«Φωτιά» στις τιμές των καυσίμων - Γιατί δε μειώνεται η τιμή της βενζίνης
Στο ερώτημα γιατί η τιμή της βενζίνης δεν μειώνεται όσο γρήγορα αυξάνεται ο Γιώργος Ασμάτογλου ανέφερε ότι η βενζίνη είναι ένα χρηματηστηριακό προϊόν, συνεπώς οι παράγοντες που το επηρεάζουν είναι πολλοί, όπως ειναι η προσφορά και η ζήτηση
Ο Γιώργος Ασμάτογλου, αντιπρόεδρος Συνδέσμου Πρατηριούχων και Εμπόρων Υγρών Καυσίμων σχολίασε στην «Κοινωνία Ώρα MEGA» το ράλι τιμών που σημειώνεται στα καύσιμα.
Για το φαινόμενο «ασανσέρ» στην τιμή της βενζίνης ο κ. Ασματόγλου σχολίασε: «Στα επίπεδα προ κρίσης δεν προβλέπεται να ''πέσει'' η τιμή της βενζίνης. Η τιμή του καυσίμου είναι πολύ καθοριστική όσον αφορά το κόστος ενέργειας και αυτό επιβαρύνει την τσέπη του καταναλωτή. Το τελευταίο διάστημα, περίπου ένα 20ήμερο, είχαμε μία μείωση στην τιμή της αμόλυβδης, αλλά αύξηση στην τιμή του πετρελαίου κίνησης. Επίσης σημασία έχει ότι η τιμή του αργού πετρελαίου δεν είναι ίδια με το διυλισμένο προϊόν. Η τιμή του διυλισμένου προϊόντος είναι πιο υψηλή γιατί βγαίνει από κέντρα του εξωτερικού».
Για το Fuel Pass σχολίασε ο αντιπρόεδρος των πρατηριούχων: «Το ποσό που δίνεται είναι ένα γέμισμα με την τιμή που έχει φτάσει η αμόλυβδη. Με τα 80 ευρώ να αντιστοιχούν περίποιυ σε 40 λίτρα και μέση τιμή τα 2 ευρώ το λίτρο για ένα μέσο αυτοκίνητο είναι ένα γέμισμα».
Στο ερώτημα γιατί η τιμή της βενζίνης δεν μειώνεται όσο γρήγορα αυξάνεται ο αντιπρόεδρος ανέφερε ότι η βενζίνη είναι ένα χρηματηστηριακό προϊόν, συνεπώς οι παράγοντες που το επηρεάζουν είναι πολλοί, όπως είναι η προσφορά και η ζήτηση, εξαρτάται από την ισοτιμία του ευρώ με το δολάριο και επίσης αφού έχει χρηματηστηριακά χαρακτηριστικά ασκούνται και κερδοσκοπικές πιέσεις. Και βεβαίως επηρεάστηκε και από το ουκρανικό ζήτημα και έτσι διαμορφώθηκαν και οι πληθωριστικές τάσεις, σημείωσε ο κ. Ασμάτογλου.
Για το φαινόμενο «ασανσέρ» στην τιμή της βενζίνης ο κ. Ασματόγλου σχολίασε: «Στα επίπεδα προ κρίσης δεν προβλέπεται να ''πέσει'' η τιμή της βενζίνης. Η τιμή του καυσίμου είναι πολύ καθοριστική όσον αφορά το κόστος ενέργειας και αυτό επιβαρύνει την τσέπη του καταναλωτή. Το τελευταίο διάστημα, περίπου ένα 20ήμερο, είχαμε μία μείωση στην τιμή της αμόλυβδης, αλλά αύξηση στην τιμή του πετρελαίου κίνησης. Επίσης σημασία έχει ότι η τιμή του αργού πετρελαίου δεν είναι ίδια με το διυλισμένο προϊόν. Η τιμή του διυλισμένου προϊόντος είναι πιο υψηλή γιατί βγαίνει από κέντρα του εξωτερικού».
Για το Fuel Pass σχολίασε ο αντιπρόεδρος των πρατηριούχων: «Το ποσό που δίνεται είναι ένα γέμισμα με την τιμή που έχει φτάσει η αμόλυβδη. Με τα 80 ευρώ να αντιστοιχούν περίποιυ σε 40 λίτρα και μέση τιμή τα 2 ευρώ το λίτρο για ένα μέσο αυτοκίνητο είναι ένα γέμισμα».
Στο ερώτημα γιατί η τιμή της βενζίνης δεν μειώνεται όσο γρήγορα αυξάνεται ο αντιπρόεδρος ανέφερε ότι η βενζίνη είναι ένα χρηματηστηριακό προϊόν, συνεπώς οι παράγοντες που το επηρεάζουν είναι πολλοί, όπως είναι η προσφορά και η ζήτηση, εξαρτάται από την ισοτιμία του ευρώ με το δολάριο και επίσης αφού έχει χρηματηστηριακά χαρακτηριστικά ασκούνται και κερδοσκοπικές πιέσεις. Και βεβαίως επηρεάστηκε και από το ουκρανικό ζήτημα και έτσι διαμορφώθηκαν και οι πληθωριστικές τάσεις, σημείωσε ο κ. Ασμάτογλου.