Λέκκας στα Παραπολιτικά 90,1 για Αττική Οδό: Οι ευθύνες είναι μεγάλες για ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος δεν πληροί τις συνθήκες ασφαλείας
«Ήταν μια οδός παρατημένη ουσιαστικά, χωρίς ενημέρωση, χωρίς προειδοποίηση τα διόδια, χωρίς καν ανακοινώσεις στους ειδικούς πίνακες», τόνισε ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ
«Θεωρώ ότι οι ευθύνες είναι μεγάλες για ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, έναν αυτοκινητόδρομο ο οποίος δεν πληροί τις συνθήκες ασφαλείας και αυτό το λεω με γνώση του τι γίνεται και όπου δεν υπάρχουν σενάρια για κινδύνους», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Κεντρικό Μαγκαζίνο» με το δημοσιογράφον Χρήστο Μυτινιλιό, ο καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας & Διαχείρισης Φυσικών και πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμης Λέκκας, αναφορικά με τους χιλιάδες εγκλωβισμένους στην Αττική Οδό από την επέλαση της κακοκαιρίας «Ελπίς».
«Για ερευνητικούς και καθαρά επιστημονικούς και τεχνικούς λόγους βρέθηκα στην Αττική Οδό για να δω ακριβώς τι γίνεται. Το έχω κάνει αυτό σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν για να δω και την επάρκεια των υποδομών αλλά και την αντίληψη του κόσμου και των υπηρεσιών και το έκανα και τώρα στην Αττική Οδό. Μπήκα στην Αττική Οδό κατά της 11.00 και ήδη είχε αρχίσει το χιόνι να στρώνεται και να είναι γύρω στους 10 πόντους αλλά μέχρι τις 3 που έμεινα δεν υπήρχε κανένα αυτοκίνητο για να μπορέσει να εκχιονίσει τις λωρίδες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λέκκας.
«Δηλαδή ήταν μια οδός παρατημένη ουσιαστικά, χωρίς ενημέρωση, χωρίς προειδοποίηση τα διόδια, χωρίς καν ανακοινώσεις στους ειδικούς πίνακες. Θεώρησα ότι τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα και προσπάθησα να επικοινωνήσω αλλά δεν υπήρχε περίπτωση να επικοινωνήσω. Το θέμα είναι ότι υπήρχε πλήρης άγνοια των υπευθύνων της Αττικής οδού για τα τεκταινόμενα μέσα στην Αττική Οδό. Άγνοια κινδύνου, δεν είχαν επίγνωση τι γίνεται μέσα στην Αττική Οδό. Αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι μέχρι τις 6 η ώρα έμπαιναν αυτοκίνητα στην Αττική Οδό ενώ είχε ήδη αρχίσει από τις 2 το μπλοκάρισμα. Θεωρώ ότι οι ευθύνες είναι μεγάλες για ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, έναν αυτοκινητόδρομο ο οποίος δεν πληροί τις συνθήκες ασφαλείας και αυτό το λεω με γνώση του τι γίνεται και όπου δεν υπάρχουν σενάρια για κινδύνους», διευκρίνισε ο ίδιος.
«Υπάρχει μόνο σενάριο για οδικά ατυχήματα αλλά για μια πλημμύρα, για μια χιονόπτωση, για μια πυρκαγιά αυτά τα σενάρια δεν υπάρχουν. Και όπου υπάρχουν σενάρια και γίνονται ασκήσεις οι ασκήσεις αυτές είναι για το θεαθήναι, δεν είναι ουσιαστικές ασκήσεις. Γιατί η άσκηση δεν είναι για να αυτοθαυμαζόμαστε όλοι και να λέμε συγχαρητήρια ο ένας στον άλλο, γίνεται για να διατυπώνονται προβλήματα. Άσκηση χωρίς να διατυπώνονται προβλήματα είναι άσκηση μαριονέτα. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι πραγματικά δεν ήμασταν έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε ένα τέτοιο γεγονός», υπογράμμισε ο κ. Λέκκας.
«Για ερευνητικούς και καθαρά επιστημονικούς και τεχνικούς λόγους βρέθηκα στην Αττική Οδό για να δω ακριβώς τι γίνεται. Το έχω κάνει αυτό σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν για να δω και την επάρκεια των υποδομών αλλά και την αντίληψη του κόσμου και των υπηρεσιών και το έκανα και τώρα στην Αττική Οδό. Μπήκα στην Αττική Οδό κατά της 11.00 και ήδη είχε αρχίσει το χιόνι να στρώνεται και να είναι γύρω στους 10 πόντους αλλά μέχρι τις 3 που έμεινα δεν υπήρχε κανένα αυτοκίνητο για να μπορέσει να εκχιονίσει τις λωρίδες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λέκκας.
«Δηλαδή ήταν μια οδός παρατημένη ουσιαστικά, χωρίς ενημέρωση, χωρίς προειδοποίηση τα διόδια, χωρίς καν ανακοινώσεις στους ειδικούς πίνακες. Θεώρησα ότι τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα και προσπάθησα να επικοινωνήσω αλλά δεν υπήρχε περίπτωση να επικοινωνήσω. Το θέμα είναι ότι υπήρχε πλήρης άγνοια των υπευθύνων της Αττικής οδού για τα τεκταινόμενα μέσα στην Αττική Οδό. Άγνοια κινδύνου, δεν είχαν επίγνωση τι γίνεται μέσα στην Αττική Οδό. Αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι μέχρι τις 6 η ώρα έμπαιναν αυτοκίνητα στην Αττική Οδό ενώ είχε ήδη αρχίσει από τις 2 το μπλοκάρισμα. Θεωρώ ότι οι ευθύνες είναι μεγάλες για ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, έναν αυτοκινητόδρομο ο οποίος δεν πληροί τις συνθήκες ασφαλείας και αυτό το λεω με γνώση του τι γίνεται και όπου δεν υπάρχουν σενάρια για κινδύνους», διευκρίνισε ο ίδιος.
«Υπάρχει μόνο σενάριο για οδικά ατυχήματα αλλά για μια πλημμύρα, για μια χιονόπτωση, για μια πυρκαγιά αυτά τα σενάρια δεν υπάρχουν. Και όπου υπάρχουν σενάρια και γίνονται ασκήσεις οι ασκήσεις αυτές είναι για το θεαθήναι, δεν είναι ουσιαστικές ασκήσεις. Γιατί η άσκηση δεν είναι για να αυτοθαυμαζόμαστε όλοι και να λέμε συγχαρητήρια ο ένας στον άλλο, γίνεται για να διατυπώνονται προβλήματα. Άσκηση χωρίς να διατυπώνονται προβλήματα είναι άσκηση μαριονέτα. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι πραγματικά δεν ήμασταν έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε ένα τέτοιο γεγονός», υπογράμμισε ο κ. Λέκκας.