Κόλαφος για την Αττική Οδό το πόρισμα για το φιάσκο της κακοκαιρίας - Άνοιξαν τις μπάρες ενώ επικρατούσε κομφούζιο - Είχαν εκχιονιστικά χωρίς... καύσιμα
Ελλείψεις και παλινωδίες της κοινοπραξίας εντόπισαν οι ειδικοί που ερευνούν την υπόθεση
Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να εκδοθεί το πόρισμα για το φιάσκο της Αττικής Οδού από την τριμελή επιτροπή που συνέστησε το υπουργείο Μεταφορών, με στόχο να εντοπιστούν οι παραλείψεις και οι υπεύθυνοι για την απίστευτη ταλαιπωρία που έζησαν χιλιάδες πολίτες κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας «Ελπίς».
Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιτροπή, υπό τον προϊστάμενο της διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών, αφού αξιολόγησε όλα τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κοινοπραξία φέρει ακέραιη την ευθύνη για τον κακό συντονισμό την επίμαχη ημέρα καθώς θα έπρεπε ο δρόμος να έχει κλείσει νωρίτερα.
Σημειώνεται ότι ο δρόμος κλείνει με εισήγηση της εταιρίας στην Τροχαία Αττικής Οδού, κάτι που φαίνεται να μην έγινε. Επίσης, έχει καταγραφεί παλινωδία μεταξύ των υπευθύνων της κοινοπραξίας για τον ακριβή χρόνο απαγόρευσης της εισόδου στον αυτοκινητόδρομο, καθώς επί αρκετή ώρα οι μπάρες των διοδίων σηκώνονταν και αρκετά αυτοκίνητα έμπαιναν στην Αττική Οδό χωρίς να γνωρίζουν την κατάσταση που θα συναντούσαν μπροστά τους.
Το πόρισμα αναφέρει επίσης ότι πολλές από τις αποφάσεις ελήφθησαν λανθασμένα ή καθυστερημένα. Πολλά είναι και τα ερωτήματα για την επιχειρησιακή επάρκεια της εταιρείας στο θέμα του αποχιονισμού του πλέον σύγχρονου αυτοκινητόδρομου της χώρας.
Σε αρκετά τμήματα του δρόμου δεν είχαν ρίξει αλάτι, πολλά από τα εκχιονιστικά οχήματα που ήταν επιχειρησιακά διαθέσιμα ήταν πολύ μεγάλα για να επιχειρήσουν σε τόσο μεγάλη συγκέντρωση οχημάτων, ενώ τα μικρότερα εκχιονιστικά, τα οποία η εταιρία είχε επιβεβαιώσει πως διαθέτει στις συσκέψεις που έγιναν, διαπιστώθηκε πως ήταν χωρίς... καύσιμα όταν χρειάστηκε να επιχειρήσουν.
Αποτέλεσμα ήταν να χρειαστεί να επέμβει η Πυροσβεστική -ύστερα από συννενόηση με την Πολιτική Προστασία- για να να πάει να γεμίσει τα ντεπόζιτα των οχημάτων αυτών. Ωστόσο τότε ήταν ήδη αργά...
Με όλα αυτά τα δεδομένα το πρόστιμο για την εταιρεία διαχείρισης αναμένεται να είναι υψηλό και μπορεί να φτάσει το ανώτατο, δηλαδή ένα εκατομμύριο ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τον νόμο που έχει ψηφίσει η κυβέρνηση, τον 4663/2020, προβλέπονται αυστηρά πρόστιμα για τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων, σε περίπτωση που ο δρόμος κλείνει με ευθύνη τους. Και, σε αυτή την περίπτωση, το πόρισμα του υπουργείου στοιχειοθετεί την ευθύνη της παραχωρησιούχου εταιρίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιτροπή, υπό τον προϊστάμενο της διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών, αφού αξιολόγησε όλα τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κοινοπραξία φέρει ακέραιη την ευθύνη για τον κακό συντονισμό την επίμαχη ημέρα καθώς θα έπρεπε ο δρόμος να έχει κλείσει νωρίτερα.
Σημειώνεται ότι ο δρόμος κλείνει με εισήγηση της εταιρίας στην Τροχαία Αττικής Οδού, κάτι που φαίνεται να μην έγινε. Επίσης, έχει καταγραφεί παλινωδία μεταξύ των υπευθύνων της κοινοπραξίας για τον ακριβή χρόνο απαγόρευσης της εισόδου στον αυτοκινητόδρομο, καθώς επί αρκετή ώρα οι μπάρες των διοδίων σηκώνονταν και αρκετά αυτοκίνητα έμπαιναν στην Αττική Οδό χωρίς να γνωρίζουν την κατάσταση που θα συναντούσαν μπροστά τους.
Το πόρισμα αναφέρει επίσης ότι πολλές από τις αποφάσεις ελήφθησαν λανθασμένα ή καθυστερημένα. Πολλά είναι και τα ερωτήματα για την επιχειρησιακή επάρκεια της εταιρείας στο θέμα του αποχιονισμού του πλέον σύγχρονου αυτοκινητόδρομου της χώρας.
Σε αρκετά τμήματα του δρόμου δεν είχαν ρίξει αλάτι, πολλά από τα εκχιονιστικά οχήματα που ήταν επιχειρησιακά διαθέσιμα ήταν πολύ μεγάλα για να επιχειρήσουν σε τόσο μεγάλη συγκέντρωση οχημάτων, ενώ τα μικρότερα εκχιονιστικά, τα οποία η εταιρία είχε επιβεβαιώσει πως διαθέτει στις συσκέψεις που έγιναν, διαπιστώθηκε πως ήταν χωρίς... καύσιμα όταν χρειάστηκε να επιχειρήσουν.
Αποτέλεσμα ήταν να χρειαστεί να επέμβει η Πυροσβεστική -ύστερα από συννενόηση με την Πολιτική Προστασία- για να να πάει να γεμίσει τα ντεπόζιτα των οχημάτων αυτών. Ωστόσο τότε ήταν ήδη αργά...
Με όλα αυτά τα δεδομένα το πρόστιμο για την εταιρεία διαχείρισης αναμένεται να είναι υψηλό και μπορεί να φτάσει το ανώτατο, δηλαδή ένα εκατομμύριο ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τον νόμο που έχει ψηφίσει η κυβέρνηση, τον 4663/2020, προβλέπονται αυστηρά πρόστιμα για τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων, σε περίπτωση που ο δρόμος κλείνει με ευθύνη τους. Και, σε αυτή την περίπτωση, το πόρισμα του υπουργείου στοιχειοθετεί την ευθύνη της παραχωρησιούχου εταιρίας.