Καραγιάννης: Η κυβέρνηση προωθεί ολοκληρωμένο σχέδιο υποδομών που θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη
Τι είπε για το μετρό της πόλης
Στο ολοκληρωμένο και συνεκτικό σχέδιο σημαντικών έργων υποδομών της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο Γιώργος Καραγιάννης.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Ράδιο Θεσσαλονίκη» αναφέρθηκε στον μεγάλο αυτοκινητόδρομο FlyOver που θα αντιμετωπίζει το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και για τον οποίο αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές έως τις 20 Δεκεμβρίου.
Ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρχουν διόδια στο FlyOver, ενώ ενδιαφέρον έχουν δείξει μεγάλοι όμιλοι στον κλάδο των κατασκευών. Ο νέος υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος, μήκους 13 χλμ. με 4 χλμ. συνεχόμενης γέφυρας, και η αναβάθμιση στην υπάρχουσα περιφερειακή οδό θα κατασκευαστούν χωρίς να ταλαιπωρηθούν οι πολίτες, καθώς η κυκλοφορία θα διεξάγεται απρόσκοπτα.
«Το έργο αυτό είναι ιδανικά σχεδιασμένο για τη Θεσσαλονίκη», είπε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Υποδομών, επισημαίνοντας ότι θα είναι «ένας υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος, καλοσυντηρημένος, χωρίς διόδια που θα αλλάξει θετικά το κυκλοφοριακό γίγνεσθαι της Θεσσαλονίκης. Το δικαιούται αυτό η Θεσσαλονίκη και θα το έχει τα επόμενα χρόνια».
Ερωτηθείς για το κόστος του έργου ο κ. Καραγιάννης είπε ότι είναι προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ , χωρίς το ελληνικό Δημόσιο να βάλει ένα ευρώ κατά τη διάρκεια της κατασκευής, αλλά ο ιδιώτης, ο οποίος αναλαμβάνει τη συντήρηση και τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου.
«Μετά το ελληνικό Δημόσιο θα αποπληρώνει τον ιδιώτη, σε βάθος 30ετίας, ενώ καταφέραμε και πείσαμε τους ευρωπαίους να μην υπάρχουν καθόλου διόδια σε όλο το μήκος της Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης».
«Οι Θεσσαλονικείς βλέπουν ένα έργο από το 2006 και το 2021 ακόμη δεν έχει τελειώσει. Είναι λογικό να είναι δύσπιστοι. Στην πόλη βρισκόμουν όταν ξεκίνησε το Μετρό της Θεσσαλονίκης, όμως τώρα λέω ότι το 2023 θα έχει τελειώσει!», ανέφερε ο υφυπουργός.
Επιπλέον τόνισε ότι παρά την εύλογη δυσπιστία που υπάρχει πρέπει να ειπωθούν κάποιες αλήθειες.
«Και το λέω αυτό γιατί πολλές φορές η πόλη πλανάται. Μας αρέσει - και το λέω ως Θεσσαλονικιός και μου επιτρέπετε να το λέω αυτό - γιατί μεγάλωσα σε αυτή την πόλη και αντιλαμβάνομαι τη νοοτροπία της. Θυμάστε τις διαμαρτυρίες για το λιμάνι; Θυμάστε τι έγινε για την υποθαλάσσια αρτηρία; Θυμάστε τι έγινε για τη νέα παραλία; Θυμάστε τι έγινε για το δημαρχείο της Θεσσαλονίκης; Δυστυχώς, στη Θεσσαλονίκη έχουμε μια τάση να πολιτικοποιούμε τα έργα υποδομής. Τα έργα υποδομής πρέπει να μείνουν εκτός πολιτικής αντιπαράθεσης. Δεν έχει καμία σημασία αν φταίει ο ένας ή ο άλλος. Σημασία έχει να υπάρχει ένα οργανωμένο σχέδιο, να δουλεύουμε, να τρέχουμε και να παράγουμε αποτέλεσμα. Και αυτό κάνουμε», σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης.
• Λύθηκε το θέμα της οδικής σύνδεσης με το λιμάνι, με τον 6ο προβλήτα, και έχει στηθεί εργοτάξιο, κατασκευάζεται.
• Προκηρύχθηκε η σιδηροδρομική σύνδεση για το λιμάνι και ο Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης.
• Τις επόμενες μέρες, περνάει από τη διυπουργική επιτροπή ΣΔΙΤ ο δρόμος Θεσσαλονίκη - Έδεσσα.
• Το καλοκαίρι τελειώνει η Ποτίδαια, το λεγόμενο «ορφανό» χιλιόμετρο. «Όταν ήρθαμε εδώ στο υπουργείο δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε γιατί δεν προχωράει. Όμως λύσαμε όλα τα προβλήματα και αυτά των απαλλοτριώσεων και εκτιμούμε ότι φέτος το καλοκαίρι θα έχει τελειώσει το έργο και κανείς δεν θα ταλαιπωρείται».
• Στις αρχές του έτους ο ανάδοχος για το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης.
• «Τρέχει» ο διαγωνισμός για τις 17 σχολικές μονάδες που αφορούν κυρίως τη δυτική Θεσσαλονίκη.
• Τις επόμενες μέρες θα βγει και ο διαγωνισμός για την οδική σύνδεση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου Φιλύρου.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Ράδιο Θεσσαλονίκη» αναφέρθηκε στον μεγάλο αυτοκινητόδρομο FlyOver που θα αντιμετωπίζει το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και για τον οποίο αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές έως τις 20 Δεκεμβρίου.
Ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρχουν διόδια στο FlyOver, ενώ ενδιαφέρον έχουν δείξει μεγάλοι όμιλοι στον κλάδο των κατασκευών. Ο νέος υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος, μήκους 13 χλμ. με 4 χλμ. συνεχόμενης γέφυρας, και η αναβάθμιση στην υπάρχουσα περιφερειακή οδό θα κατασκευαστούν χωρίς να ταλαιπωρηθούν οι πολίτες, καθώς η κυκλοφορία θα διεξάγεται απρόσκοπτα.
Χωρίς διόδια η Περιφερειακή οδός
Μάλιστα, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι ο διαγωνισμός «τρέχει» και αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές εντός του τρέχοντος μήνα – πριν τα Χριστούγεννα, ενώ θα υπάρχει και ανάδοχος εντός του Ιανουαρίου.«Το έργο αυτό είναι ιδανικά σχεδιασμένο για τη Θεσσαλονίκη», είπε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Υποδομών, επισημαίνοντας ότι θα είναι «ένας υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος, καλοσυντηρημένος, χωρίς διόδια που θα αλλάξει θετικά το κυκλοφοριακό γίγνεσθαι της Θεσσαλονίκης. Το δικαιούται αυτό η Θεσσαλονίκη και θα το έχει τα επόμενα χρόνια».
Ερωτηθείς για το κόστος του έργου ο κ. Καραγιάννης είπε ότι είναι προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ , χωρίς το ελληνικό Δημόσιο να βάλει ένα ευρώ κατά τη διάρκεια της κατασκευής, αλλά ο ιδιώτης, ο οποίος αναλαμβάνει τη συντήρηση και τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου.
«Μετά το ελληνικό Δημόσιο θα αποπληρώνει τον ιδιώτη, σε βάθος 30ετίας, ενώ καταφέραμε και πείσαμε τους ευρωπαίους να μην υπάρχουν καθόλου διόδια σε όλο το μήκος της Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης».
Στην κυκλοφορία τα πρώτα 5 χλμ. της οδού Θέρμη – Γαλάτιστα
Επιπροσθέτως ο υφυπουργός, ειδικά για τον οδικό άξονα Θέρμη - Γαλάτιστα είπε ότι «το μεγάλο κομμάτι του δρόμου από τα 13 χιλιόμετρα που θα κατασκευάσουμε, το δημοπρατήσαμε και το συμβασιοποιήσαμε. Μάλιστα τα πρώτα 5 χιλιόμετρα θα τα παραδώσουμε στην κυκλοφορία την Τρίτη, μαζί με τον υπουργό Κώστα Καραμανλή».Τι είπε για το Μετρό της Θεσσαλονίκης
Τέλος, όσον αφορά το Μετρό της Θεσσαλονίκης ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε: «τα έργα υποδομών στη Θεσσαλονίκη πρέπει επιτέλους να βγουν από το πεδίο της πολιτικής αντιπαράθεσης».«Οι Θεσσαλονικείς βλέπουν ένα έργο από το 2006 και το 2021 ακόμη δεν έχει τελειώσει. Είναι λογικό να είναι δύσπιστοι. Στην πόλη βρισκόμουν όταν ξεκίνησε το Μετρό της Θεσσαλονίκης, όμως τώρα λέω ότι το 2023 θα έχει τελειώσει!», ανέφερε ο υφυπουργός.
Επιπλέον τόνισε ότι παρά την εύλογη δυσπιστία που υπάρχει πρέπει να ειπωθούν κάποιες αλήθειες.
«Και το λέω αυτό γιατί πολλές φορές η πόλη πλανάται. Μας αρέσει - και το λέω ως Θεσσαλονικιός και μου επιτρέπετε να το λέω αυτό - γιατί μεγάλωσα σε αυτή την πόλη και αντιλαμβάνομαι τη νοοτροπία της. Θυμάστε τις διαμαρτυρίες για το λιμάνι; Θυμάστε τι έγινε για την υποθαλάσσια αρτηρία; Θυμάστε τι έγινε για τη νέα παραλία; Θυμάστε τι έγινε για το δημαρχείο της Θεσσαλονίκης; Δυστυχώς, στη Θεσσαλονίκη έχουμε μια τάση να πολιτικοποιούμε τα έργα υποδομής. Τα έργα υποδομής πρέπει να μείνουν εκτός πολιτικής αντιπαράθεσης. Δεν έχει καμία σημασία αν φταίει ο ένας ή ο άλλος. Σημασία έχει να υπάρχει ένα οργανωμένο σχέδιο, να δουλεύουμε, να τρέχουμε και να παράγουμε αποτέλεσμα. Και αυτό κάνουμε», σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης.
Ολοκληρωμένο σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη
Ο κ. Καραγιάννης επεσήμανε ότι ειδικά για τη Θεσσαλονίκη, υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και είναι ορατές οι παρεμβάσεις που έχει κάνει Υπουργείο Υποδομών σε όλα τα ζητήματα, όπως:• Λύθηκε το θέμα της οδικής σύνδεσης με το λιμάνι, με τον 6ο προβλήτα, και έχει στηθεί εργοτάξιο, κατασκευάζεται.
• Προκηρύχθηκε η σιδηροδρομική σύνδεση για το λιμάνι και ο Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης.
• Τις επόμενες μέρες, περνάει από τη διυπουργική επιτροπή ΣΔΙΤ ο δρόμος Θεσσαλονίκη - Έδεσσα.
• Το καλοκαίρι τελειώνει η Ποτίδαια, το λεγόμενο «ορφανό» χιλιόμετρο. «Όταν ήρθαμε εδώ στο υπουργείο δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε γιατί δεν προχωράει. Όμως λύσαμε όλα τα προβλήματα και αυτά των απαλλοτριώσεων και εκτιμούμε ότι φέτος το καλοκαίρι θα έχει τελειώσει το έργο και κανείς δεν θα ταλαιπωρείται».
• Στις αρχές του έτους ο ανάδοχος για το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης.
• «Τρέχει» ο διαγωνισμός για τις 17 σχολικές μονάδες που αφορούν κυρίως τη δυτική Θεσσαλονίκη.
• Τις επόμενες μέρες θα βγει και ο διαγωνισμός για την οδική σύνδεση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου Φιλύρου.