Φραγκούλης στα Παραπολιτικά 90,1 για Αντόνοφ: Το μαύρο κουτί θα μας δώσει τις πληροφορίες
«Αυτό που θα έχουμε σήμερα είναι η νεκροψία-νεκροτομή των μελών του πληρώματος», δήλωσε ο εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων
«Το αεροπλάνο πετούσε κανονικά, ήταν ασφαλέστατο αεροπλάνο, σύγχρονο, όπως τα δικά μας C130, δε γνωρίζω τη συντήρησή του στην Ουκρανία», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή ο εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων, Παντελής Φραγκούλης αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα που έλαβε χώρα το βράδυ του Σαββάτου στην Καβάλα.
«Υπήρχε φωτιά στον αέρα και σύμφωνα με τον πιλότο μία βλάβη στον νούμερο 4 κινητήρα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Φραγκούλης.
«Αυτό που θα έχουμε σήμερα είναι η νεκροψία-νεκροτομή των μελών του πληρώματος, οπότε θα δούμε αν έχασαν τις αισθήσεις τους από καπνούς στο κόκπιτ, αν πρόλαβαν να βάλουν τις μάσκες οξυγόνου και αν υπήρχε καπνός, που για μένα υπήρχε, επειδή αυτόματο σύστημα κατάσβεσης του κινητήρα, αν το ενεργοποίησαν και δε λειτούργησε σημαίνει ότι υπήρχε πιο εκτεταμένη βλάβη. Πιθανότατα να είχαμε μεγαλύτερες βλάβες στο αεροπλάνο ίσως και διακυβέρνησης», διευκρίνισε ο ειδικός.
«Είναι υποχρεωτικό να δηλωθεί το φορτίο και έχει δηλωθεί. Το σημαντικό είναι ότι μέχρι τις 6 το πρωί χθες δε γνωρίζαμε ως πολιτεία τι μετέφερε, πού το μετέφερε και λοιπά», επισήμανε ο ίδιος.
«Πρέπει να ενημερωνόμαστε και ιδίως οι πολίτες ότι ουδείς πρέπει να πλησιάσει στο αεροπορικό δυστύχημα, εφόσον γνωρίζαμε ότι μεταφέρει επικίνδυνο υλικό. Σωστά έκριναν να απομακρυνθεί ο κόσμος», τόνισε στη συνέχεια ο κ. Φραγκούλης.
«Το μαύρο κουτί βρέθηκε θα μας δώσει όλες τις πληροφορίες γιατί έχει και ήχο, αλλά το σημαντικότερο είναι τα ευρήματα των ιατροδικαστών, για να δούμε σε ποια κατάσταση ήταν οι πιλότοι την ώρα του δυστυχήματος», υπογράμμισε.
«Είναι ένα ασφαλέστατο αεροπλάνο, ένα σύγχρονο αεροπλάνο αντίστοιχο του δικού μας C130. Τα Antonov είναι ένα ασφαλέστατο μεταφορικό, cargo αεροπλάνο το οποίο χρησιμοποιείται στις ανατολικές χώρες εδώ και χρόνια. Όλα τα αεροπλάνα έχουν ατυχήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Φραγκούλης.
«Υπήρχε φωτιά στον αέρα και απ’ ότι είπαν αυτοί οι είδαν το αεροπλάνο να πέφτει ή από τις αναφορές που έδωσε ο πιλότος ότι έχει μια βλάβη εξαρχής στον Νο4 κινητήρα», διευκρίνισε ο ίδιος.
«Αυτό που θα έχουμε σήμερα είναι η νεκροψία –νεκροτομή που θα γίνει στα μέλη του πληρώματος και θα μάθουμε αν έχασαν τις αισθήσεις τους γιατί θα υπήρχε καπνός μέσα στο κοκπιτ οπότε οι καταστάσεις θα ήταν πάρα πολύ δύσκολες, αν πρόλαβαν να βάλουν τις μάσκες οξυγόνου. Αν υπήρχε καπνός μέσα στο κοκπιτ, που για μένα υπήρχε καπνός γιατί όταν ένα κινητήρας παίρνει φωτιά υπάρχει αυτόματη κατάσβεση του κινητήρα που αυτό αν το επιχείρησαν οι χειριστές που θα το επιχείρησαν και δεν έσβησε η φωτιά πάει να πει ότι υπήρχε κάποια μεγαλύτερη εκτεταμένη βλάβη. Το σημαντικότερο είναι ότι τα καύσιμα είναι στα φτερά που αυτό πάει να πει ότι εάν υπήρχαν εκτεταμένες βλάβες στον κινητήρα είχαμε και άλλες μεγαλύτερες βλάβες στο αεροσκάφος ίσως και διακυβέρνησης», υπογράμμισε στη συνέχεια.
Ερωτηθείς αν είχε δηλωθεί το φορτίο του αεροπλάνου, ο κ. Φραγκούλης απάντησε: «Είναι υποχρεωτικό, από τις πληροφορίες που έχω το έχουν δηλώσει. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι μέχρι τις 6 το πρωί εχθές δεν γνωρίζαμε ως πολιτεία τι είναι αυτό και τι μεταφέρει και που το μεταφέρει. Έλεγαν ότι πηγαίνει στην Ιορδανία, τελικά πήγαινε στο Μπαγκλαντές εγώ δεν ξέρω αν στο Μπαγκλαντές χρειάζονται νάρκες ή χρειάζονται τέτοια βλήματα... Αυτό που έχει σημασία είναι ότι θα πρέπει να ενημερωνόμαστε άμεσα και ιδίως οι πολίτες που είπα από την πρώτη στιγμή ότι ουδείς πρέπει να πλησιάσει σε αυτό το αεροπορικό δυστύχημα εφόσον έχουμε τόσο μεγάλη λάμψη και εφόσον εκ των προτέρων γνωρίζαμε ότι μεταφέρει υλικό επικίνδυνο. Και πολύ καλά κάνανε και δεν πλησιάσει κανείς».
«Το ''μαύρο'' κουτί έχει βρεθεί, θα μας δώσει όλες τις πληροφορίες γιατί έχουμε και ήχο μέσα σε αυτό πέρα από τα δεδομένα του αεροσκάφους που καταγράφονται αλλά για μένα η πρώτη εικόνα θα είναι τα ευρήματα που θα βρουν οι ιατροδικαστές. Η εικοσαετής εμπειρία μου στα αεροπορικά ατυχήματα μου λεει ότι το πρώτο που πρέπει να καταλάβω είναι σε ποια εικόνα ήταν οι πιλότοι για να διαχειριστούν το αεροσκάφος και μετά να πάω στα ευρήματα», κατέληξε.
«Υπήρχε φωτιά στον αέρα και σύμφωνα με τον πιλότο μία βλάβη στον νούμερο 4 κινητήρα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Φραγκούλης.
«Αυτό που θα έχουμε σήμερα είναι η νεκροψία-νεκροτομή των μελών του πληρώματος, οπότε θα δούμε αν έχασαν τις αισθήσεις τους από καπνούς στο κόκπιτ, αν πρόλαβαν να βάλουν τις μάσκες οξυγόνου και αν υπήρχε καπνός, που για μένα υπήρχε, επειδή αυτόματο σύστημα κατάσβεσης του κινητήρα, αν το ενεργοποίησαν και δε λειτούργησε σημαίνει ότι υπήρχε πιο εκτεταμένη βλάβη. Πιθανότατα να είχαμε μεγαλύτερες βλάβες στο αεροπλάνο ίσως και διακυβέρνησης», διευκρίνισε ο ειδικός.
«Είναι υποχρεωτικό να δηλωθεί το φορτίο και έχει δηλωθεί. Το σημαντικό είναι ότι μέχρι τις 6 το πρωί χθες δε γνωρίζαμε ως πολιτεία τι μετέφερε, πού το μετέφερε και λοιπά», επισήμανε ο ίδιος.
«Πρέπει να ενημερωνόμαστε και ιδίως οι πολίτες ότι ουδείς πρέπει να πλησιάσει στο αεροπορικό δυστύχημα, εφόσον γνωρίζαμε ότι μεταφέρει επικίνδυνο υλικό. Σωστά έκριναν να απομακρυνθεί ο κόσμος», τόνισε στη συνέχεια ο κ. Φραγκούλης.
«Το μαύρο κουτί βρέθηκε θα μας δώσει όλες τις πληροφορίες γιατί έχει και ήχο, αλλά το σημαντικότερο είναι τα ευρήματα των ιατροδικαστών, για να δούμε σε ποια κατάσταση ήταν οι πιλότοι την ώρα του δυστυχήματος», υπογράμμισε.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Παντελή Φραγκούλη στα Παραπολιτικά 90,1
Με αφορμή το αεροπορικό δυστύχημα με το Αντόνοφ στην περιοχή της Καβάλας, ο εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων δήλωσε: «Το αεροπλάνο αυτό πετούσε κανονικά, ήταν ένα ασφαλέστατο αεροπλάνο, δεν μιλώ για την συντήρησή του, δεν την γνωρίζω τη συντήρησή του που γίνεται στην Ουκρανία. Είναι μια χώρα που βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση και δεν γνωρίζω ποια είναι η συντήρησή του».«Είναι ένα ασφαλέστατο αεροπλάνο, ένα σύγχρονο αεροπλάνο αντίστοιχο του δικού μας C130. Τα Antonov είναι ένα ασφαλέστατο μεταφορικό, cargo αεροπλάνο το οποίο χρησιμοποιείται στις ανατολικές χώρες εδώ και χρόνια. Όλα τα αεροπλάνα έχουν ατυχήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Φραγκούλης.
«Υπήρχε φωτιά στον αέρα και απ’ ότι είπαν αυτοί οι είδαν το αεροπλάνο να πέφτει ή από τις αναφορές που έδωσε ο πιλότος ότι έχει μια βλάβη εξαρχής στον Νο4 κινητήρα», διευκρίνισε ο ίδιος.
«Αυτό που θα έχουμε σήμερα είναι η νεκροψία –νεκροτομή που θα γίνει στα μέλη του πληρώματος και θα μάθουμε αν έχασαν τις αισθήσεις τους γιατί θα υπήρχε καπνός μέσα στο κοκπιτ οπότε οι καταστάσεις θα ήταν πάρα πολύ δύσκολες, αν πρόλαβαν να βάλουν τις μάσκες οξυγόνου. Αν υπήρχε καπνός μέσα στο κοκπιτ, που για μένα υπήρχε καπνός γιατί όταν ένα κινητήρας παίρνει φωτιά υπάρχει αυτόματη κατάσβεση του κινητήρα που αυτό αν το επιχείρησαν οι χειριστές που θα το επιχείρησαν και δεν έσβησε η φωτιά πάει να πει ότι υπήρχε κάποια μεγαλύτερη εκτεταμένη βλάβη. Το σημαντικότερο είναι ότι τα καύσιμα είναι στα φτερά που αυτό πάει να πει ότι εάν υπήρχαν εκτεταμένες βλάβες στον κινητήρα είχαμε και άλλες μεγαλύτερες βλάβες στο αεροσκάφος ίσως και διακυβέρνησης», υπογράμμισε στη συνέχεια.
Ερωτηθείς αν είχε δηλωθεί το φορτίο του αεροπλάνου, ο κ. Φραγκούλης απάντησε: «Είναι υποχρεωτικό, από τις πληροφορίες που έχω το έχουν δηλώσει. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι μέχρι τις 6 το πρωί εχθές δεν γνωρίζαμε ως πολιτεία τι είναι αυτό και τι μεταφέρει και που το μεταφέρει. Έλεγαν ότι πηγαίνει στην Ιορδανία, τελικά πήγαινε στο Μπαγκλαντές εγώ δεν ξέρω αν στο Μπαγκλαντές χρειάζονται νάρκες ή χρειάζονται τέτοια βλήματα... Αυτό που έχει σημασία είναι ότι θα πρέπει να ενημερωνόμαστε άμεσα και ιδίως οι πολίτες που είπα από την πρώτη στιγμή ότι ουδείς πρέπει να πλησιάσει σε αυτό το αεροπορικό δυστύχημα εφόσον έχουμε τόσο μεγάλη λάμψη και εφόσον εκ των προτέρων γνωρίζαμε ότι μεταφέρει υλικό επικίνδυνο. Και πολύ καλά κάνανε και δεν πλησιάσει κανείς».
«Το ''μαύρο'' κουτί έχει βρεθεί, θα μας δώσει όλες τις πληροφορίες γιατί έχουμε και ήχο μέσα σε αυτό πέρα από τα δεδομένα του αεροσκάφους που καταγράφονται αλλά για μένα η πρώτη εικόνα θα είναι τα ευρήματα που θα βρουν οι ιατροδικαστές. Η εικοσαετής εμπειρία μου στα αεροπορικά ατυχήματα μου λεει ότι το πρώτο που πρέπει να καταλάβω είναι σε ποια εικόνα ήταν οι πιλότοι για να διαχειριστούν το αεροσκάφος και μετά να πάω στα ευρήματα», κατέληξε.