Σχολεία: Το σκεπτικό της Επιτροπής πίσω από τα νέα μέτρα - 8.000 κρούσματα σε παιδιά πριν το άνοιγμα
Επαναλειτουργούν από τη Δευτέρα οι σχολικές μονάδες με νέα υγειονομικά πρωτόκολλα
Την επαναλειτουργία των σχολείων την προσεχή Δευτέρα στις 10 Ιανουαρίου εισηγήθηκε στην κυβέρνηση η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του υπουργείο Υγείας, με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να ανακοινώνει το κυβερνητικό σχέδιο για την ασφαλή επάνοδο μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία.
Η υπουργός γνωστοποίησε τις τρεις σημαντικότερες αλλαγές που συντελούνται, οι οποίες βασίζονται στην ενταντικοποίηση των ελέγχων και την αλλαγή των πρωτοκόλλων λειτουργίας στις σχολικές μονάδες. (Δείτε αναλυτικά εδώ)
Η καθηγήτρια παιδιατρικής Βάνα Παπαευαγγέλου, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, παρουσίασε το σκεπτικό της επιτροπής για το άνοιγμα των σχολείων από τις 10 Ιανουαρίου.
Όπως είπε, η επιτροπή λαμβάνοντας υπόψη την μεγάλη εξάπλωση της παραλλαγής Όμικρον, κάτι που είναι εμφανές από την έκρηξη των κρουσμάτων και την υψηλή μεταδοτικότητα αυτής της παραλλαγής, συζήτησε τις αλλαγές της επιδημιολογίας, της κλινικής εικόνας της Όμικρον και ανασκόπησε τα δεδομένα από τα κρούσματα σε παιδιά την περίοδο που ήταν ανοιχτά τα σχολεία, από τον Σεπτέμβριο δηλαδή μέχρι και τον Δεκέμβριο.
Η κ. Παπαευαγγέλου εκτίμησε ότι «όλα θα πάνε καλά με βάση τα όσα έχουμε δει έως τώρα από τα ανοιχτά σχολεία».Επισήμανε επίσης ότι στην Ελλάδα ήδη ακολουθείται ένα από τα πιο εντατικά και επιτυχημένα πρωτόκολλα διεθνώς, με αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου να μην παρατηρηθεί σημαντική διασπορά του κοροναϊού στα σχολεία.
Ο κορονοϊός και τα στοιχεία για τα παιδιά
Για το θέμα των σχολείων και των κρουσμάτων κοροναϊού στα παιδιά μίλησε στο Mega η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας, και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, Βάνα Παπαευαγγέλου.«Έχει αποδειχθεί από την εμπειρία μας από τον Σεπτέμβριο μέχρι τώρα, πόσο υπέρ των παιδιών είναι να παραμείνουν τα σχολεία ανοιχτά και τα παιδιά να πάνε κανονικά στο σχολείο, είναι υπέρ της θωράκισης των παιδιών γιατί είναι σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον που φορούν τη μάσκα τους και τηρούν τα μέτρα, ελέγχονται δύο φορές την εβδομάδα με rapid test και αυτό βοηθά και τα ίδια να διαγνωστούν σε πιο συμπτωματικό επίπεδο και συνεπώς να μην μεταδόσουν στην υπόλοιπη τάξη αλλά και στην οικογένειά τους. Σε αντίθετη περίπτωση με τα σχολεία κλειστά, όπως στις διακοπές για τα Χριστούγεννα, τα παιδιά δεν κάνανε τεστ», ανέφερε αρχικά η κ. Παπαευαγγέλου.
«Δίχτυ ασφαλείας» τα τρία τεστ και το αυστηρότερο πρωτόκολλο
«Οι περισσότεροι γονείς πλέον ακολουθούν σωστά τις οδηγίες. Το 50%+1 είναι ένα όριο που διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία της εκπαίδευσης. Είναι ένα όριο που έχει τεθεί κυρίως από το υπουργείο Παιδείας. Η εμπειρία μας από την «Δέλτα» μέχρι τώρα, έδειξε ότι η χρήση της μάσκας, που στα σχολεία τηρείται αυτό το μέτρο, προστατεύει σημαντικά», συμπλήρωσε.«Το 50%+1 αφορά στην λειτουργία του τμήματος, και αφορά την συνολική απουσία, όχι μόνο από κορονοϊό. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να ακολουθήσουμε τις οδηγίες του Π.Ο.Υ . που θέτει σαν προτεραιότητα την διατήρηση των σχολείων ανοιχτών, και δεύτερον, το γεγονός ότι ακολουθούμε την πρακτική που ακολουθούν οι περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, οι οποίες έχουν αντικαταστήσει το κλείσιμο των σχολείων και των τάξεων με το εκτεταμένο testing», τόνισε η κ. Παπαευαγγέλου.
Το σκεπτικό της επιτροπής, όπως είπε η κυρία Παπαευαγγέλου, ήταν η διατήρηση της λειτουργίας των σχολείων, κάτι που συμβαίνει πλέον στις περισσότερες χώρες.
Οικονόμου: Πιο ασφαλείς οι μαθητές μέσα στις τάξεις παρά έξω από αυτές
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος , Γιάννης Οικονόμου, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων και τη Ρίτσα Μπιζόγλη, εξέφρασε τη βεβαιότητα του ότι τα σχολεία θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου με απόλυτη ασφάλεια.O κ. Οικονόμου διαβεβαίωσε ότι έχει εξασφαλιστεί η επάρκεια των τεστ τα οποία θα πρέπει να κάνουν μαθητές και εκπαιδευτικοί σύμφωνα με το αναθεωρημένο πρωτόκολλο λειτουργίας των σχολείων.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε επίσης ότι σε μια περίοδο έξαρσης της πανδημίας αλλά χωρίς lockdown τα παιδιά θα είναι πιο προστατευμένα μέσα στο ασφαλές σχολικό περιβάλλον, παρά έξω από αυτό.