Οι «μνηστήρες» της τεράστιας περιουσίας του Βαγγέλη Παπαθανασίου - Ο ρόλος της συντρόφου του μουσικοσυνθέτη
Η Λώρα Μεταξά, μια low profile και χαμηλών τόνων προσωπικότητα, ποτέ δεν έδωσε λαβές για σχόλια για τα προσωπικά της, όπως άλλωστε και ο ίδιος ο Βαγγέλης Παπαθανασίου
Στα χέρια της Λώρας Μεταξά, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, περνάει η τεράστια περιουσία του Βαγγέλη Παπαθανασίου, που, κατά το διεθνή οικονομικό Τύπο, αγγίζει τα 245 εκατ. δολάρια, καθιστώντας τον έναν από τους 10 πλουσιότερους συνθέτες στον κόσμο.
Ο χαρισματικός, οσκαρικός μουσικός «έφυγε από τη ζωή στο Παρίσι, την Τρίτη 17 Μαΐου, στις 11 ώρα Ελλάδας», τονίζει οικείος του εδώ και 26 χρόνια, έχοντας ορίσει, σύμφωνα με την ίδια πηγή, γενική του κληρονόμο την επί μακρόν σύντροφό του Λώρα Μεταξά, της γνωστής οικογενείας ποτοποιίας.
Οι οικείοι του παραμένουν καταρρακωμένοι, ωστόσο προετοιμάζονται ψυχολογικά για το ύστατο «χαίρε», που, σύμφωνα και με τις τελευταίες πληροφορίες, θα λάβει χώρα στο Παρίσι, όπου ζούσε μόνιμα τα τελευταία χρόνια. Η «ON TIME» επικοινώνησε με το δικηγορικό γραφείο του Βαγγέλη Καλαφάτη στην Αθήνα, όπου ο εκλιπών είχε αναθέσει τη διαχείριση των υποθέσεών του (σημειωτέον, ο ίδιος ο κ. Καλαφάτης, με τον οποίο ο Vangelis συνεργαζόταν επί 25 χρόνια, παραμένει στη γαλλική πρωτεύουσα, προκειμένου να διευθετηθούν όλα τα αναγκαία διαδικαστικά), απ’ όπου μας εξήγησαν: «Μολονότι πάρα πολύς κόσμος αγωνιά και θέλει να ξέρει λεπτομέρειες, αφού υπήρξε εξαιρετικά
αγαπητός, η τελετή θα πραγματοποιηθεί σε πολύ στενό συγγενικό και φιλικό κύκλο. Πρέπει όμως να γνωρίζετε ότι οι γραφειοκρατικές διαδικασίες στη Γαλλία είναι πολύ πιο χρονοβόρες συγκριτικά με τις αντίστοιχες στην Ελλάδα. Όταν οριστικοποιηθεί η ακριβής ημερομηνία, το πότε και το πού θα πραγματοποιηθεί η τελετή αποχαιρετισμού του θα ενημερώσουμε σχετικά». Από την άλλη πλευρά, η κόρη του Σπύρου Μεταξά, η αγαπημένη του Vangelis, Λώρα, όλο αυτό το διάστημα που συγγενείς και φίλοι του επιχειρούν να επικοινωνήσουν μαζί της, αποστέλλοντάς της συλλυπητήρια μηνύματα, δεν απαντάει...
H άγνωστη κόρη και η συλλογή έργων τέχνης
Η Λώρα Μεταξά, μια low profile και χαμηλών τόνων προσωπικότητα, ποτέ δεν έδωσε λαβές για σχόλια για τα προσωπικά της, όπως άλλωστε και ο ίδιος ο Βαγγέλης Παπαθανασίου. Ήταν σύντροφός του περισσότερα από 20 χρόνια. Γαλλικά έντυπα, δε, στο παρελθόν έκαναν λόγο ακόμα και για μυστικό γάμο ανάμεσά τους. Εφόσον τα εν λόγω σενάρια ευσταθούν, δεδομένου κιόλας ότι ο ίδιος υπήρξε άτεκνος, η περιουσία του, εκτός αν έχει αλλάξει τη διαθήκη του τελευταία στιγμή, περνάει σε εκείνην (σ.σ. σύμφωνα με ξένα οικονομικά έντυπα, μόνο πέρυσι απεκόμισε 6 εκατ. δολάρια).
Επιπροσθέτως, και οι πηγές μας εμμένουν ότι στη διαθήκη του κατονομάζει τη Λώρα Μεταξά ως δικαιούχο της περιουσίας του. Να σημειώσουμε ότι η Λώρα Μεταξά «είναι μητέρα ενός κοριτσιού, σχεδόν πέντε ετών, που ζούσε και μαζί τους, στο Παρίσι, για μεγάλα διαστήματα», σύμφωνα και με την πηγή μας και με παλαιότερα δημοσιεύματα γαλλικών ΜΜΕ. Όσον αφορά τώρα την περιουσία του, προφανώς αφορά και στα πνευματικά δικαιώματα από τις μουσικές του: Συνολικά μιλάμε για 56 άλμπουμ, με το οσκαρικό «Chariots of Fire», το σάουντρακ για το «Blade Runner», τη «Μυθωδία» για τη NASA, το μουσικό του σήμα για το Μουντιάλ, να «πρυτανεύουν» ανάμεσα στα άλλα αριστουργήματά του. Πολυβραβευμένος και πρωτοπόρος, ο «πατέρας του ηλεκτρονικού ήχου», όπως έχουμε αναφέρει ξανά, υπήρξε και δεινός συλλέκτης αλλά και ζωγράφος. Εξάλλου, είχε σπουδάσει και Καλές Τέχνες. «Ενώ το ιδιόκτητο νεοκλασικό του στην Αθήνα το είχε πουλήσει εδώ και αρκετά χρόνια, οπότε αποφάσισε να μείνει μόνιμα στο Παρίσι, διέθετε και μια τεράστια συλλογή έργων τέχνης. Αυτά τα έργα, που εξακολουθούν να φυλάσσονται σε αποθήκη στο Λαύριο, τα συντηρεί ειδικός, τσεκάροντας τις ανάγκες τους ανά μήνα. Πρόκειται για πίνακες τεράστιας αξίας που έφτιαξε ο ίδιος, όπως και άλλων, πασίγνωστων δημιουργών», αναφέρει χαρακτηριστικά άνθρωπος από τον κύκλο του, συνεχίζοντας: «Αντιλαμβάνεστε τι θα συμβεί όταν βγουν στην επιφάνεια». Παράλληλα, όπως έχουμε επισημάνει, από το περασμένο καλοκαίρι έγραφε ασταμάτητα μουσική, σαν να ήξερε ότι αποτελούσε την τελευταία του «κληρονομιά» στην ανθρωπότητα. «Είσαι μουσική, είμαι μουσική, όλοι είμαστε μουσική. Είναι μαθηματική εξίσωση, είναι το πώς αντιλαμβάνεσαι τα πράγματα», ήταν το μότο ζωής του. Καλό ταξίδι.
Δημοσιεύτηκε στην ΟΝ ΤΙΜΕ στις 28/5
Ο χαρισματικός, οσκαρικός μουσικός «έφυγε από τη ζωή στο Παρίσι, την Τρίτη 17 Μαΐου, στις 11 ώρα Ελλάδας», τονίζει οικείος του εδώ και 26 χρόνια, έχοντας ορίσει, σύμφωνα με την ίδια πηγή, γενική του κληρονόμο την επί μακρόν σύντροφό του Λώρα Μεταξά, της γνωστής οικογενείας ποτοποιίας.
Οι οικείοι του παραμένουν καταρρακωμένοι, ωστόσο προετοιμάζονται ψυχολογικά για το ύστατο «χαίρε», που, σύμφωνα και με τις τελευταίες πληροφορίες, θα λάβει χώρα στο Παρίσι, όπου ζούσε μόνιμα τα τελευταία χρόνια. Η «ON TIME» επικοινώνησε με το δικηγορικό γραφείο του Βαγγέλη Καλαφάτη στην Αθήνα, όπου ο εκλιπών είχε αναθέσει τη διαχείριση των υποθέσεών του (σημειωτέον, ο ίδιος ο κ. Καλαφάτης, με τον οποίο ο Vangelis συνεργαζόταν επί 25 χρόνια, παραμένει στη γαλλική πρωτεύουσα, προκειμένου να διευθετηθούν όλα τα αναγκαία διαδικαστικά), απ’ όπου μας εξήγησαν: «Μολονότι πάρα πολύς κόσμος αγωνιά και θέλει να ξέρει λεπτομέρειες, αφού υπήρξε εξαιρετικά
αγαπητός, η τελετή θα πραγματοποιηθεί σε πολύ στενό συγγενικό και φιλικό κύκλο. Πρέπει όμως να γνωρίζετε ότι οι γραφειοκρατικές διαδικασίες στη Γαλλία είναι πολύ πιο χρονοβόρες συγκριτικά με τις αντίστοιχες στην Ελλάδα. Όταν οριστικοποιηθεί η ακριβής ημερομηνία, το πότε και το πού θα πραγματοποιηθεί η τελετή αποχαιρετισμού του θα ενημερώσουμε σχετικά». Από την άλλη πλευρά, η κόρη του Σπύρου Μεταξά, η αγαπημένη του Vangelis, Λώρα, όλο αυτό το διάστημα που συγγενείς και φίλοι του επιχειρούν να επικοινωνήσουν μαζί της, αποστέλλοντάς της συλλυπητήρια μηνύματα, δεν απαντάει...
H άγνωστη κόρη και η συλλογή έργων τέχνης
Η Λώρα Μεταξά, μια low profile και χαμηλών τόνων προσωπικότητα, ποτέ δεν έδωσε λαβές για σχόλια για τα προσωπικά της, όπως άλλωστε και ο ίδιος ο Βαγγέλης Παπαθανασίου. Ήταν σύντροφός του περισσότερα από 20 χρόνια. Γαλλικά έντυπα, δε, στο παρελθόν έκαναν λόγο ακόμα και για μυστικό γάμο ανάμεσά τους. Εφόσον τα εν λόγω σενάρια ευσταθούν, δεδομένου κιόλας ότι ο ίδιος υπήρξε άτεκνος, η περιουσία του, εκτός αν έχει αλλάξει τη διαθήκη του τελευταία στιγμή, περνάει σε εκείνην (σ.σ. σύμφωνα με ξένα οικονομικά έντυπα, μόνο πέρυσι απεκόμισε 6 εκατ. δολάρια).Επιπροσθέτως, και οι πηγές μας εμμένουν ότι στη διαθήκη του κατονομάζει τη Λώρα Μεταξά ως δικαιούχο της περιουσίας του. Να σημειώσουμε ότι η Λώρα Μεταξά «είναι μητέρα ενός κοριτσιού, σχεδόν πέντε ετών, που ζούσε και μαζί τους, στο Παρίσι, για μεγάλα διαστήματα», σύμφωνα και με την πηγή μας και με παλαιότερα δημοσιεύματα γαλλικών ΜΜΕ. Όσον αφορά τώρα την περιουσία του, προφανώς αφορά και στα πνευματικά δικαιώματα από τις μουσικές του: Συνολικά μιλάμε για 56 άλμπουμ, με το οσκαρικό «Chariots of Fire», το σάουντρακ για το «Blade Runner», τη «Μυθωδία» για τη NASA, το μουσικό του σήμα για το Μουντιάλ, να «πρυτανεύουν» ανάμεσα στα άλλα αριστουργήματά του. Πολυβραβευμένος και πρωτοπόρος, ο «πατέρας του ηλεκτρονικού ήχου», όπως έχουμε αναφέρει ξανά, υπήρξε και δεινός συλλέκτης αλλά και ζωγράφος. Εξάλλου, είχε σπουδάσει και Καλές Τέχνες. «Ενώ το ιδιόκτητο νεοκλασικό του στην Αθήνα το είχε πουλήσει εδώ και αρκετά χρόνια, οπότε αποφάσισε να μείνει μόνιμα στο Παρίσι, διέθετε και μια τεράστια συλλογή έργων τέχνης. Αυτά τα έργα, που εξακολουθούν να φυλάσσονται σε αποθήκη στο Λαύριο, τα συντηρεί ειδικός, τσεκάροντας τις ανάγκες τους ανά μήνα. Πρόκειται για πίνακες τεράστιας αξίας που έφτιαξε ο ίδιος, όπως και άλλων, πασίγνωστων δημιουργών», αναφέρει χαρακτηριστικά άνθρωπος από τον κύκλο του, συνεχίζοντας: «Αντιλαμβάνεστε τι θα συμβεί όταν βγουν στην επιφάνεια». Παράλληλα, όπως έχουμε επισημάνει, από το περασμένο καλοκαίρι έγραφε ασταμάτητα μουσική, σαν να ήξερε ότι αποτελούσε την τελευταία του «κληρονομιά» στην ανθρωπότητα. «Είσαι μουσική, είμαι μουσική, όλοι είμαστε μουσική. Είναι μαθηματική εξίσωση, είναι το πώς αντιλαμβάνεσαι τα πράγματα», ήταν το μότο ζωής του. Καλό ταξίδι.
Δημοσιεύτηκε στην ΟΝ ΤΙΜΕ στις 28/5