Φραγκάκης (γ.γ. ΕΟΤ) στα Παραπολιτικά 90,1: Είμαστε πάρα πολύ κοντά προκειμένου να υπογράψουμε τον οδηγό Michelin
«Αυτή τη στιγμή έχουμε 17 γραφεία στο εξωτερικό μαζί με την Μαδρίτη έχουμε 18 είμαστε και σε συζήτηση και σε αναζήτηση με πρωτοβουλία και του υπουργού τουρισμού, του κ. Κικίλια με την συνδρομή φυσικά και του ΕΟΤ, να κάνουμε κι ένα γραφείο στην Αυστραλία».
Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, μίλησε στα Παραπολιτικά 90.1 στην έκτακτη εκπομπή με τη δημοσιογράφο, Κέλλυ Κοντογεώργη.
Μεταξύ άλλων, στη συνέντευξη που παραχώρησε, στάθηκε στα κάτωθι σημεία:
Αναφορικά με τον ΕΟΤ και το Taste of Athens: «Τα τελευταία 3 χρόνια που έχει αναλάβει νέα διοίκηση τον ΕΟΤ όντως έχουμε αλλάξει πολλά πράγματα. Είχαμε ένα πλάνο από την αρχή που ανάλαβαλε όταν όλα ήταν πολύ καλά, εμείς αναλάβαμε το ’19 που ο τουρισμός έσπαγε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και σε λίγους μήνες λόγω πανδημίας ο τουρισμός έφτασε το απόλυτο μηδέν, έπρεπε λοιπόν να πάρουμε αυτή την πολύ κακή συγκυρία και να την αξιοποιήσουμε όσο μπορέσουμε καλύτερα. Αυτή η κρίση της πανδημίας δημιούργησαν και κάποιες ευκαιρίες τις οποίες αξιοποιήσαμε και μας έκαναν να σκεφτούμε κάπως διαφορετικά. Δημιουργήσαμε μια στρατηγική τριετίας πάνω στην οποία πατάμε για να κάνουμε προβολή στο εξωτερικό και ένας από τους βασικούς πυλώνες είναι τα προϊόντα μας και η γαστρονομία μας. Γιατί μια μοναδικότητα που έχει η ελληνική γαστρονομία είναι ότι βασίζεται πάνω στα δικά της ελληνικά προϊόντα και αυτό είναι πολύ μεγάλο πλεονέκτημα και ατού. Πάνω σε αυτό έχουμε δύο μεγάλες πρωτοβουλίες, η πρώτη είναι ότι στηρίζουμε ή διοργανώνουμε πολύ μεγάλα events στην Ελλάδα και στο εξωτερικό που προωθούν την ελληνική γαστρονομία. Στην Ελλάδα κάναμε το Taste of Athens μαζί με την Aegean και την Toposophy και πολλούς άλλους συμμετέχοντες. Είναι το μεγαλύτερο γαστρονομικό event της χώρας και απευθύνεται κατά κύριο λόγο στο ξένο κοινό το οποίο βρίσκεται αυτή την περίοδο στην Αθήνα και φυσικά απευθύνεται και στους έλληνες οι οποίο θέλουν να γνωρίσουν καλυτέρα προϊόντα, παραγωγούς γαστρονομία υψηλή κλπ. Πήγε εξαιρετικά, είχε πάρα πολύ κόσμο, ήταν πολύ ζωντανό είχαμε πολύ ωραία events. Ήταν ένα εξαιρετικό τετραήμερο στο Ζάππειο. Προχθές τέλειωσε στο Λονδίνο επίσης ένα πολύ μεγάλο event του National Geographic στο οποίο ήμασταν πρωταγωνιστές σαν χώρα. Ένα γαστρονομικό event που οι επισκέπτες της έκθεσης του Λονδίνου είχαν την ευκαιρία ακόμα και να μαγειρέψουν με ελληνικά προϊόντα εκεί, επί τόπου στην έκθεση».
Αναφορικά με την ένταξη της Ελλάδας στον οδηγό Michelin: «Είμαστε πάρα πολύ κοντά προκειμένου να υπογράψουμε τον οδηγό Michelin που αυτό είναι το πολύ σημαντικό. Ο οδηγός Michelin είναι ο πιο σημαντικός, ο πιο ισχυρός οδηγός γαστρονομίας σε όλο τον κόσμο, αρκετές χώρες έχουν μπει στον οδηγό Michelin, αυτή η προσπάθεια γίνεται κι από εμάς προκειμένου να μπούμε στον οδηγό Michelin ως χώρα, να είμαστε δηλαδή στον παγκόσμιο χάρτη της υψηλής γαστρονομίας. Είναι μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει πριν από 1,5 χρόνο, είμαστε στο τελευταίο στάδιο και νομίζω είναι μια από τις μεγαλύτερες πρωτοβουλίες που έχει πάρει η χώρα τα τελευταία χρόνια στο κομμάτι της γαστρονομίας. Σε πολύ σύντομο χρόνο θα έχουμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα».
«Στηρίζουμε κι άλλα events τα οποία αφορούν τη γαστρονομία σε όλη τη χώρα, δεν κάνουμε μόνο στην πρωτεύουσα και στο εξωτερικό. Και η περιφέρεια έχει μερικά πολύ ωραία events τα οποία τα στηρίζουμε όσο μπορούμε περισσότερο και κυρίως εμείς συμβάλουμε ώστε στο να προβληθούν αυτά στο εξωτερικό. Κι αυτό είναι επίσης πολύ σημαντικό. Ο επόμενος σταθμός είναι το Μεξικό. Ανάμεσα στα πράγμα που έχουμε αλλάξει στο ΕΟΤ είναι και η προσπάθεια για άνοιγμα νέων αγορών για την Ελλάδα. Όπως ξέρετε η Ελλάδα έχει κυρία αγορά της την Ευρώπη και την Αμερική αλλά υπάρχει μεγάλη ανάγκη να ανοίξουμε τις νέες αγορές, η Ελλάδα δηλαδή να προβληθεί τουριστικά και σε άλλες περιοχές του κόσμου. Έχουμε επιλέξει Λατινική Αμερική και αραβικές χώρες ως στόχους για την επομένη διετία. Στην Λατινική Αμερική για πρώτη φορά η Ελλάδα θα βρίσκεται σε μια πολύ μεγάλη έκθεση που γίνεται κάθε χρόνο στο Μεξικό, είχε να γίνει δυο χρόνια λόγω πανδημίας γίνεται τώρα ξανά τέλος Αύγουστου. Είναι μια προσπάθεια που ξεκινάει τώρα, θέλει πολύ χρόνο, θέλει υπομονή, θέλει επίμονη, θέλει σχέδιο. Τα έχουμε αυτά δόξα τω Θεώ. Ανοίξαμε κι ένα γραφείο του ΕΟΤ στη Μαδρίτη προκειμένου να είναι ο σύνδεσμος μας με την Λατινική Αμερική, έχουμε κάνει συμφωνίες με αεροπορικές εταιρίες της περιοχής, γενικά το τρέχουμε όσο μπορούμε καλυτέρα. Το ίδιο και με τις αραβικές χώρες».
Ερωτηθείς αν ανοίγουν νέα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό: «Είμαστε πολύ προσεκτικοί στις κινήσεις διότι προσέχουμε πάρα πολύ τα οικονομικά μας, δεν κάνουμε σπασμωδικές κινήσεις, κάνουμε μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Αυτή τη στιγμή έχουμε 17 γραφεία στο εξωτερικό μαζί με την Μαδρίτη έχουμε 18 είμαστε και σε συζήτηση και σε αναζήτηση με πρωτοβουλία και του υπουργού τουρισμού, του κ. Κικίλια με την συνδρομή φυσικά και του ΕΟΤ, να κάνουμε κι ένα γραφείο στην Αυστραλία».
Ερωτηθείς ποιο ήταν το προϊόν μας ή το πιάτο που εντυπωσίασε στην έκθεση στο Λονδίνο: «Ήταν πολλά. Τα προϊόντα μας είναι πολύ μεγάλη δύναμη που έχουμε στα χέρα μας διότι είναι εξαιρετικής ποιότητας, έχουν πολλές διαφοροποιήσεις, αντιπροσωπεύουν σε πολλές περιπτώσεις περιφέρειες της χώρας δηλαδή κάποια προϊόντα είναι συνυφασμένα με τις περιοχές κι αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό για εμάς. Είναι σημαντικό ο ξένος επισκέπτης να έρχεται στη χώρα για τα προϊόντα μας και τη γαστρονομία μας ανάμεσα στα άλλα, να είναι δηλαδή το κίνητρο του να έρθει εδώ όχι να μαθαίνει τα προϊόντα μας αφού έρθει στην Ελλάδα. Αυτή είναι η διάφορα που θέλουμε να περάσουμε προς τα έξω. Είναι μια προσπάθεια που θέλει χρόνο, προσπάθεια και πολύ διάρκεια».
Μεταξύ άλλων, στη συνέντευξη που παραχώρησε, στάθηκε στα κάτωθι σημεία:
Αναφορικά με τον ΕΟΤ και το Taste of Athens: «Τα τελευταία 3 χρόνια που έχει αναλάβει νέα διοίκηση τον ΕΟΤ όντως έχουμε αλλάξει πολλά πράγματα. Είχαμε ένα πλάνο από την αρχή που ανάλαβαλε όταν όλα ήταν πολύ καλά, εμείς αναλάβαμε το ’19 που ο τουρισμός έσπαγε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και σε λίγους μήνες λόγω πανδημίας ο τουρισμός έφτασε το απόλυτο μηδέν, έπρεπε λοιπόν να πάρουμε αυτή την πολύ κακή συγκυρία και να την αξιοποιήσουμε όσο μπορέσουμε καλύτερα. Αυτή η κρίση της πανδημίας δημιούργησαν και κάποιες ευκαιρίες τις οποίες αξιοποιήσαμε και μας έκαναν να σκεφτούμε κάπως διαφορετικά. Δημιουργήσαμε μια στρατηγική τριετίας πάνω στην οποία πατάμε για να κάνουμε προβολή στο εξωτερικό και ένας από τους βασικούς πυλώνες είναι τα προϊόντα μας και η γαστρονομία μας. Γιατί μια μοναδικότητα που έχει η ελληνική γαστρονομία είναι ότι βασίζεται πάνω στα δικά της ελληνικά προϊόντα και αυτό είναι πολύ μεγάλο πλεονέκτημα και ατού. Πάνω σε αυτό έχουμε δύο μεγάλες πρωτοβουλίες, η πρώτη είναι ότι στηρίζουμε ή διοργανώνουμε πολύ μεγάλα events στην Ελλάδα και στο εξωτερικό που προωθούν την ελληνική γαστρονομία. Στην Ελλάδα κάναμε το Taste of Athens μαζί με την Aegean και την Toposophy και πολλούς άλλους συμμετέχοντες. Είναι το μεγαλύτερο γαστρονομικό event της χώρας και απευθύνεται κατά κύριο λόγο στο ξένο κοινό το οποίο βρίσκεται αυτή την περίοδο στην Αθήνα και φυσικά απευθύνεται και στους έλληνες οι οποίο θέλουν να γνωρίσουν καλυτέρα προϊόντα, παραγωγούς γαστρονομία υψηλή κλπ. Πήγε εξαιρετικά, είχε πάρα πολύ κόσμο, ήταν πολύ ζωντανό είχαμε πολύ ωραία events. Ήταν ένα εξαιρετικό τετραήμερο στο Ζάππειο. Προχθές τέλειωσε στο Λονδίνο επίσης ένα πολύ μεγάλο event του National Geographic στο οποίο ήμασταν πρωταγωνιστές σαν χώρα. Ένα γαστρονομικό event που οι επισκέπτες της έκθεσης του Λονδίνου είχαν την ευκαιρία ακόμα και να μαγειρέψουν με ελληνικά προϊόντα εκεί, επί τόπου στην έκθεση».
Αναφορικά με την ένταξη της Ελλάδας στον οδηγό Michelin: «Είμαστε πάρα πολύ κοντά προκειμένου να υπογράψουμε τον οδηγό Michelin που αυτό είναι το πολύ σημαντικό. Ο οδηγός Michelin είναι ο πιο σημαντικός, ο πιο ισχυρός οδηγός γαστρονομίας σε όλο τον κόσμο, αρκετές χώρες έχουν μπει στον οδηγό Michelin, αυτή η προσπάθεια γίνεται κι από εμάς προκειμένου να μπούμε στον οδηγό Michelin ως χώρα, να είμαστε δηλαδή στον παγκόσμιο χάρτη της υψηλής γαστρονομίας. Είναι μια προσπάθεια που έχει ξεκινήσει πριν από 1,5 χρόνο, είμαστε στο τελευταίο στάδιο και νομίζω είναι μια από τις μεγαλύτερες πρωτοβουλίες που έχει πάρει η χώρα τα τελευταία χρόνια στο κομμάτι της γαστρονομίας. Σε πολύ σύντομο χρόνο θα έχουμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα».
«Στηρίζουμε κι άλλα events τα οποία αφορούν τη γαστρονομία σε όλη τη χώρα, δεν κάνουμε μόνο στην πρωτεύουσα και στο εξωτερικό. Και η περιφέρεια έχει μερικά πολύ ωραία events τα οποία τα στηρίζουμε όσο μπορούμε περισσότερο και κυρίως εμείς συμβάλουμε ώστε στο να προβληθούν αυτά στο εξωτερικό. Κι αυτό είναι επίσης πολύ σημαντικό. Ο επόμενος σταθμός είναι το Μεξικό. Ανάμεσα στα πράγμα που έχουμε αλλάξει στο ΕΟΤ είναι και η προσπάθεια για άνοιγμα νέων αγορών για την Ελλάδα. Όπως ξέρετε η Ελλάδα έχει κυρία αγορά της την Ευρώπη και την Αμερική αλλά υπάρχει μεγάλη ανάγκη να ανοίξουμε τις νέες αγορές, η Ελλάδα δηλαδή να προβληθεί τουριστικά και σε άλλες περιοχές του κόσμου. Έχουμε επιλέξει Λατινική Αμερική και αραβικές χώρες ως στόχους για την επομένη διετία. Στην Λατινική Αμερική για πρώτη φορά η Ελλάδα θα βρίσκεται σε μια πολύ μεγάλη έκθεση που γίνεται κάθε χρόνο στο Μεξικό, είχε να γίνει δυο χρόνια λόγω πανδημίας γίνεται τώρα ξανά τέλος Αύγουστου. Είναι μια προσπάθεια που ξεκινάει τώρα, θέλει πολύ χρόνο, θέλει υπομονή, θέλει επίμονη, θέλει σχέδιο. Τα έχουμε αυτά δόξα τω Θεώ. Ανοίξαμε κι ένα γραφείο του ΕΟΤ στη Μαδρίτη προκειμένου να είναι ο σύνδεσμος μας με την Λατινική Αμερική, έχουμε κάνει συμφωνίες με αεροπορικές εταιρίες της περιοχής, γενικά το τρέχουμε όσο μπορούμε καλυτέρα. Το ίδιο και με τις αραβικές χώρες».
Ερωτηθείς αν ανοίγουν νέα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό: «Είμαστε πολύ προσεκτικοί στις κινήσεις διότι προσέχουμε πάρα πολύ τα οικονομικά μας, δεν κάνουμε σπασμωδικές κινήσεις, κάνουμε μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Αυτή τη στιγμή έχουμε 17 γραφεία στο εξωτερικό μαζί με την Μαδρίτη έχουμε 18 είμαστε και σε συζήτηση και σε αναζήτηση με πρωτοβουλία και του υπουργού τουρισμού, του κ. Κικίλια με την συνδρομή φυσικά και του ΕΟΤ, να κάνουμε κι ένα γραφείο στην Αυστραλία».
Ερωτηθείς ποιο ήταν το προϊόν μας ή το πιάτο που εντυπωσίασε στην έκθεση στο Λονδίνο: «Ήταν πολλά. Τα προϊόντα μας είναι πολύ μεγάλη δύναμη που έχουμε στα χέρα μας διότι είναι εξαιρετικής ποιότητας, έχουν πολλές διαφοροποιήσεις, αντιπροσωπεύουν σε πολλές περιπτώσεις περιφέρειες της χώρας δηλαδή κάποια προϊόντα είναι συνυφασμένα με τις περιοχές κι αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό για εμάς. Είναι σημαντικό ο ξένος επισκέπτης να έρχεται στη χώρα για τα προϊόντα μας και τη γαστρονομία μας ανάμεσα στα άλλα, να είναι δηλαδή το κίνητρο του να έρθει εδώ όχι να μαθαίνει τα προϊόντα μας αφού έρθει στην Ελλάδα. Αυτή είναι η διάφορα που θέλουμε να περάσουμε προς τα έξω. Είναι μια προσπάθεια που θέλει χρόνο, προσπάθεια και πολύ διάρκεια».