Τραμ, μετρό και έργα ανάπλασης: Την «τριλογία» που αλλάζει όψη στον Πειραιά θα έχει την ευκαιρία να δει από κοντά αύριο, (Τρίτη, 14 Δεκεμβρίου) το πρωί ο πρωθυπουργός, ο οποίος θα κατέβει στο μεγάλο λιμάνι με αφορμή την πρόοδο των μεγάλων έργων στην πόλη και τα εγκαίνια της γραμμής του τραμ. Στόχος είναι να παρουσιάσει η κυβέρνηση το σύνολο των πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει, για να βελτιωθεί και η κυκλοφορία και η λειτουργία του Πειραιά, ξεπερνώντας μια σειρά από εμπόδια.

Ο πρωθυπουργός, κ. Μητσοτάκης, αναμένεται κατ’ αρχάς να μπει στο τραμ και να κάνει τη διαδρομή από το Φάληρο μέχρι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά μαζί με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, ώστε να συμβολίσει και με την παρουσία του το γεγονός ότι έπειτα από πολύ καιρό δόθηκε λύση στο πρόβλημα αυτό και το τραμ θα ξεκινήσει να εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό στον Πειραιά.

Εκεί, μπροστά στο Δημοτικό Θέατρο, θα περιηγηθεί στον νέο σταθμό του μετρό, ο οποίος προγραμματίζεται να τεθεί σε λειτουργία περίπου σε έξι μήνες. Τότε, το καλοκαίρι του 2022, οι τρεις νέοι σταθμοί της γραμμής 3, τα «Μανιάτικα», ο «Πειραιάς» και το «Δημοτικό Θέατρο», θα εγκαινιαστούν επίσημα και θα παραδοθούν προς χρήση, μειώνοντας την απόσταση που χωρίζει το αεροδρόμιο από το λιμάνι στα 50 λεπτά.

Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκτιμούν ότι με τους τρεις νέους σταθμούς θα πραγματοποιούνται περίπου 50.000 πρόσθετες επιβιβάσεις ημερησίως συνολικά στο δίκτυο του μετρό και θα μειωθούν κατά περίπου 52 τόνους ημερησίως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, με αντίστοιχη μείωση περίπου 8.800 αυτοκινήτων που κυκλοφορούν κάθε ημέρα στην πόλη.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα κάνει τη διαδρομή από το Φάληρο μέχρι το Δημοτικό Θέατρο μαζί με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή

Τονίζουν, επίσης, κάτι που αναμένεται να επισημάνει ο πρωθυπουργός στην περιοδεία του στον Πειραιά, ότι με τον τρόπο αυτόν ο Πειραιάς θα γίνει ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο για όλα τα μέσα μεταφοράς (πλοίο, μετρό, σύνδεση με αεροδρόμιο, τραμ, προαστιακός σιδηρόδρομος, λεωφορεία) και θα παρέχει πρόσθετες αναπτυξιακές δυνατότητες σε όλη την Αττική.

Δυσκολίες

Τόσο το έργο του τραμ όσο και του μετρό έχουν συναντήσει πρόσθετες δυσκολίες τους τελευταίους μήνες, καθώς από τη μία πλευρά υπάρχει μεγάλη ανατίμηση στις τιμές πολλών υλικών και από την άλλη πλευρά μια κρίση στον τομέα των logistics, που μαζί ασκούν πιέσεις στην έγκαιρη παράδοση των έργων, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα. Ωστόσο, καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε από το καλοκαίρι της επόμενης χρονιάς ο Πειραιάς να διαθέτει πλέον και τα δύο μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό και τραμ).

Με την ολοκλήρωση και των δύο έργων, στον Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές μετρό (Γραμμές 1, δηλαδή του ΗΣΑΠ, και 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά. Αμέσως μετά την επιθεώρηση των έργων στο μετρό, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μαζί και με τον δήμαρχο Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, θα κάνει μια σύντομη βόλτα σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους της πόλης και θα μεταβεί στον Πύργο Πειραιά, όπου μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023 εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η ριζική ανακαίνιση και θα έχει δημιουργηθεί το πιο «πράσινο» κτίριο της Ελλάδας.

Ο πρωθυπουργός αναμένεται να δώσει έμφαση τόσο στην περιβαλλοντική διάσταση του έργου όσο και στην αναπτυξιακή: Η συνολική επένδυση αγγίζει τα 40 εκατ. ευρώ, το ετήσιο αντίτιμο που θα καταβάλλεται στη συνέχεια προς τον Δήμο Πειραιά θα ενισχύει σημαντικά τα οικονομικά του, ενώ, πέρα από τις εμπορικές χρήσεις και τους χώρους εστίασης, ο Πύργος του Πειραιά, το δεύτερο ψηλότερο κτίριο της χώρας και ένα από τα πιο εμβληματικά τοπόσημα της πόλης, θα φιλοξενεί και μεγάλες εταιρείες στους σύγχρονους και βιοκλιματικούς χώρους γραφείων που θα διαθέτει πλέον.