Metro: H Γραμμή 4 τα αλλάζει όλα – Ποιοι Δήμοι «πρασινίζουν» μετά το μεγάλο έργο
Το πρώτο τμήμα του έργου, του οποίου η κατασκευή έχει ξεκινήσει, εκτείνεται από το Αλσος Βεΐκου και καταλήγει στο Γουδή
Σάρκα και οστά παίρνει η Γραμμή 4 του μετρό, το μεγαλύτερο έργο που γίνεται στη χώρα μας, προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, με τις εργασίες να έχουν ήδη ξεκινήσει και το πρώτο δρομολόγιο να τοποθετείται χρονικά σε οκτώ χρόνια.
Το σημαντικό έργο που δρομολογεί η κυβέρνηση θα αλλάξει την καθημερινότητα των κατοίκων και των επισκεπτών της Αθήνας, ωστόσο ακόμα ένα εξαιρετικής σημασίας στοιχείο για τη Γραμμή 4 είναι η αύξηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που θα επιφέρει η ολοκλήρωση του έργου, μέσω του ευρύτατου προγράμματος αστικών αναπλάσεων και δενδροφυτεύσεων που προβλέπει το Μνημόνιο Συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Δήμου Αθηναίων, της Αττικό Μετρό Α.Ε. και της Ανάπλασης Αθήνας Α.Ε.
Με τους 15 νέους σταθμούς της Γραμμής 4 του μετρό θα εξυπηρετούνται 340.000 επιβάτες, γεγονός που σημαίνει 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στον δρόμο, 1.216 μεγαβατώρες εξοικονόμηση ενέργειας και 318 τόνους λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Παράλληλα, δέσμευση της κυβέρνησης είναι να «πρασινίσουν» οι τέσσερις δήμοι (Αθηναίων, Γαλατσίου, Καισαριανής, Ζωγράφου) από όπου θα διέρχεται η νέα γραμμή.
Οπως τόνισε σε πρόσφατες δηλώσεις του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, θα πραγματοποιηθούν 3.000 δενδροφυτεύσεις και αστικές αναπλάσεις σε συνολική επιφάνεια 85.000 τ.μ. κατά τη διάρκεια των εργασιών για την κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο τμήμα του έργου, του οποίου η κατασκευή έχει ξεκινήσει, εκτείνεται από το Αλσος Βεΐκου, την Κυψέλη, τα Δικαστήρια, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, τον Ευαγγελισμό, την Καισαριανή, την Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου και καταλήγει στο Γουδή, με τους 7 από τους 15 σταθμούς να βρίσκονται στα όρια του Δήμου Αθηναίων, γεγονός που έκρινε αναγκαίο το Μνημόνιο Συνεργασίας για τον καθορισμό των κοινών δράσεων των φορέων κατά την κατασκευή της Γραμμής 4. Ετσι, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεσμεύεται να παραδοθεί ένα έργο σύγχρονο, φιλικό προς το περιβάλλον και απόλυτα λειτουργικό. Ανάμεσα στις δεσμεύσεις από πλευράς υπουργείου είναι η ταχύτητα των εργασιών και η συνεργασία χωρίς εγωισμούς και «μπαλάκι ευθυνών», η μικρότερη δυνατή όχληση για τους πολίτες και η απόλυτη προστασία των έργων Τέχνης και πολιτισμού που βρίσκονται στους χώρους των εργοταξίων.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Secret στις 19 Μαρτίου 2022
Το σημαντικό έργο που δρομολογεί η κυβέρνηση θα αλλάξει την καθημερινότητα των κατοίκων και των επισκεπτών της Αθήνας, ωστόσο ακόμα ένα εξαιρετικής σημασίας στοιχείο για τη Γραμμή 4 είναι η αύξηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που θα επιφέρει η ολοκλήρωση του έργου, μέσω του ευρύτατου προγράμματος αστικών αναπλάσεων και δενδροφυτεύσεων που προβλέπει το Μνημόνιο Συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Δήμου Αθηναίων, της Αττικό Μετρό Α.Ε. και της Ανάπλασης Αθήνας Α.Ε.
Με τους 15 νέους σταθμούς της Γραμμής 4 του μετρό θα εξυπηρετούνται 340.000 επιβάτες, γεγονός που σημαίνει 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στον δρόμο, 1.216 μεγαβατώρες εξοικονόμηση ενέργειας και 318 τόνους λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Παράλληλα, δέσμευση της κυβέρνησης είναι να «πρασινίσουν» οι τέσσερις δήμοι (Αθηναίων, Γαλατσίου, Καισαριανής, Ζωγράφου) από όπου θα διέρχεται η νέα γραμμή.
Οπως τόνισε σε πρόσφατες δηλώσεις του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, θα πραγματοποιηθούν 3.000 δενδροφυτεύσεις και αστικές αναπλάσεις σε συνολική επιφάνεια 85.000 τ.μ. κατά τη διάρκεια των εργασιών για την κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο τμήμα του έργου, του οποίου η κατασκευή έχει ξεκινήσει, εκτείνεται από το Αλσος Βεΐκου, την Κυψέλη, τα Δικαστήρια, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, τον Ευαγγελισμό, την Καισαριανή, την Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου και καταλήγει στο Γουδή, με τους 7 από τους 15 σταθμούς να βρίσκονται στα όρια του Δήμου Αθηναίων, γεγονός που έκρινε αναγκαίο το Μνημόνιο Συνεργασίας για τον καθορισμό των κοινών δράσεων των φορέων κατά την κατασκευή της Γραμμής 4. Ετσι, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεσμεύεται να παραδοθεί ένα έργο σύγχρονο, φιλικό προς το περιβάλλον και απόλυτα λειτουργικό. Ανάμεσα στις δεσμεύσεις από πλευράς υπουργείου είναι η ταχύτητα των εργασιών και η συνεργασία χωρίς εγωισμούς και «μπαλάκι ευθυνών», η μικρότερη δυνατή όχληση για τους πολίτες και η απόλυτη προστασία των έργων Τέχνης και πολιτισμού που βρίσκονται στους χώρους των εργοταξίων.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Secret στις 19 Μαρτίου 2022