόμου ο οποίος θα έρθει στο προσκήνιο το επόμενο διάστημα. Γενικώς η  κατεύθυνση είναι αυτή της μεγαλύτερης αυτονομίας. Θέλω να σας πω ένα παράδειγμα. Στη χώρα μας τόσα χρόνια αποφάσιζε ο εκάστοτε  υπουργός παιδείας με ποια κριτήρια θα εισαχθούν οι φοιτητές στο πανεπιστήμιο πλέον από την περσινή χρονιά εφαρμόζεται η ελάχιστη βάση εισαγωγής και τα πανεπιστήμια είναι εκείνα που επιλέγουν τον συντελεστή της ελαχίστης βάσης όπως τα ίδια θα αποφασίσουν κι έτσι διαμορφώνουν την ακαδημαϊκή φυσιογνωμία του τμήματος. Φέτος μια επιπλέον αλλαγή η οποία τίθεται σε εφαρμογή είναι οτι πλέον τα πανεπιστήμια αποφασίζουν και πόσο θα μετράει το καθε μάθημα στις πανελλαδικές. Αυτο το θεωρούμε πάρα πολύ σημαντικό. Δώσανε τα πανεπιστήμια τους συντελεστές που θέλουν και το θεωρούμε πάρα πολύ σημαντικό γιατί γίνεται ένα πολύ μεγάλο βήμα στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης αυτονομίας των πανεπιστήμιων μας όπως γίνεται βέβαια και στο εξωτερικό, αλλά αυτά στην Ελλάδα δεν ήταν δεδομένα ως τώρα.

Για τον τρόπο εκλογής των πανεπιστημιακών καθηγητών

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Θα ανοίξουν οι διαδικασίες ακόμη περισσότερο, θα επιφέρουμε σημαντικές αλλαγές στο πως εκλέγονται οι καθηγητές στα πανεπιστήμια για να βάλουμε τέλος στις παθογένειες που κατά καιρούς παρατηρούμε. Άρα ναι αυτό το νομοσχέδιο θα έχει διατάξεις που θα αφορούν και στον τρόπο εκλογής των καθηγητών στα πανεπιστήμια.

Για τις πανελλαδικές

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Οι αλλαγές που εφαρμόζονται φέτος στις πανελλαδικές  είναι αυτές που ψηφίστηκαν την περσινή χρονιά και αφορούν την ελάχιστη βάση, τους συντελεστές κοκ. Το νομοσχέδιο αφορά κυρίως τη λειτουργία του πανεπιστημίου, τη διοίκηση του πανεπιστημίου, τη δυνατότητα για μεγαλύτερες ερευνητικές συμπράξεις και με ιδιωτικούς φορείς.

Για το νομοσχέδιο για το νέο θεσμικό πλαίσιο εταιρειών τεχνοβλαστών  

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Επί τους ουσίας αυτό το νομοσχέδιο καθιστά πιο εύκολο η ερευνητική δραστηριότητα που γίνεται στα πανεπιστήμια να καταλήγει σε προϊόν το οποίο να μπορεί να αξιοποιηθεί. Άρα φέρνουμε πιο κοντά την πανεπιστημιακή έρευνα με την τεχνολογία, τη βιομηχανία με απτά αποτελέσματα αυτής. Απλοποιούνται  πάρα πολύ οι διαδικασίες , δίνουμε κίνητρα σε ερευνητές και ερευνητικές ομάδες οι οποίες συμμετέχουν σε αυτές τις  spin-off, ευνοούνται συνέργειες μεταξύ των διαφόρων spin off  και άλλων ερευνητικών μηχανισμών και όλα αυτά γίνονται προκειμένου οι πανεπιστημιακή έρευνα να αποτελέσει καταλύτη για την περαιτέρω ανάπτυξη και να έρθει πιο κοντά η πανεπιστημιακή έρευνα με τις  πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, της αγοράς. Άρα γίνεται η πανεπιστημιακή έρευνα ακόμα περισσότερο αναπτυξιακός μοχλός για τη χώρα.

Για τα νέα προγράμματα σπουδών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια  εκπαίδευση

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Έχουμε 166 νέα προγράμματα σπουδών. Τα νέα προγράμματα σπουδών είναι το τι διδάσκεται στο σχολείο. Υπάρχουν βιβλία και προγράμματα σπουδών που είναι του 1998. Ερχόμαστε και  χτίζοντας πάνω σε προσπάθειες που έχουν γίνει και από προηγούμενες κυβερνήσεις, ερχόμαστε και φέρνουμε ένα συνεκτικό πλαίσιο 166 νέα προγράμματα σπουδών.  Αλλάζει και το τι διδάσκουμε στο σχολείο και το πώς το διδάσκουμε.  Το περιεχόμενο καταρχήν  εκσυγχρονίζεται, επίσης μπαίνει πολύ πιο δυναμικά η διάσταση της διεπιστημονικότητας. Για παράδειγμα στη φιλοσοφία μπαίνει η βιοηθική άρα έχουμε μια προσέγγιση πολύ πιο   διαθεματική, διεπιστημιονική. Αλλάζει και το πώς το διδάσκουμε, πάμε σε μια πολύ πιο βιωματική προσέγγιση, για παράδειγμα στην ιστορία αντί να καλείς τα παιδιά να αποστηθίσουν ιστορικά γεγονότα μιας συγκεκριμένης περιόδου θα σου λένε οι δάσκαλοι μπες στο ρόλο του ιστορικού αυτού προσώπου, γράψε μια επιστολή σαν να είσαι εσύ το ιστορικό πρόσωπο  με βάση τα δεδομένα της εποχής. Άρα είναι πολύ πιο κριτική η προσέγγιση, προσπαθεί με πιο βιωματικό τρόπο να κατανοήσει ο μαθητής τα γεγονότα της εποχής. Εκσυγχρονίζονται λοιπόν τα προγράμματα σπουδών και πάνω σε  αυτά θα βασιστεί και η συγγραφεί των νέων βιβλίων. Μιλάμε για 166 νέα προγράμματα σπουδών των οποίων η πιλοτική εφαρμογή ήδη ξεκίνησε στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, ταυτόχρονα ξεκίνησε και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν σε  αυτή την πιλοτική εφαρμογή η οποία  προβλέπεται να  είναι διετείς.

Για το θέμα της αξιολόγησης

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ:  Έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της αξιολόγησης. Πάνω από 95% των σχολείων έχει συμμετάσχει οριζοντίως για πρώτη φορά σε αυτό το νέο πλαίσιο και αυτό είναι  κάτι πάρα πολύ σημαντικό γιατί η αξιολόγηση είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο καθαρά βελτιωτικό.

Για τη συζήτηση που έχει ανοίξει για την τηλεκπαίδευση και τα προσωπικά δεδομένα  των μαθητών 

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Η ελληνική κυβέρνηση συμβλήθηκε με μια πολύ μεγάλη εταιρεία που δραστηριοποιείται παγκοσμίως, θα μπορούσε να έχει πει ότι  προφανώς θα συμβληθούμε με τους όρους που συμβάλλεται με όλο τον κόσμο. Δεν το κάναμε, απαιτήσαμε να υπογραφεί  μια σύμβαση ακόμα πιο προστατευτική για τα προσωπικά δεδομένα από αυτή που ισχύει.  Είπαμε ότι εμείς θα  συμβληθούμε μόνο εφόσον συμφωνήσουμε σε ένα πλαίσιο ακόμα πιο προστατευτικό από αυτό  που η συγκεκριμένη εταιρεία προσφέρει σε όλο τον κόσμο. Το πετύχαμε και πετύχαμε ένα πλαίσιο ακόμη πιο προστατευτικό σχετικά με τη λειτουργία της πλατφόρμας.   

Για τους γονείς - αρνητές που δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο

Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ:  Πλέον αυτό που εφαρμόζεται, γιατί είναι θέμα Δικαιοσύνης,  είναι ότι  ο Εισαγγελέας εξετάζει αυτό το πλαίσιο  της επιμέλειας δηλαδή μπορεί  ενδεχομένως να έχει επιπτώσεις στην επιμέλεια ενός γονέα εάν δεν στέλνει  το παιδί του στο σχολείο επιπλέον αυτού όμως έχουμε συζητήσει με το υπουργείο Δικαιοσύνης και θα έρθει το επόμενο διάστημα  μια διάταξη η οποία θα προβλέπει και ποινικές διαστάσεις δηλαδή και ποινή φυλάκισης  δύο έτη κατά πάσα πιθανότητα, σε γονείς οι οποίοι  αρνούνται να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο. Θυμίζω ότι η εκπαίδευση είναι υποχρεωτική μέχρι και το Γυμνάσιο και συνεπώς θα προβλέπει αυτή η διάταξη ένα αυστηρότερο πλαίσιο για να προστατεύσουμε τα ίδια τα παιδιά.