Τα «μυστήρια» του Υμηττού - Τα θαύματα, οι υπερβολές και οι διαφωνίες στους κόλπους των πιστών
Τα θαύματα, οι υπερβολές, οι διαφωνίες στους κόλπους της Εκκλησιάς και η στάση των πιστών
Πριν από λίγα χρόνια, µια όµορφη κοπέλα από την Καλαµάτα, µε έντονη δραστηριότητα, έπειτα από ένα ατύχηµα έδωσε µια απίστευτη µάχη για τη ζωή. Νοσοκοµεία, κέντρα αποκατάστασης και στο τέλος η καταφυγή στους Αγίους Ισιδώρους, στον Υµηττό, έπειτα από προτροπές. Σήµερα έχει επανέλθει σε πολύ µεγάλο βαθµό. Αποδίδει σε θαύµα την επαναφορά της στην καθηµερινότητα. Μιλάει παντού για το θαύµα που έζησε. Εκατοντάδες είναι αυτοί που ισχυρίζονται ότι θεραπεύτηκαν στον συγκεκριµένο ναό. Λεωφορεία µε εκατοντάδες πιστούς φτάνουν έως εκεί. Ο πατήρ ∆ηµήτριος προβάλλει τα θαύµατα και αποφαίνεται: Ο Τίµιος Σταυρός που βρέθηκε στα χέρια του πριν από 34 χρόνια είναι θαυµατουργός.
Μέχρι εδώ όλα καλά, ώσπου ο µητροπολίτης Αργολίδος, Νεκτάριος, κατήγγειλε τον ιερέα των θαυµάτων και µίλησε για ποινικές ευθύνες και απάτη ολκής. Πριν από τον Αργολίδος, η Ιερά Σύνοδος µε εγκύκλιό της προς τους πιστούς ζήτησε να µην εµπιστεύονται τους «ψευδοπροφήτες». Και όµως, όλοι γνώριζαν για το µεγάλο «µυστικό του Υµηττού». Εγιναν και έρευνες, αλλά το θέµα έκλεισε (προς το παρόν).
Ο πατήρ ∆ηµήτριος σιώπησε, αλλά βγήκαν να τον υποστηρίξουν χιλιάδες πιστοί, που λένε ότι έζησαν θαύµατα. Εως και άτοµα που πήραν µέρος στο «Survivor» έγιναν «ασπίδα». Και έτσι φτάσαµε σε ακόµη ένα δίληµµα: Με τον δεσπότη ή µε τον παπα- ∆ηµήτρη; Επισήµως η Εκκλησία δέχεται τα θαύµατα. Οι αρχιερείς είναι επιφυλακτικοί πολλές φορές (όχι για τα θαύµατα) για το πώς κάποιοι προβάλλουν τις «θείες επεµβάσεις». Το φαινόµενο είναι παλιό. Πέραν των θεραπειών των ασθενών, συχνό είναι το φαινόµενο εικόνες να δακρύζουν, γεγονός που ερµηνεύεται ως µηνύµατα των αγίων για την τύχη του κόσµου.
Στις αρχές του 2000, στην Αργυρούπολη, η εικόνα του Αγίου Φανουρίου αιµορράγησε, αλλά η Αρχιεπισκοπή τότε δεν επέτρεψε παρερµηνείες και απέδωσε το φαινόµενο σε «συγκυρίες φυσικών συνθηκών». Ανάλογη ερµηνεία δόθηκε και στην περίπτωση της εικόνας της Αγίας Κυριακής στο Τσέλο Ναυπλίου, όπου πιστοί την είδαν να δακρύζει. Κατά το 2013 κάποιοι έξω από τη Μονή του Αγίου Παντελεήµονος στο Αγιον Ορος είδαν το φάντασµα του Αγίου Παϊσίου να τους προτρέπει να αγοράσουν λάδι και αλεύρι, γιατί θα έχουµε πόλεµο και πείνα. Η διοίκηση του Αθω έβγαλε ανακοίνωση κάνοντας λόγο για ανυπόστατη φήµη, που στόχο είχε την πρόκληση πανικού και την κερδοσκοπία. Τέλος, µε απόλυτο σεβασµό αντιµετώπισε η επίσηµη Εκκλησία την περίπτωση του µοναχού Βησσαρίωνα της Μονής Αγάθωνος, ο οποίος αγιοκατατάχθηκε πριν από λίγες ηµέρες. Τον Μάρτιο του 2006 το λείψανό του κατά την εκταφή βρέθηκε άφθαρτο και ευωδιάζον. Η Αρχιεπισκοπή συνιστά ψυχραιµία, για να αποφευχθούν παρεξηγήσεις.
Μέχρι εδώ όλα καλά, ώσπου ο µητροπολίτης Αργολίδος, Νεκτάριος, κατήγγειλε τον ιερέα των θαυµάτων και µίλησε για ποινικές ευθύνες και απάτη ολκής. Πριν από τον Αργολίδος, η Ιερά Σύνοδος µε εγκύκλιό της προς τους πιστούς ζήτησε να µην εµπιστεύονται τους «ψευδοπροφήτες». Και όµως, όλοι γνώριζαν για το µεγάλο «µυστικό του Υµηττού». Εγιναν και έρευνες, αλλά το θέµα έκλεισε (προς το παρόν).
Ο πατήρ ∆ηµήτριος σιώπησε, αλλά βγήκαν να τον υποστηρίξουν χιλιάδες πιστοί, που λένε ότι έζησαν θαύµατα. Εως και άτοµα που πήραν µέρος στο «Survivor» έγιναν «ασπίδα». Και έτσι φτάσαµε σε ακόµη ένα δίληµµα: Με τον δεσπότη ή µε τον παπα- ∆ηµήτρη; Επισήµως η Εκκλησία δέχεται τα θαύµατα. Οι αρχιερείς είναι επιφυλακτικοί πολλές φορές (όχι για τα θαύµατα) για το πώς κάποιοι προβάλλουν τις «θείες επεµβάσεις». Το φαινόµενο είναι παλιό. Πέραν των θεραπειών των ασθενών, συχνό είναι το φαινόµενο εικόνες να δακρύζουν, γεγονός που ερµηνεύεται ως µηνύµατα των αγίων για την τύχη του κόσµου.
Το παρελθόν
Αίσθηση είχε προκαλέσει το 2014 ρεπορτάζ που µετέδιδαν επί ηµέρες τα Μέσα σε Πολωνία και Ρωσία για εικόνες της Παναγίας που δάκρυσαν ταυτόχρονα στις δύο χώρες. Έναν χρόνο πριν, στη Ρόδο, πιστοί είχαν δει την εικόνα του Αρχάγγελου Μιχαήλ να δακρύζει. Κάποιοι το συνέδεσαν µε τη θεοµηνία που ακολούθησε, µε νεκρούς και καταστροφές.Στις αρχές του 2000, στην Αργυρούπολη, η εικόνα του Αγίου Φανουρίου αιµορράγησε, αλλά η Αρχιεπισκοπή τότε δεν επέτρεψε παρερµηνείες και απέδωσε το φαινόµενο σε «συγκυρίες φυσικών συνθηκών». Ανάλογη ερµηνεία δόθηκε και στην περίπτωση της εικόνας της Αγίας Κυριακής στο Τσέλο Ναυπλίου, όπου πιστοί την είδαν να δακρύζει. Κατά το 2013 κάποιοι έξω από τη Μονή του Αγίου Παντελεήµονος στο Αγιον Ορος είδαν το φάντασµα του Αγίου Παϊσίου να τους προτρέπει να αγοράσουν λάδι και αλεύρι, γιατί θα έχουµε πόλεµο και πείνα. Η διοίκηση του Αθω έβγαλε ανακοίνωση κάνοντας λόγο για ανυπόστατη φήµη, που στόχο είχε την πρόκληση πανικού και την κερδοσκοπία. Τέλος, µε απόλυτο σεβασµό αντιµετώπισε η επίσηµη Εκκλησία την περίπτωση του µοναχού Βησσαρίωνα της Μονής Αγάθωνος, ο οποίος αγιοκατατάχθηκε πριν από λίγες ηµέρες. Τον Μάρτιο του 2006 το λείψανό του κατά την εκταφή βρέθηκε άφθαρτο και ευωδιάζον. Η Αρχιεπισκοπή συνιστά ψυχραιµία, για να αποφευχθούν παρεξηγήσεις.