Υπόθεση Πάτρας: Όσα μαρτυρούν οι ζωγραφιές της Τζωρτζίνας – Τι προσπαθούσε να πει η 9χρονη
Οι ζωγραφιές «μίλησαν»
Η Τζωρτζίνα φοβόταν μην πεθάνει σαν τις δύο μικρότερες αδελφές της. Αυτό μαρτυρούν οι ζωγραφιές της, όπως τις αποκωδικοποίησε η κλινική παιδοψυχολόγος, Δέσποινα Σαββόγλου.
Το μικρό κορίτσι προσπάθησε να επικοινωνήσει όλα όσα ένοιωθε και φοβόταν μέσα από τις ζωγραφιές της. Το ρεπορτάζ του Live News επιχειρεί να αποκωδικοποιήσει τα μηνύματα της Τζωρτζίνας.
«Δεν θα μπορούσε να αποτυπώσει πιο καλά ένα παιδί την κραυγή βοήθειας για να δούμε τι συμβαίνει μέσα στο σπίτι της» είχε δηλώσει μεταξύ άλλων η παιδοψυχολόγος, Χριστίνα Μπογιατζή.
Μια από τις επίμαχες ζωγραφιές που η 18η τακτική ανακρίτρια ζήτησε από την πραγματογνώμονα να αναλύσει είναι κι αυτή που η Τζωρτζίνα ζωγράφισε 1 μήνα μετά τον θάνατο της αδελφής της, Μαλένας.
Η ζωγραφιά απεικονίζει 4 φιγούρες. Στα αριστερά βρίσκεται η Ρούλα και ο Μάνος ενώ στη δεξιά μεριά η Τζωρτζίνα και η Μαλένα. Η κεντρική και πιο έντονη φιγούρα, η μαύρη, που έχει ακουστεί ότι απεικονίζει την Πισπιρίγκου, τελικά είναι αυτή του πατέρα, η οποία μάλιστα κρατά το χέρι της 6,5 ετών τότε Τζωρτζίνας.
Η Τζωρτζίνα τοποθετεί την μητέρα σε μια απόσταση από την ίδια, αναζητώντας το στήριγμα του πατέρα. Τα χέρια της μητέρας είναι τόσο αχνά που δεν μπορεί να κρατήσει κανέναν. Το πρόσωπο της Μαλένας είναι μουτζουρωμένο και με αυτό τον τρόπο ίσως εκφράζει τα ερωτήματα για την νεκρή αδελφή της. Δεν γνωρίζουμε εάν της επιτράπηκε να πενθήσει την μικρή της αδελφή.
Για τη ζωγραφιά που υπάρχει στην πίσω όψη του χαρτιού, στην οποία ένας ενήλικας έγραψε:
«Στην μαμά μου που πετάει, χρόνια πολλά. Σε ευχαριστώ για όλα και είσαι η καλύτερη μαμά του κόσμου».
Η παιδοψυχολόγος γράφει στην έκθεση της: Όταν σε μια ζωγραφιά παιδιού υπάρχει φανερή παρέμβαση ενήλικα τίθενται ερωτήματα εάν αποτελεί αυθόρμητο σχέδιο. Η μητέρα είπε ότι το έγραψε η δασκάλα του παιδιού για τη γιορτή της μητέρας. Της ήταν πιο εύκολο να βάλει τον εαυτό της σε κεντρική θέση, λέγοντας ότι γιόρταζε. Επικεντρώθηκε σε μια γιορτή σε μια στιγμή μάλιστα που υπάρχει ο πρόσφατος θάνατος του παιδιού της. Η Τζωρτζίνα όμως όπως φαίνεται δεν γιόρταζε αλλά πενθούσε για τον χαμό της αδελφής της. Ζωγράφισε δυο φιγούρες μέσα σε δύο καρδιές και έναν μεγάλο κύκλο σαν μπαλκόνι να τις περικλείει. Μας επιτρέπει να υποθέσουμε ότι είναι μαζί στο μπαλκόνι γιατί ίσως και η ίδια να νοιώθει την απειλή του θανάτου. Ίσως φοβάται ότι μπορεί να της συμβεί το ίδιο.
«Η μαμά μου έβγαλε ένα ουρλιαχτό»
«Η μαμά μου σήμερα έβγαλε ένα τεράστιο ουρλιαχτό» έγραφε η Τζωρτζίνα σε μια άλλη ζωγραφιά και από κάτω η εικόνα που είχε δημιουργήσει ήταν φτωχή σε χρώματα. Δεν χρησιμοποίησε χρωματιστούς μαρκαδόρους όπως συνήθιζε παρά ένα μπλε στυλό.
Παλαιότερα η Τζωρτζίνα χρησιμοποιούσε έντονα και πολλά χρώματα και σταδιακά τα χρώματα έγιναν πιο αχνά για να καταλήξει να ζωγραφίσει με ένα σκούρο στυλό, δίνοντας την εντύπωση της παλινδρόμησης του παιδιού.
Η περιγραφή της Ρούλας για τη ζωγραφιά αλλοπρόσαλλη. Στην αρχή θα πει ότι η Τζωρτζίνα την έφτιαξε μετά τον θάνατο της Ίριδας και στη συνέχεια θα πει ότι τελικά την έφτιαξε 2-3 μέρες πριν από τον θάνατο του μωρού συνδέοντας το με τον ομηρικό καβγά που είχε με τον σύζυγό της.
«Είχα μια ζωγραφιά που κάποιος μου την πήρε και είχε ζωγραφήσει η Τζωρτζίνα τρία αγγελάκια κι έγραφε από κάτω «Α μαμά μου κάνει ένα μεγάλο «Α» και πέφτει κάτω» είχε δηλώσει η 33χρονη κατηγορουμένη.
«Ανατρίχιασα όταν την είδα αυτή τη ζωγραφιά αλλά ξαφνικά την έχασα. Της λέω τι είναι το τρίτο; Δεν απάντησε» είπε ο Μάνος Δασκαλάκης.
Αυτή η ζωγραφιά μας επιτρέπει να υποθέσουμε ότι η Τζωρτζίνα βρισκόταν σε μια προσπάθεια να κατανοήσει τον θάνατο πια των δύο αδελφών της και ίσως έναν ακόμη μεγαλύτερο φόβο της, ότι ίσως μπορεί αυτή τη φορά να συμβεί το ίδιο και σε εκείνη.
Το δέντρο έξω από το σπίτι της
Εκ διαμέτρου αντίθετη από την σκοτεινή ζωγραφιά μετά τον θάνατο της Ίριδας αυτή η ζωγραφιά με το δέντρο που έβλεπε καθημερινά στην τοιχογραφία του παιδικού σταθμού δίπλα από το σπίτι της.
«Τη ζωγράφισε πριν το νηπιαγωγείο, σε ηλικία 5 ετών. Εάν πράγματι αυτή η ζωγραφιά είναι προγενέστερη των δύο προηγούμενων, τότε φαίνεται πως στην αρχή της ζωής του παιδιού υπήρχε ένας ψυχισμός επαρκώς οργανωμένος» αναφέρει η παιδοψυχολόγος.
Η Τζωρτζίνα ήτνα δικό μου παιδί και η Μαλένα της Ρούλας
Μέχρι και τα παιδιά τους είχαν χωρίσει ο Μάνος και η Ρούλα με τον 30χρονο μάλιστα συζητώντας με την κλινική ψυχολόγο να αποκλείει το ενδεχόμενο η Ρούλα να δολοφόνησε τη Μαλένα. Κι αυτό γιατί…
«Η Τζωρτζίνα ήταν το δικό μου παιδί και η Μαλένα της Ρούλας. Εγώ αποκλείω το περί ευθυνών Ρούλας στο συγκεκριμένο παιδί. Ξεκάθαρα. Ήταν το παιδί της. Έλεγε “το παιδί μου και το παιδί μου”» ανέφερε ο Μάνος Δασκαλάκης στην παιδοψυχολόγο.
Ο Μάνος Δασκαλάκης συνεχίζει την εκ βαθέων εξομολόγηση τονίζοντας πως στον μεν θάνατο της Μαλένας η Ρούλα ούρλιαζε, στον δε θάνατο της Τζωρτζίνας δεν έριξε ούτε δάκρυ.
«Στην Τζωρτζίνα μπορώ να πω ότι η Ρούλα δεν έκλαψε καθόλου. Είχε τρελαθεί τελείως στη Μαλένα. Ούρλιαζε, χτυπιόταν, φώναζε «το παιδί μου»… Μπορεί να σας φανεί εγωιστικό αυτό που θα σας πω αλλά από την μεριά της ίσως επειδή είδε την αδυναμία της Τζωρτζίνας σε μένα, να αφοσιώθηκε στη Μαλένα» συμπλήρωσε ο Μάνος Δασκαλάκης.
Το αγαπημένο του παιδί ήταν εκείνο που του ζήτησε να φύγει όταν τον είδε να σηκώνει χέρι στη μητέρα του μετά την αποκάλυψη πως η Ρούλα διατηρούσε εξωσυζυγική σχέση.
«Δύο- τρεις μέρες πριν από τον θάνατο της Ίριδας και ενώ είχα μάθει για την εξωσυζυγική σχέση της συζύγου μου, πήγα να πάρω τα πράγματα μου. Της γύρισε το μυαλό. Μου όρμησε την ώρα που στεκόμουν στην πόρτα. Εκείνη την ώρα της λέω «τι κάνεις μπροστά στο παιδί;». Μουρλάθηκα στην κυριολεξία γιατί το είδε το παιδί. Την τραβάω απότομα στο δωμάτιο κι εκείνη την ώρα τη χαστούκισα. Δεν το έχω ξανακάνει και για κακή μου τύχη με είδε το παιδί. Κι εκεί έβαλε τις φωνές η Τζωρτζίνα. Εγώ ξέσπασα σε κλάματα, είχα κάτσει κάτω και το παιδί μου φώναζε “φύγε”» περιγράφει ο Μάνος Δασκαλάκης.
Το πόρισμα την «ξεγυμνώνει»
Αντιλαμβάνεται τα παιδιά ως ναρκισσιστική προέκταση της. Στερείται ουσιαστικού συναισθήματος και οι σκέψεις της γυρνούν γύρω από τον Μάνο Δασκαλάκη.
54 σελίδες ήταν αρκετές για να «ξεγυμνώσει» η ειδική πραγματογνώμονας τη Ρούλα Πισπιρίγκου τονίζοντας ότι εμφανίζει έντονες ιδέες μεγαλείου που συνδέεται με την δημοσιότητα- διασημότητα.
«Πέφτει σε αντιφάσεις, διχοτομήσεις και οι πληροφορίες που δίνει δεν είναι αξιόπιστες» θα καταλήξει η κλινική ψυχολόγος με την αφήγησή της να μην φαίνεται αληθοφανής στην προσπάθεια της να διαψεύσει την οδυνηρή πραγματικότητα.