Υπενθύμιση του ΓΕΑ: Συμμόρφωση των αεραθλητών με τις προβλέψεις των κανονισμών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
Το ΓΕΑ υπενθυμίζει την ανάγκη τηρήσεως της κείμενης νομοθεσίας
Άμεση ήταν η αντίδραση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ) αναφορικώς με το περιστατικό της παρ’ολίγον προκλήσεως σοβαρού αεροπορικού συμβάντος, όταν δύο αιωροπτεριστές, οι οποίοι πετούσαν παρανόμως, βρέθηκαν στο ίχνος πτήσεως μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας στην Αχαΐα, ευτυχώς χωρίς περαιτέρω δυσάρεστες εξελίξεις αφού οι πιλότοι τους απέφυγαν με ελιγμό, περνώντας το μεν ένα μαχητικό στο 1 μίλι από τον ένα αιωροπτεριστή και περίπου ½ του μιλίου το άλλο μαχητικό από τον δεύτερο αιωροπτεριστή!
Πιο συγκεκριμένα, το ΓΕΑ, με ανάρτησή του στην επίσημη ιστοσελίδα του, υπενθυμίζει την ανάγκη τηρήσεως της κείμενης νομοθεσίας, με αφορμή περιστατικά που έχουν αναφερθεί στο Κέντρο Ασφαλείας Πτήσεων και Εδάφους του ΓΕΑ, το τελευταίο χρονικό διάστημα, συμφώνως με τα οποία, ιδιώτες αεραθλητές χρησιμοποιώντας είτε αλεξίπτωτα πλαγιάς, είτε Υπερελαφρές Πτητικές Αεραθλητικές Μηχανές (ΥΠΑΜ), δεν τηρούν τα προβλεπόμενα από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Όπως αναφέρει σχετικά «από αντίστοιχα παλαιότερα περιστατικά έχει παρατηρηθεί ότι από μεμονωμένους αεραθλητές δεν γίνεται η προβλεπόμενη ενημέρωση των αρμόδιων υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας.
Οι πτήσεις ΥΠΑΜ διέπονται από τις διατάξεις του σχετικού Κανονισμού της ΥΠΑ ( Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας) με ΦΕΚ Β’ 1360/02-09-2010.
Οι πτήσεις των αιωροπτέρων και των αλεξιπτώτων πλαγιάς διέπονται από τις διατάξεις του σχετικού Κανονισμού της ΥΠΑ, με ΦΕΚ Β’ 309/15-03-2006, σύμφωνα με τον οποίο:
• Κάθε άτομο που χειρίζεται ένα αιωρόπτερο ή αλεξίπτωτο πλαγιάς θα είναι σε επαγρύπνηση ώστε να δει και να αποφύγει αεροσκάφη και θα παραχωρεί προτεραιότητα σε όλα τα αεροσκάφη. Απαγορεύεται ο χειρισμός αιωροπτέρου ή αλεξιπτώτου πλαγιάς με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργεί κίνδυνο σύγκρουσης με οποιοδήποτε άλλο αεροσκάφος.
• Απαγορεύεται ο χειρισμός ενός αιωροπτέρου ή αλεξιπτώτου πλαγιάς σε απόσταση 10 ναυτικών μιλίων από αεροδρόμιο χωρίς άδεια από την υπηρεσία που κάνει χρήση ή που ελέγχει την συγκεκριμένη εναέρια περιοχή, ανάλογα με την περίπτωση.
• Απαγορεύεται ο χειρισμός ενός αιωροπτέρου ή αλεξιπτώτου πλαγιάς σε περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί από την ΥΠΑ ως επικίνδυνες, απαγορευμένες ή περιορισμένες περιοχές εκτός εάν ο χειριστής έχει άδεια από την υπηρεσία που κάνει χρήση ή που ελέγχει την περιοχή, ανάλογα την περίπτωση.
• Απαγορεύεται ο χειρισμός ενός αιωροπτέρου ή αλεξιπτώτου πλαγιάς σε περιοχές όπου έχουν επιβληθεί περιορισμοί στις πτήσεις με ΝΟΤΑΜ που έχει εκδοθεί από την ΥΠΑ, εκτός εάν ο χειριστής έχει πάρει άδεια που έχει εκδοθεί από την αρμόδια υπηρεσία Εναερίου Κυκλοφορίας (Air Traffic Control/ATC) ή την αρμόδια προς τούτο υπηρεσία.
Προστίθεται δε ότι «σε κάθε αεραθλητική δραστηριότητα είναι αδήριτη ανάγκη η συμμόρφωση με τις προβλέψεις των ανωτέρω σχετικών Κανονισμών, καθώς αυτές εκτός των άλλων προάγουν και την Ασφάλεια των Πτήσεων. επισημαίνει σχετικά το ΓΕΑ.
Ο εφησυχασμός, οι αποκλίσεις από τις ορθές πρακτικές και οι παραβάσεις, αποτελούν παράγοντες από τους οποίους η Ασφάλεια Πτήσεων βάλλεται, με συνέπεια την αύξηση της πιθανότητας να προκληθεί ένα ατύχημα.
Η πρόληψη των επισφαλών καταστάσεων απαιτεί τη συνδρομή, αλλά και την επαγρύπνηση όλων των αεραθλητών, με σκοπό την προαγωγή της Ασφάλειας των Πτήσεων και την καλλιέργεια αεραθλητικής παιδείας».
Πιο συγκεκριμένα, το ΓΕΑ, με ανάρτησή του στην επίσημη ιστοσελίδα του, υπενθυμίζει την ανάγκη τηρήσεως της κείμενης νομοθεσίας, με αφορμή περιστατικά που έχουν αναφερθεί στο Κέντρο Ασφαλείας Πτήσεων και Εδάφους του ΓΕΑ, το τελευταίο χρονικό διάστημα, συμφώνως με τα οποία, ιδιώτες αεραθλητές χρησιμοποιώντας είτε αλεξίπτωτα πλαγιάς, είτε Υπερελαφρές Πτητικές Αεραθλητικές Μηχανές (ΥΠΑΜ), δεν τηρούν τα προβλεπόμενα από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Όπως αναφέρει σχετικά «από αντίστοιχα παλαιότερα περιστατικά έχει παρατηρηθεί ότι από μεμονωμένους αεραθλητές δεν γίνεται η προβλεπόμενη ενημέρωση των αρμόδιων υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας.
Οι πτήσεις ΥΠΑΜ διέπονται από τις διατάξεις του σχετικού Κανονισμού της ΥΠΑ ( Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας) με ΦΕΚ Β’ 1360/02-09-2010.
Οι πτήσεις των αιωροπτέρων και των αλεξιπτώτων πλαγιάς διέπονται από τις διατάξεις του σχετικού Κανονισμού της ΥΠΑ, με ΦΕΚ Β’ 309/15-03-2006, σύμφωνα με τον οποίο:
• Κάθε άτομο που χειρίζεται ένα αιωρόπτερο ή αλεξίπτωτο πλαγιάς θα είναι σε επαγρύπνηση ώστε να δει και να αποφύγει αεροσκάφη και θα παραχωρεί προτεραιότητα σε όλα τα αεροσκάφη. Απαγορεύεται ο χειρισμός αιωροπτέρου ή αλεξιπτώτου πλαγιάς με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργεί κίνδυνο σύγκρουσης με οποιοδήποτε άλλο αεροσκάφος.
• Απαγορεύεται ο χειρισμός ενός αιωροπτέρου ή αλεξιπτώτου πλαγιάς σε απόσταση 10 ναυτικών μιλίων από αεροδρόμιο χωρίς άδεια από την υπηρεσία που κάνει χρήση ή που ελέγχει την συγκεκριμένη εναέρια περιοχή, ανάλογα με την περίπτωση.
• Απαγορεύεται ο χειρισμός ενός αιωροπτέρου ή αλεξιπτώτου πλαγιάς σε περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί από την ΥΠΑ ως επικίνδυνες, απαγορευμένες ή περιορισμένες περιοχές εκτός εάν ο χειριστής έχει άδεια από την υπηρεσία που κάνει χρήση ή που ελέγχει την περιοχή, ανάλογα την περίπτωση.
• Απαγορεύεται ο χειρισμός ενός αιωροπτέρου ή αλεξιπτώτου πλαγιάς σε περιοχές όπου έχουν επιβληθεί περιορισμοί στις πτήσεις με ΝΟΤΑΜ που έχει εκδοθεί από την ΥΠΑ, εκτός εάν ο χειριστής έχει πάρει άδεια που έχει εκδοθεί από την αρμόδια υπηρεσία Εναερίου Κυκλοφορίας (Air Traffic Control/ATC) ή την αρμόδια προς τούτο υπηρεσία.
Προστίθεται δε ότι «σε κάθε αεραθλητική δραστηριότητα είναι αδήριτη ανάγκη η συμμόρφωση με τις προβλέψεις των ανωτέρω σχετικών Κανονισμών, καθώς αυτές εκτός των άλλων προάγουν και την Ασφάλεια των Πτήσεων. επισημαίνει σχετικά το ΓΕΑ.
Ο εφησυχασμός, οι αποκλίσεις από τις ορθές πρακτικές και οι παραβάσεις, αποτελούν παράγοντες από τους οποίους η Ασφάλεια Πτήσεων βάλλεται, με συνέπεια την αύξηση της πιθανότητας να προκληθεί ένα ατύχημα.
Η πρόληψη των επισφαλών καταστάσεων απαιτεί τη συνδρομή, αλλά και την επαγρύπνηση όλων των αεραθλητών, με σκοπό την προαγωγή της Ασφάλειας των Πτήσεων και την καλλιέργεια αεραθλητικής παιδείας».