Έξι στους δέκα αγοράζουν εν γνώσει τους «μαϊμού» προϊόντα
Στα ύψη οι «μαϊμούδες» στην Ελλάδα
Επώνυμη τσάντα. Αυτό το άπιαστο όνειρο για πολλούς. Υπάρχουν όμως… λύσεις που μπορεί να μην είναι και τόσο… αυθεντικές, αλλά ικανοποιούν την ματαιοδοξία.
Οι εξωφρενικές τους τιμές πάντως που ολοένα και ανεβαίνουν ωθούν όλο και περισσότερα κορίτσια στην αγορά απομιμήσεων.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του live news μια επώνυμη τσάντα λοιπόν φτάνει στις 2.200 ευρώ. Ωστόσο με 180 ευρώ μπορεί κάποιος να πάρει μια καλή απομίμηση. Η απομίμηση είναι τόσο καλή που μόνο ένα μάτι επαγγελματία μπορεί να διακρίνει τα τρωτά του σημεία.
Αυτό το σκεπτικό φαίνεται πως έχουν 6 στους 10 νέους στην Ελλάδα που αγοράζουν σκόπιμα «μαϊμού» προϊόντα σύμφωνα με νέα έρευνα, το υψηλότερο ποσοστό σε όλη την Ευρώπη.
Εκτόξευση τιμών τα χρόνια της πανδημίας
Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του Live News, την ώρα που η μαύρη αγορά και το παρεμπόριο ανθίζει, οι οίκοι συνεχίζουν απτόητοι να ανεβάζουν τι τιμές στα ύψη, αδιαφορώντας για το ποιοι τελικά μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα τους.
Μια κλασική Chanel τσάντα κοστίζει σήμερα 7.750 ευρώ. Η ίδια ακριβώς τσάντα πουλιόταν 5.500 ευρώ τον περσινό Γενάρη και 4.550 μόλις δύο μήνες νωρίτερα.
Ένα μικροσκοπικό σακίδιο της Louis Vuitton ανέρχεται στα 1.900 ευρώ ενώ η απομίμησή του πουλιέται μέσω Facebook έναντι 180 ευρώ.
Τα ποσοστά στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερα από τον μέσο όρο στην Ευρώπη, μιας και ο κόσμος ψάχνει οικονομικές λύσεις για να πραγματοποιήσει έστω κι έτσι το όνειρό του.
Τζίρος 121 δισ. στα προϊόντα «μαϊμού»
Από κιθάρες, τσάντες και παπούτσια μέχρι κινητά, ρολόγια και καλλυντικά. Χιλιάδες «μαϊμού» προϊόντα έχουν κατασχεθεί στα τελωνεία, με τον τζίρο πάντως της μαύρης αγοράς να έχει σκαρφαλώσει στα 121 δισ. Τουλάχιστον ένας στους δέκα Ευρωπαίους έχουν αγοράσει πλαστό προϊόν.
Άλλοι συνειδητά, άλλοι υπό σκέψη κι άλλοι απλά έπεσαν θύμα εξαπάτησης.
Κάποιες απομιμήσεις, σύμφωνα με το Live news είναι τόσο καλές που οι περισσότεροι καταναλωτές αδυνατούν να διακρίνουν αν είναι γνήσιο.
Σύμφωνα με την Κομισιόν, οι περισσότερες αγορές γίνονται μέσω διαδικτύου και κυρίως μέσω κοινωνικών μέσων. Ανάρπαστα γίνονται τα χρυσά ρολόγια, τα ακριβά πουπουλένια μπουφάν αλλά και τα αθλητικά παπούτσια των οποίων οι διαφορές από τα αυθεντικά κρίνονται στις λεπτομέρειες.
Η τιμή και η διαθεσιμότητα παραμένουν οι κύριοι παράγοντες για την αγορά προϊόντων αντιγραφής.