Καλαποθαράκου στα Παραπολιτικά 90,1: Το μεγαλύτερο πρόβλημα που καταγράφουμε είναι οι αυξήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος και φυσικού αερίου
«Πάνω από 3.000 καταγγελίες έχουμε δεχτεί ηλεκτρονικά και τηλεφωνικά», σημείωσε η πρόεδρος της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ
«Το τελευταίο εξάμηνο το μεγαλύτερο πρόβλημα το οποίο καταγράφεται είναι οι υπέρογκες αυξήσεις στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή η πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ, Παναγιώτα Καλαποθαράκου.
«Πάνω από 3.000 καταγγελίες έχουμε δεχτεί ηλεκτρονικά και τηλεφωνικά. Το τηλεφωνικό μας κέντρο ''σπάει'' από τα τηλέφωνα, δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε καθ’ ότι εθελοντική οργάνωση, δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε στις γραμμές καταναλωτών και στις καταγγελίες. Έχει δημιουργηθεί μια αδιέξοδη και ασφυκτική κατάσταση για εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά κι αυτό που εμείς διαπιστώνουμε από την επικοινωνία που έχουμε είναι ότι έχει πληγεί το μέσο ελληνικό νοικοκυριό», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Μας λένε και για τα προϊόντα αλλά το μεγαλύτερο είναι το ρεύμα που υπερβαίνει τη σύνταξη ή τον μισθό που παίρνει ο καταναλωτής και ξέρετε αυτό που έχει εκτοξεύσει τους λογαριασμούς είναι η ρήτρα αναπροσαρμογής», διευκρίνισε η κ. Καλαποθαράκου.
Για τη ρήτρα αναπροσαρμογής στους λογαριασμούς ρεύματος, η πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ τοποθετήηθηκε λέγοντας: Εμείς έχουμε κάνει πολλές κινήσεις με την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας η οποία εποπτεύει το χώρο αυτόν και πριν από ενάμιση χρόνο είχε τεθεί σε διαβούλευση το θέμα της ρήτρας αναπροσαρμογής διοτι όλοι οι εναλλακτικοί προμηθευτές ενέργειας είχαν στα ψιλά γράμματα αυτό ''όταν αυξηθεί η ρήτρα αναπροσαρμογής...''. Η προ-συμβατική ενημέρωση που κάνουν οι προμηθευτές αφορά στην τιμολογιακή πολιτική που ασκούν με κυμαινόμενη χρέωση, με την ρήτρα δηλαδή αναπροσαρμογής κι όχι με σταθερή χρέωση διότι η σταθερή χρέωση είναι πολύ υψηλότερη και το πάγιο επίσης σε σταθερή χρέωση πολύ υψηλότερο».
«Όταν λοιπόν επικοινωνούν μαζί μας για να μας προσφέρουν τα μειωμένα τιμολόγια, τη μειωμένη τιμή στην κιλοβατώρα μας λένε γι’ αυτό. Θέλετε την προσωπική μου εμπειρία; Όταν τους είπα, που μου στείλανε τους όρους και τους διάβασα, και τους είπα ''μα εδώ προβλέπεται η ρήτρα αναπροσαρμογής'', ξέρετε τι μου απάντησαν; ''Δεν θα ισχύσει γι’ εσάς» τότε λεω διάγραψε αυτόν τον όρο, « δεν μπορουμε να το διαγράψουμε''», υπογράμμισε η ίδια.
Αναφορικά με την ακρίβεια στα βασικά είδη κατανάλωσης, είπε: «Κι εκεί διαμαρτύρονται οι καταναλωτές για βασικά προϊόντα διατροφής όπως είναι τα ζυμαρικά, τα έλαια, το αλεύρι, γαλακτοκομικά όλα έχουν ακριβύνει. Είναι μια γενικευμένη κατάσταση, αυτό διαμαρτύρονται οι καταναλωτές και με διψήφια νούμερα».
Ερωτηθείσα αν έχουν εντοπίσει πρακτικές αισχροκέρδειας ή κοινές πρακτικές αυξήσεων, η κ. Καλαποθαράκου απάντησε: «Εμείς δεν έχουμε κάνει κάποια έρευνα για να έχουμε κάποια στοιχεία σε αυτό το κομμάτι. Εκεί που εστιάζουμε περισσότερο είναι στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος και κάνουμε εξειδικευμένες προτάσεις. Έχουμε έντεκα προτασεις και τις έχουμε καταθέσει αλλά στο θέμα των τροφίμων δυστυχώς δεν έχουμε την πολυτέλεια να κάνουμε έρευνα στις διάφορες αλυσίδες. Ούτε στα καύσιμα, οχι. Είναι εστιασμένο και θα καλέσουμε και τους καταναλωτές σε συνολικές ενέργειες αναφορικά με τους λογαριασμούς διοτι ειναι μείζον συλλογικό πρόβλημα».
ΔΗΜ: Η συλλογική ενέργεια τι σημαίνει δεν πληρώνω;
«Το ''δεν πληρώνω'' δεν μπορούμε να το πούμε, θα πρέπει να πληρώνουμε με επιφύλαξη, θα πρέπει να συγκεντρώσουμε εκατοντάδες χιλιαδες υπογραφές για να ασκήσουμε μεγαλύτερη πίεση και να μας ακούσουν επιτελούς, ακόμα να προσφύγουμε και στη Δικαιοσύνη», διαμήνυσε κλείνοντας.
«Πάνω από 3.000 καταγγελίες έχουμε δεχτεί ηλεκτρονικά και τηλεφωνικά. Το τηλεφωνικό μας κέντρο ''σπάει'' από τα τηλέφωνα, δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε καθ’ ότι εθελοντική οργάνωση, δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε στις γραμμές καταναλωτών και στις καταγγελίες. Έχει δημιουργηθεί μια αδιέξοδη και ασφυκτική κατάσταση για εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά κι αυτό που εμείς διαπιστώνουμε από την επικοινωνία που έχουμε είναι ότι έχει πληγεί το μέσο ελληνικό νοικοκυριό», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Μας λένε και για τα προϊόντα αλλά το μεγαλύτερο είναι το ρεύμα που υπερβαίνει τη σύνταξη ή τον μισθό που παίρνει ο καταναλωτής και ξέρετε αυτό που έχει εκτοξεύσει τους λογαριασμούς είναι η ρήτρα αναπροσαρμογής», διευκρίνισε η κ. Καλαποθαράκου.
Για τη ρήτρα αναπροσαρμογής στους λογαριασμούς ρεύματος, η πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ τοποθετήηθηκε λέγοντας: Εμείς έχουμε κάνει πολλές κινήσεις με την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας η οποία εποπτεύει το χώρο αυτόν και πριν από ενάμιση χρόνο είχε τεθεί σε διαβούλευση το θέμα της ρήτρας αναπροσαρμογής διοτι όλοι οι εναλλακτικοί προμηθευτές ενέργειας είχαν στα ψιλά γράμματα αυτό ''όταν αυξηθεί η ρήτρα αναπροσαρμογής...''. Η προ-συμβατική ενημέρωση που κάνουν οι προμηθευτές αφορά στην τιμολογιακή πολιτική που ασκούν με κυμαινόμενη χρέωση, με την ρήτρα δηλαδή αναπροσαρμογής κι όχι με σταθερή χρέωση διότι η σταθερή χρέωση είναι πολύ υψηλότερη και το πάγιο επίσης σε σταθερή χρέωση πολύ υψηλότερο».
«Όταν λοιπόν επικοινωνούν μαζί μας για να μας προσφέρουν τα μειωμένα τιμολόγια, τη μειωμένη τιμή στην κιλοβατώρα μας λένε γι’ αυτό. Θέλετε την προσωπική μου εμπειρία; Όταν τους είπα, που μου στείλανε τους όρους και τους διάβασα, και τους είπα ''μα εδώ προβλέπεται η ρήτρα αναπροσαρμογής'', ξέρετε τι μου απάντησαν; ''Δεν θα ισχύσει γι’ εσάς» τότε λεω διάγραψε αυτόν τον όρο, « δεν μπορουμε να το διαγράψουμε''», υπογράμμισε η ίδια.
Αναφορικά με την ακρίβεια στα βασικά είδη κατανάλωσης, είπε: «Κι εκεί διαμαρτύρονται οι καταναλωτές για βασικά προϊόντα διατροφής όπως είναι τα ζυμαρικά, τα έλαια, το αλεύρι, γαλακτοκομικά όλα έχουν ακριβύνει. Είναι μια γενικευμένη κατάσταση, αυτό διαμαρτύρονται οι καταναλωτές και με διψήφια νούμερα».
Ερωτηθείσα αν έχουν εντοπίσει πρακτικές αισχροκέρδειας ή κοινές πρακτικές αυξήσεων, η κ. Καλαποθαράκου απάντησε: «Εμείς δεν έχουμε κάνει κάποια έρευνα για να έχουμε κάποια στοιχεία σε αυτό το κομμάτι. Εκεί που εστιάζουμε περισσότερο είναι στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος και κάνουμε εξειδικευμένες προτάσεις. Έχουμε έντεκα προτασεις και τις έχουμε καταθέσει αλλά στο θέμα των τροφίμων δυστυχώς δεν έχουμε την πολυτέλεια να κάνουμε έρευνα στις διάφορες αλυσίδες. Ούτε στα καύσιμα, οχι. Είναι εστιασμένο και θα καλέσουμε και τους καταναλωτές σε συνολικές ενέργειες αναφορικά με τους λογαριασμούς διοτι ειναι μείζον συλλογικό πρόβλημα».
ΔΗΜ: Η συλλογική ενέργεια τι σημαίνει δεν πληρώνω;
«Το ''δεν πληρώνω'' δεν μπορούμε να το πούμε, θα πρέπει να πληρώνουμε με επιφύλαξη, θα πρέπει να συγκεντρώσουμε εκατοντάδες χιλιαδες υπογραφές για να ασκήσουμε μεγαλύτερη πίεση και να μας ακούσουν επιτελούς, ακόμα να προσφύγουμε και στη Δικαιοσύνη», διαμήνυσε κλείνοντας.