Για την απεργία του Εργατικού Κέντρου Αθήνας στα μέσα μεταφοράς, για το νόμο των ΔΕΚΟ, που οδεύει προς ψήφιση στη Βουλή, μίλησε ο πρόεδρος εργαζόμενων ΗΣΑΠ, Παναγιώτης Κοντογιάννης, στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί» με τους Σωτήρη Ξενάκη και Βασίλη Σκουρή.

Μεταξύ άλλων, τόνισε πως οι εργαζόμενοι είναι αντίθετοι στο νομοσχέδιο και τις ρυθμίσεις του.

Επιπλέον, ο κ. Κοντογιάννης ανέφερε πως με το νομοσχέδιο οι εταιρίες χάνουν το δημόσιο χαρακτήρα τους και παύουν να είναι εταιρίες κοινής ωφέλειας. Σημείωσε, δε, πως τα ιδιωτικά κριτήρια που εισάγονται, στερούν από την κοινωνία το κοινωνικό αγαθό.

«Ταλαιπωρία»

Πάντως, ο πρόεδρος εργαζόμενων ΗΣΑΠ αναγνώρισε πως η κοινωνία ταλαιπωρείται από την αιφνιδιαστική προκήρυξη της απεργίας και σημείωσε ότι υπάρχει προσωπικό ελάχιστης εγγυημένης λειτουργίας, αλλά δεν γίνεται να λειτουργεί το ένα τρίτο των μέσων μεταφοράς και των σταθμών.



Αναλυτικά η συνέντευξη

Ο πρόεδρος εργαζόμενων ΗΣΑΠ, Παναγιώτης Κοντογιάννης , μίλησε στα Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή «Γιατί με ξύπνησες πρωί» με τους δημοσιογράφους Σωτήρη Ξενάκη και Βασίλη Σκουρή.

Μεταξύ άλλων, δήλωσε:

Για την απεργία: Είναι μια  απεργία  που έχει προκηρύξει το Εργατικό Κέντρο Αθηνών και αφορά το νόμο για τις ΔΕΚΟ, τις εταιρείες του υπερταμείου. Δηλώνουμε την αντίθεσή μας σε αυτό το νομοσχέδιο και στις ρυθμίσεις του και για αυτό το λόγο κάνουμε απεργία. Κάναμε κάποιες εταιρείες για να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε την κοινωνία, να προσφέρουμε κοινωνικό έργο τέτοιες είναι οι συγκοινωνίες αλλά  είναι και άλλες εταιρείες όπως η ΕΥΔΑΠ και άλλες αυτές οι εταιρείες με αυτό το νόμο χάνουν εντελώς το δημόσιο χαρακτήρα τους, παύουν να είναι εταιρείες κοινής ωφέλειας. Σε ένα άρθρο μπορεί ο υπουργός οικονομικών να εκποιεί όποιο κομμάτι θέλει από αυτές τις εταιρείες χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανέναν, αυτό που βασικά ενοχλεί  και πρέπει να ενοχλεί όλη την κοινωνία είναι ότι τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια που μπαίνουνε, και ίσως σε κάποιο βαθμό θα πρέπει να μπουν γιατί κάπως πρέπει να λειτουργούν αυτές οι εταιρείες, στερούν από την κοινωνία το κοινωνικό αγαθό , την κοινωνική παροχή.  Δεν μπορεί να έχεις μια κοινωνική πολιτική εφαρμόζοντας κριτήρια ιδιωτών κέρδους.

Γιατί αναγγέλθηκε η απεργία αιφνιδιαστικά χθες: Είναι λάθος, θα έπρεπε να την έχουμε εξαγγείλει νωρίτερα την απεργία απλώς συνέπεσε το Σαββατοκύριακο στο  ενδιάμεσο και ίσως φταίει αυτό. Θα έπρεπε να  προετοιμαστεί η κοινωνία, θα έπρεπε να ξέρουν οι άνθρωποι γιατί αφορά όλο τον κόσμο. Καταλαβαίνω πόσο μπορεί να ταλαιπωρηθεί η κοινωνία, ζητάω συγνώμη από τους επιβάτες μας

Γιατί δεν υπάρχει προσωπικό ασφαλείας: Προσωπικό ασφαλείας υπάρχει, λέγεται προσωπικό ελάχιστης εγγυημένης λειτουργίας  αυτό όπως προβλέπει ο νόμος  έχουμε  κάνει τη διαδικασία να το ορίσουμε δεν προκύπτει όμως, ένα σιδηρόδρομο είναι πάρα πολύ δύσκολο να τον δουλέψεις εν μέρει. Πως θα μπορούσαμε να το κάνουμε, μας υποχρεώνει ο νόμος να διαθέτουμε το 1/3 των εργαζομένων ναι αλλά και να ανοίξουμε το 1/3 των σταθμών πως θα το κάνουμε αυτό; Εκτός αν θέλει ο υπουργός να απεργούν πχ οι άνθρωποι που δουλεύουν στις τεχνικές βάσεις και να δουλεύει όλη η υπόλοιπη κίνηση αυτό όμως δεν είναι απεργία. Έχουμε κάνει διαβούλευση και προσπαθήσαμε να βρούμε μια φόρμουλα πως θα μπορούσε να γίνει αυτό, δεν προκύπτει γιατί μειώνοντας το προσωπικό στις θέσεις λειτουργίας της εταιρείες τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των επιβατών μας ή παραβιάζεται η ασφάλεια σιδηροδρόμων και δεν επιτρέπεται να παραβιάζουμε τέτοια πρωτόκολλα.