Γιάννα Αγγελοπούλου: Η πιο σημαντική αποστολή μας είναι να εμπνέουμε και να καθοδηγούμε τους νέους ανθρώπους
«Τόνισα και τονίζω πάντα τη σημασία των εναλλακτικών σχεδίων», ανέφερε
Γέμισε με νεανικές φωνές και όνειρα το απόγευμα της Παρασκευής ο «Θόλος», στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στην 17η απονομή των βραβείων του Junior Achievement Greece για την καλύτερη μαθητική εικονική επιχείρηση της χρονιάς.
Για πρώτη φορά μετά από δύο χρόνια περιορισμών λόγω της πανδημίας, μαθητές και μαθήτριες από κάθε γωνιά της Ελλάδας βρέθηκαν κάτω από την ίδια «στέγη» με τους μέντορές τους, ανθρώπους από τον κόσμο της πολιτικής, του επιχειρείν και των μέσων ενημέρωσης, που τους καθοδήγησαν στα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Για να δείξει η μία ομάδα στην άλλη τη δουλειά της, να μοιραστούν τα σχέδιά τους για το μέλλον.
Η Πρόεδρος της Επιτροπής «Ελλάδα 2021», Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη, που ήταν μέντορας στο Λύκειο Θουρίας, περιηγήθηκε σε όλα τα περίπτερα, συνομίλησε και φωτογραφήθηκε με τις ομάδες που είχαν προκριθεί στην τελική δεκάδα.
Πρόκειται για ένα μοναδικό ταξίδι, μέσα σε λίγα τετραγωνικά μέτρα, στον κόσμο του μέλλοντος, της κυκλικής οικονομίας, της προστασίας του περιβάλλοντος, των έξυπνων λύσεων που θα κάνουν τη ζωή όλων μας καλύτερη.
Κηρύσσοντας την έναρξη της διαδικασίας των βραβεύσεων, η κ. Αγγελοπούλου επισήμανε ότι «δεν υπάρχει πιο σημαντική "δουλειά", πιο σημαντική "αποστολή" θα τολμούσα να πω, από το να εμπνέεις και να καθοδηγείς νέους ανθρώπους. Να τους βοηθάς στα πρώτα τους βήματα, στα πρώτα τους επιτεύγματα. Να απελευθερώσεις τη δύναμη δημιουργίας που έχουν μέσα τους, που είναι μια πηγή έμπνευσης για όλους μας».
Μιλώντας για τη δική της εμπειρία, υπογράμμισε ότι «η ιδέα των μαθητών του Λυκείου Θουρίας να ανακυκλώνουν το κατακάθι του καφέ, δημιουργώντας διακοσμητικά, αλλά και χρηστικά αντικείμενα, ήταν ευφυής, πρωτότυπη και σύγχρονη. Συναφής με τον τρόπο ζωής που ακολουθούμε, τις συνήθειές μας, την ανάγκη να προστατέψουμε το περιβάλλον και να πετύχουμε μία βιώσιμη ανάπτυξη».
«Συζήτησα με τα παιδιά για το επιχειρηματικό μοντέλο που είχαν στο μυαλό τους, άκουσα τις ιδέες τους και, "περπάτησα" μαζί τους στα πρώτα βήματα του project. Τους επεσήμανα τη σημασία που έχει η ανάληψη των ευθυνών, η κατανομή των ρόλων, μιλήσαμε για την αξία του συντονισμού και της συνεργασίας στην επίλυση των προβλημάτων», εξήγησε η κυρία Αγγελοπούλου.
«Τόνισα και τονίζω πάντα τη σημασία των εναλλακτικών σχεδίων. Πόσο κρίσιμη και χρήσιμη είναι η ικανότητα να μένει κανείς ψύχραιμος απέναντι σε όποιο πρόβλημα προκύψει, γιατί πάντα θα έρχονται προβλήματα, και πώς πρέπει να σκέφτεται ότι αυτό που έχασε προσωρινά, μπορεί να τον ωφελήσει σε βάθος χρόνου», πρόσθεσε.
Αναφερόμενη στη σημασία του Junior Achievement Greece η Πρόεδρος της Επιτροπής «Ελλάδα 2021», ανέφερε πως «ανέδειξε το ρόλο που μπορεί και πρέπει να παίξει η εκπαίδευση τώρα. Ό,τι χρειάζεται η σύνδεσή της με τις τάσεις και με τα "θέλω" της εποχής».
«Μόνο έτσι θα ανοίξουμε νέους δρόμους, μόνο έτσι θα καμαρώσουμε τα παιδιά να τρέχουν στις λεωφόρους του σύγχρονου κόσμου, που εμείς οι μεγαλύτεροι δεν μπορούμε καν να φανταστούμε» σημείωσε και έκανε τη σύνδεση με τη φιλοσοφία που ακολούθησε η Επιτροπή, τονίζοντας «δράσεις που θα μείνουν, γιατί μνημονεύουμε το παρελθόν προκειμένου να προετοιμάσουμε το μέλλον μας».
Για πρώτη φορά μετά από δύο χρόνια περιορισμών λόγω της πανδημίας, μαθητές και μαθήτριες από κάθε γωνιά της Ελλάδας βρέθηκαν κάτω από την ίδια «στέγη» με τους μέντορές τους, ανθρώπους από τον κόσμο της πολιτικής, του επιχειρείν και των μέσων ενημέρωσης, που τους καθοδήγησαν στα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα. Για να δείξει η μία ομάδα στην άλλη τη δουλειά της, να μοιραστούν τα σχέδιά τους για το μέλλον.
Η Πρόεδρος της Επιτροπής «Ελλάδα 2021», Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη, που ήταν μέντορας στο Λύκειο Θουρίας, περιηγήθηκε σε όλα τα περίπτερα, συνομίλησε και φωτογραφήθηκε με τις ομάδες που είχαν προκριθεί στην τελική δεκάδα.
Πρόκειται για ένα μοναδικό ταξίδι, μέσα σε λίγα τετραγωνικά μέτρα, στον κόσμο του μέλλοντος, της κυκλικής οικονομίας, της προστασίας του περιβάλλοντος, των έξυπνων λύσεων που θα κάνουν τη ζωή όλων μας καλύτερη.
Κηρύσσοντας την έναρξη της διαδικασίας των βραβεύσεων, η κ. Αγγελοπούλου επισήμανε ότι «δεν υπάρχει πιο σημαντική "δουλειά", πιο σημαντική "αποστολή" θα τολμούσα να πω, από το να εμπνέεις και να καθοδηγείς νέους ανθρώπους. Να τους βοηθάς στα πρώτα τους βήματα, στα πρώτα τους επιτεύγματα. Να απελευθερώσεις τη δύναμη δημιουργίας που έχουν μέσα τους, που είναι μια πηγή έμπνευσης για όλους μας».
Μιλώντας για τη δική της εμπειρία, υπογράμμισε ότι «η ιδέα των μαθητών του Λυκείου Θουρίας να ανακυκλώνουν το κατακάθι του καφέ, δημιουργώντας διακοσμητικά, αλλά και χρηστικά αντικείμενα, ήταν ευφυής, πρωτότυπη και σύγχρονη. Συναφής με τον τρόπο ζωής που ακολουθούμε, τις συνήθειές μας, την ανάγκη να προστατέψουμε το περιβάλλον και να πετύχουμε μία βιώσιμη ανάπτυξη».
«Συζήτησα με τα παιδιά για το επιχειρηματικό μοντέλο που είχαν στο μυαλό τους, άκουσα τις ιδέες τους και, "περπάτησα" μαζί τους στα πρώτα βήματα του project. Τους επεσήμανα τη σημασία που έχει η ανάληψη των ευθυνών, η κατανομή των ρόλων, μιλήσαμε για την αξία του συντονισμού και της συνεργασίας στην επίλυση των προβλημάτων», εξήγησε η κυρία Αγγελοπούλου.
«Τόνισα και τονίζω πάντα τη σημασία των εναλλακτικών σχεδίων. Πόσο κρίσιμη και χρήσιμη είναι η ικανότητα να μένει κανείς ψύχραιμος απέναντι σε όποιο πρόβλημα προκύψει, γιατί πάντα θα έρχονται προβλήματα, και πώς πρέπει να σκέφτεται ότι αυτό που έχασε προσωρινά, μπορεί να τον ωφελήσει σε βάθος χρόνου», πρόσθεσε.
Αναφερόμενη στη σημασία του Junior Achievement Greece η Πρόεδρος της Επιτροπής «Ελλάδα 2021», ανέφερε πως «ανέδειξε το ρόλο που μπορεί και πρέπει να παίξει η εκπαίδευση τώρα. Ό,τι χρειάζεται η σύνδεσή της με τις τάσεις και με τα "θέλω" της εποχής».
«Μόνο έτσι θα ανοίξουμε νέους δρόμους, μόνο έτσι θα καμαρώσουμε τα παιδιά να τρέχουν στις λεωφόρους του σύγχρονου κόσμου, που εμείς οι μεγαλύτεροι δεν μπορούμε καν να φανταστούμε» σημείωσε και έκανε τη σύνδεση με τη φιλοσοφία που ακολούθησε η Επιτροπή, τονίζοντας «δράσεις που θα μείνουν, γιατί μνημονεύουμε το παρελθόν προκειμένου να προετοιμάσουμε το μέλλον μας».